Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer jeg videre?

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 414
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Thomas,

 

Uha, det er godt nok et spændende område og faktisk også en meget spændende debat.

Da jeg første gang kiggede på din hjemmeside, syntes jeg egentlig ikke at den var så uoverskuelig. Jeg klikkede på "Basispakken" men skulle lige bruge lidt tid på at finde prisen. Nå så jeg kigger alle debatindlæggene igennem, og ser, at du har 6.000 unikke hits på siden, så mangler der vist et eller andet der fanger dem. Prøv med en KÆMPE annonce på forsiden med et meget fangende budskab. Så tror jeg at flere vil blive på siden.

 

Idéerne med at få fat i de ældre er også genial. Der kommer jo flere og flere med tiden. Jeg tror også at helt banale (og amatøragtige) ting som en reklame i den lokale Brugs vil kunne give noget. Det er en meget billig form for markedsføring. Ikke den mest professionelle, men det er faktisk altid de ældre der står og glor på disse annoncer.

 

Mod på....!! Din idé er faktisk genial!!

ONLINEAFDELINGEN.DK - Sammensæt din egen onlineafdeling.

Se mere på www.onlineafdelingen.dk

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin,

Jeg tror at det er spywarefri.dk han henviser til at har 6.000 unikke besøgende, og han derfor er skuffet over det lave salg han har fået ud af at annoncere på deres webside.
Tilmeldt 7. Jun 05
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen og mange tak for jeres gode og inspirerende indlæg. Jeg er glad for at høre at I mener jeg har fat i noget der er realistiskt.

Det er korrekt at jeg mente besøgstallet hos Spywarefri og altså besøgende som potentielt ser min annonce. Min side har kun få besøgende, i starten fik jeg en del henvendelser, men det er meget faldende og de sidste 14 dage slet ingen.

Jeg vil så hurtigt som jeg kan ændre sidernes udseende radikalt ud fra jeres kommentarer, og inden jeg laver mere PR for den. Jeg kan godt se at den mangler gennemskuelighed, så jeg vil lave en mere enkel og grafisk indgang til den som med det samme beskriver produktet, med mindre synlige genveje til uddybning af det.

Men måske mit største problem blev nævnt længere oppe i tråden. Jeg har faktisk slet ikke noget fysiskt lokale at sælge mine varer fra, kun hjemmesiden. Jeg samler og installerer computerne fra min lejlighed da jeg ikke har kapital til at leje lokaler til det. man skal jo starte et sted :-) og jeg havde håbet på at kunne finansiere noget omkring denne her tid, efter et ½ år - men sådan skulle det ikke gå.

Jeg overvejer nu at udvide spørgsmålet en del, men ved ikke om det er helt ok iflg. dette forums formål. Jeg har nævnt at salget af computerne kun er en del af en større plan/koncept som jeg egentlig ikke ville uddybe i et ofentligt tilgængeligt forum. Men jeg kunne faktisk godt tænke mig at høre jeres mening om det samlet, det er muligt at jeg burde ændre strategi helt og tænke mere langsigtet.

Vil det være ok i dette forum at beskrive mine ideer nærmere og konceptet i sin helhed, dels for at få jeres vurdering på det - men også for at gribe chancen for at eventuelle interesserede samarbejdspartnere ville læse det??
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Du skal IKKE lave ændringer baseret på den forretning du få i disse måneder. Tro mig, INGEN køber it lige nu.
Folk er på stranden og du får ingen kunder, det er 100% sikkert.
Da jeg var i Jubii, faldt vores trafik næsten 50% i sommermånederne. Og SPAMfighter er nede med 25 % selvom vi er ude i 194 lande/områder og på den måde burde være dækket ind. Men mange af vores brugere er Europæere og det kan vi tydeligt mærke.
Omsætningen er tilsvarende faldet, faktisk nærmere 40 %.

Så slå koldt vand i blodet!

Dbh Martin
Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 414
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Thomas,

 

Det vil da være spændende at høre mere om konceptet - der er masser af folk der fortæller om idéer og tanker her på debatten. Hvor meget du så vil ud med, er op til dig selv. Som Martin T. tidligere skrev, så ses vore samtaler af rigtig mange mennesker, bl.a. investorer, jounalister m.v. så det kan da være at der er nogen der vil hjælpe.

 

Du kan evt. bare skitsere det kort for os uden at gå i detaljer og afslører det hele. Blot lige fortælle om fremtidsplanerne. Det er klart, at du vil få mere ud af det, ved at kigge på hele konceptet i sin helhed.

 

Mvh.

ONLINEAFDELINGEN.DK - Sammensæt din egen onlineafdeling.

Se mere på www.onlineafdelingen.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 65
Fra  Airplay Music ApS Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Spinoza,

 

Jeg synes absolut du har et godt koncept, og en udmærket hjemmeside ihvertfald god strukt - farver, div. higtlighting kunne måske godt fremhæve dine budskaber.

