Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eget tøjmærke- hjælp!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Sep 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

 

Jeg er iværksætter med stort I - og har sammen  med en ven - som nyligt har bosat sig i Indien - fået en (ikke nytænkende) idé - som i sin helhed går ud på at starte vores eget tøjmærke.

Da vi begge har gode faste stillinger i andre brancher, er vi dog på bar bund her.

Mine spørgsmål går derfor på:

1) Hvordan kan man vide hvilke tøjfabrikker har det bedste ry? - Hvor kigger man?

2) Er der nogle som kan anbefale nogle designere (man er nødt til at være unik for at få succes, og vi har problemer med nytænkning).

3) Hvad skal man regne med i onkostninger ved opstart af en internetbutik med eget tøjmærke.

4) hvis man udelukkende starter med fokus på web-salg, hvor vil det så være mest hensigtsmæssigt at placere sine markedsføringskroner (og få mest value for money)?

5) Er der nogle gode råd (udover de mange gode debatter her på siden) til denne idé?

Puha, en masse spørgsmål - det er lige det sidste der mangler før vi har den overordnede plan.

 

Tak for hjælpen,

 

Mads

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 450
Fra  Validated ApS Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Titan:

Hejsa,

 

Jeg er iværksætter med stort I - og har sammen  med en ven - som nyligt har bosat sig i Indien - fået en (ikke nytænkende) idé - som i sin helhed går ud på at starte vores eget tøjmærke.

Da vi begge har gode faste stillinger i andre brancher, er vi dog på bar bund her.

Mine spørgsmål går derfor på:

1) Hvordan kan man vide hvilke tøjfabrikker har det bedste ry? - Hvor kigger man?

- Du kunne jo starte med at google deres navn på google.dk. En anden ting du kunne gøre, søge/eller oprette en tråd om fabrikken på alibaba.com.

2) Er der nogle som kan anbefale nogle designere (man er nødt til at være unik for at få succes, og vi har problemer med nytænkning).

- Prøv at kigg efter tilbud på alibaba.com, eller spørge fabrikken. Jeg har dog intet kendskab til tøjdesignere :)

3) Hvad skal man regne med i onkostninger ved opstart af en internetbutik med eget tøjmærke.

- Du skal have et tilbud, med alt inkl. + emballage & ligende + Penge til annoncering.

4) hvis man udelukkende starter med fokus på web-salg, hvor vil det så være mest hensigtsmæssigt at placere sine markedsføringskroner (og få mest value for money)?

- Vil klart anbefale trendsales.dk.

5) Er der nogle gode råd (udover de mange gode debatter her på siden) til denne idé?

Find evt. en person som I kan få lidt råd af evt. i Indien. + Pas på økonomien.

 

 

 

Fra Ikast
Tilmeldt 23. Dec 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads,

Vil også gerne give dig et par råd med på vejen..

1. Bed fabrikkerne om referencer, altså hvilke brands de i forvejen producerer for. Derudover kan du bede om en virksomhedsprofil. Det afgørende er at den pågældende fabrik passer til jeres produkt, det nytter ikke noget at de superdygtige til at lave t.shirt, hvis det er jakkesæt I vil producere.

2. Der er masser af dygtige designere der arbejder freelance. Al efter hvilken type vare i vil designe kan jeg evt. være behjælpelig med et par navne :-)

3. Pas!

4. Pas!

5.1 Sørg for "skud-sikre" kontrakter med fabrikkerne - altså hvor du sikrer kvalitet, leveringstermin og pris.

5.2 Derudover vil jeg råde dig til at få en agent, der kan tage sig af alle de "sure opstød" der uden tvivl vil komme ind i mellem.

5.3 Lad være med at ville det hele på en gang.. altså ikke både t.shirt - alm. beklædning - overtøj mm. på en gang. Medmindre I har ubegrænset kapital til rådighed .. har desværre oplevet at flere brands er lukket igen fordi der pludselig var alt for mange opgaver (og regninger) at gabe over.

Pøj, pøj med opstarten af mærket!

Dbh

Britta Johannessen

 

 

 

Tilmeldt 11. Apr 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg vil faktisk ikke besvare dine spørgsmål, men stille nogle spørgsmål til dig - hvis det er okay?

Jeg tænkte på;

Har i planer om at lave et mærkevare? (dyrt tøj)
Eller vil i satse på billige varer og billige priser?

Satser i kun på en webshop, eller vil i også have en fysisk butik?
hvor mange er i der håber kan komme til at leve af det, altså hvor stort skal det blive?

Jeg kan godt give jer nogle råd, og jeg er rigtig god til nytænkning, så hvis i mangler en ung nytænkende der kan komme med nogle idéer til logo, navn, motiver osv - så ring eller send en mail - kukuluksu@hotmail.com

- Jacob.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)