Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

salg af virksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra kbh s
Tilmeldt 18. Jul 07
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag.

Jeg har valgt at sælge min virksomhed, og køberen ønsker at lave en afbetaling over tre gange. jeg ønsker at lave en skriftlig aftale omkring dette, hvad skal denne skriftlig aftale indeholde?

mvh ksl

Øens vinduespolering og rengøring Kvalitet - miljø - flesibilitet 23 64 40 40
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 23:09

Var det ikke en idé at få en samlet aftale.

Ville du i øvrigt give en køber nøglerne og ejendomsretten til dit hus, hvis vedkommende ikke kom med alle pengene. Hvorfor skal du lege bank overfor ham. Få dog ham tiul at låne i banken...

hvis ikke så tag fat en advokat - jeg kender en fyr, der kan hjælpe? Smile

Fra kbh s
Tilmeldt 18. Jul 07
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 18:55

Hej.

Tak for dit svar. jeg tænkte på selv at lave et dokument/kontrakt om overtagelsen og om afbetalingsordningen, som vi begge selv underskrive, men det er bare mere om der er noget specielt den skal indeholde for at være helt gyldig?

Øens vinduespolering og rengøring Kvalitet - miljø - flesibilitet 23 64 40 40
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 14:55

I princippet skal du bare skrive hvem, der sælger hvad til hvem for hvor meget og hvornår. Hvis du giver kredit med købesummen skriver du hver meget han skal betale ved underskrivelsen, hvor meget han betaler ved overtagelsen, hvor meget I aftaler renten skal være og hvornår betalinger fremadrettet skal betales. Vær opmærksom på at går køber konkurs efter du har skrevet under så kan du ikke "hæve aftalen" og få virksomheden retur, men du kan "rejse et krav i hans konkursbo" og få de der sædvanlige 1,2% i dividende... det er derfor det er farligt at lege bank, se ovenfor...

god fornøjelse,.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)