Ja, faktisk - har lige sat mig ind i Googles søge scripts, selvom de naturligvis kun er teorier, da de ikke har lyst til at offentliggøre dem, men det skulle forholde sig sådan at -
Jo flere ord i søgningen, der matcher ord på din side, jo flere 'point' får du. Derved når en bruger søger på 'Hunde Halsbånd' så finder google følgende sætning på din side. "Vi elsker at sælge [HUNDE] og deres [HALSBÅND] til afbrændnin....." Ok, men derved to point. Det er vigtigt at du benytter specifikke meta tags i din html kode, da det er det grundlæggende bag søge maskiner, men der udover skal det siges at din hjemmesides brød tekst naturligvis skal indeholder nogle ord, det hjælper ikke hvis du slet ikke nævner dit produkt i teksten.
Af andre ting, kan anbefales at du skriver en specifik side beskrivelse, da det er den der vises i Google. Skriv den, søg til du finder siden, og se hvordan den ''ser ud i praksis'' og ret til. Google adwords kan også anbefales, det vil jeg dog ikke gå mere i detaljer med.
Yderlig vil jeg anbefale AIDA-modelen til at skrive din tekst, samt din hjemmesides indhold, og hvis du engang har haft billedkunst, så ved du også hvor vigtigt linjer i billeder har. Der er da intet mere provokerende end sider opbygget i kasser, og man sidder bare der og leder efter et eller andet, man søgte, som er tilfældes i mange af de store sider.
- Hvis du ønsker at diskutere mere om grundlæggende sideopsætning, opbygning eller har brug for hjælp, så er du velkommen til at kontakte mig, så skal jeg nok se på det (Nej, jeg driver intet firma inden for området, det er helt privat, og ganske gratis), men i så fald kan du bare kontakte mig per E-mail eller MSN på følgende * Snowext@Hotmail.com *
Håber det, om ikke andet, hjalp lidt - selvom der findes mange andre metoder som jeg bare ikke lige gider bruge tid på at forklare.
Hilsen,
Snowext