Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføringsideer søges

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/2/2006 11:21:31 PM Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation

Om der er et liv efter døden, ved jeg ikke. Jeg koncentrerer mig om at skabe ét før døden.

Det ene udelukker heldigvis ikke det andet. (Skål!)

 

Anja

Fra København
Tilmeldt 29. Mar 06
Indlæg ialt: 156
Fra  Reciprok Kommunikation ApS Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er nok ikke potentiel kunde til bogen, men lad mig alligevel komme med et par bud:

 

1) Har du overvejet at tale med en boghandler? Så vidt jeg ved er der boghandlere, der er specialiseret i den slags litteratur, og de ved med garanti en masse om deres læsere, som du kunne få noget ud af.

 

2) En konkurrence hvor du udlover bogen som præmie, og hvor spørgsmålet giver dig nogle svar på det du spørger om. Så har du samtidig fået lavet reklame for bogen.

 


 

 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/3/2006 8:17:05 PM Forfatter: AnjaKL



Ser skeptikere overhovedet hvad der bliver markedsført dér?


 

Nysgerrige mennesker ser alt.

 




Hvem sender man egentlig anmeldereksemplarerne til? Skal man finde ud af hvem der er anmelder på de forskellige aviser, eller hvordan?





Jeg har i første omgang sendt ud til folk i mit netværk, og vil i anden runde sende til udvalgte journalister.

 

mvh Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu har jeg arbejdet som marketingchef for Bog & idé i 4½ år og med PR lidt længere - og netop PR for bøger er rigtig vanskeligt, når vi taler denne genre. Men gode råd er, at to ting sælger indenfor bogbranchen - PR og produktplacering. Sidstnævnte koster penge, typisk 8000 kr., for at komme med i et katalog og opnå gode placeringer på hylderne ved boghandlerne. De penge er godt givet ud - denne bog henvender sig nok især til læserne hos netop Bog & idé og eventuelt Gad. Derudover kunne du overveje at oprette en blog om emnet på bogens website, og så skal du tænke i PR - jeg hjælper gerne. Kom her med 5 punchlines der forklarer hvad gør denne bog unik - kommer den med store afsløringer eller opsigtsvækkende cases, eller hvad kan den som gør, at den er interessant. Kunne du få statements fra kendte folk som f.eks. Anne Marie Danefeldt, Marion Dampier-Jeans, Frank Munkø eller andre, eller hvad skal bære den frem på PR-fronten? Jeg tror ikke på pressemøder og events i forbindelse med bogudgivelser. Det er kulturjournalister, vi taler om, og de ønsker "blot" den gode historie og tropper ikke op til pr-møder etc.
Fra København
Tilmeldt 29. Mar 06
Indlæg ialt: 156
Fra  Reciprok Kommunikation ApS Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jonathan

 

Hvordan virker indkøbet i Bog & Idé, hvor meget er centralt styret og hvor meget er lokalt? Eller spurgt på en anden måde, hvis man skal sælge en bog til Bog & Idé boghandlerne, skal man så henvende sig til den enkelte boghandler eller hovedkontoret (spørger jeg, der har forlagsplaner)?

 

Med venlig hilsen

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Imponerende så mange som gerne vil drive forlag. Det er ikke nogen god forretning, skulle jeg hilse og sige :-) Slå hellere pjalterne sammen, så I kan købe billigt ind hos bogtrykkerne - ellers bliver det aldrig noget forretning. Det er jo lige gyldigt (næsten) med forlagets navn så længe, I er nye, og I kan altid oprette sub-brands. Forretningen ligger i at kunne presse bogkæderne på salgspriser samt købe store oplag ind, så her opnår I meget ved at være sammen.

Bog & idé køber fælles ind, hvis I annoncerer i deres kataloger - ellers seperat. Det samme gælder de fleste øvrige kæder, så pengene er givet godt ud i annoncekroner. Øvrige blade, som virkelig sælger bøger, er Alt for Damerne og så selvfølgelig Go'' Morgen og Aften DK.


Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/4/2006 2:48:42 PM Forfatter: venturepr
Imponerende så mange som gerne vil drive forlag. Det er ikke nogen god forretning, skulle jeg hilse og sige :-)

 

Jeg kender og har hørt om flere som kan leve af deres, så det ved jeg ikke om du har ret i.  (Om det så er en "god forretning" for dem, ved jeg ikke).

 

Anja

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Min søster har sit eget forlag hvor hun udgiver sine egne lærerbøger. Hun tjener langt mere i dag, end hun gjorde da hun var underlagt et forlag. Hun bliver nok aldrig millionær, men hun kan leve af det, så hun er glad og fro.

Dbh Martin
Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Det ser ud til at flere af jer arbejder med den slags... Hvad skal man regne med at investere i sådan en "pressekampagne"?

 

Anja

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/4/2006 3:51:10 PM
Forfatter: AnjaKL
Det ser ud til at flere af jer arbejder med den slags... Hvad skal man regne med at investere i sådan en ''pressekampagne''? 




Ingen der kan svare på det?

Anja
Side 2 ud af 3 (24 indlæg)