Lad mig nævne én ting som måske kan blive et salgs-argument vs. eks. Dell eller andre "billigere" leverandører. Kan du til en god pris inkl. MS XP Office er dit produkt meget interessant. Mange opdager først for sent at Works via XP Home er ubrugeligt i f.h.t. mailing af dokumenter - mange kan slet ikke læse Works.

 

Herudover handler det bare om at samle på tilfredse kunder, så breder rygtet sig hurtigt til deres familie, venner og bekendte.    

 

 

 
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen


Jeg synes et lille foretningslokale er nødvendigt. Jeg har op til flere gange været hos venner eller bekendte som simpelthen havde opgivet, hvor jeg så måtte ind på spaywarefri.dk og stille et spørgsmål og følge jeres anvisninger. Men det er der rigtig mange der ikke har modet på, så hellere sende den ind til forhandleren igen, men de gør jo intet.
Her kunne du komme ind som en lille service virksomhed, hvor man sendte maskinen ind og fik den tilbage med din samlede program pakke på, så man var forholdsvis sikret i fremtiden.

 

Derudover vil du også score mange flere lokal kuner hvis de lige kan komme ind og hilse på dig og lige se hvad du har at tilbyde.

 

Men det er nok rigtig som Thorborg siger, folk ligger på stranden og det er ikke lige en ny computer de har i tankerne der
Tilmeldt 20. Jun 05
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Spinoza.

Jeg hopper lige ud i det, uden at bladre dine øvrige svar og supplerende indlæg igennem:

1) Du skal nok klarere have defineret en (eller gerne flere) målgrupper - og jeg gætter på, at en meget stor del af din målgruppe kunne være førstegangskøbere, der er lidt skræmte over al den virussnak etc. Dem træffer du nok typisk ikke på nettet - og da slet ikke de ældre borgere.

2) Så skal du have lavet en markedsføringsplan - og rolig nu, det behøver ikke koste hverken den højre arm, eller konen - man skal bare være kreativ: Ældre borgere bor ofte i særlige kvarterer ("de gamles by", "ollekoller" etc.), og der er det ofte muligt at få placeret opslag med de glade budskaber. Og så er det ofte muligt at få optaget et lille indlæg i lokale aviser (så sparer journalisterne for at skulle skrive noget på den plads).

Men altså, først må du have en helt klar målgruppedefinition, og derefter kan du lave en markedsføringplan - som altså lisså godt kan kaldes en PR-plan.

Og iøvrigt ligger alle folk ikke på stranden - jeg har aldrig haft mere travlt, end i den uge!!! (men jeg startede også først for alvor i juni måned). Men dem der er på arbvejde, har lidt bedre tid...

Hvis du er interesseret i at trække lidt på min viden om PR, markedsføring og kommunikation, så sig til.

Bedste hilsener (til alle iøvrigt) + god vind!

Kurt (kslkom.dk)
Tilmeldt 7. Jun 05
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen og tak for flere gode indlæg. Jeg vil først lige skynde mig at rose denne side og jer brugere af den, man føler sig virkelig taget seriøst og velkommen!

Jeg har været i tivoli sammen med min nevø og niece og selv midt i snurreturen i "Pegasus" kunne jeg ikke få tankerne væk fra det her. Nu er de vist rystet på plads *S* Jeg har besluttet så kort som muligt at fremlægge mine planer/koncept i sin helhed, måske med risiko for at det hele bliver lavet af andre, men so be it. I virkeligheden er det vigtigste at noget lignende får set dagens lys i Danmark. Jeg vil dog foretrække selv at være en del af det.

Først lige et par kommentarer.
Jeg er enig i at tidspunktet for salg af IT og services ikke er optimalt i sommervarmen, det ses også på antallet af indlæg i forums og har måske også indvirkning på at mit salg er gået helt i stå. Men netop derfor kunne det så være årstiden hvor det er tid til udvikling - og at gøre sig klar til at kunderne igen stimler indendørs og tænker på deres computere. Jeg håber i hvert fald at I stadig følger med.

Vedrørende forretningslokaler er jeg helt klar over min svaghed på det område. Min plan var denne udvikling:
Salg af computere over Internettet > som skulle give kapital til at indrette et mindre lokale som værksted og salg > som igen skulle udvikle sig til nedstående koncept. Da jeg ikke har den nødvendige kapital var det rådet fra de virksomhedsrådgivere jeg har snakket med om mit koncept, altså at starte det jeg selv kunne og finde partnere når jeg havde et konkret aktiv at byde ind med. Hagen ved det er naturligvis at den fysiske lokalitet ville være et langt bedre udgangspunkt end salg over Internettet, og igen, at nedstående i sin fulde udvikling vil være forstærkende i forhold til PR for salget af computere.

Det blev nævnt at jeg burde udføre reperationer og installation lokalt, suppleret med salg af computere. Det er oplagt og også en del af konceptet. Herunder vil jeg så nævne resten, jeg kalder det en six-pack sammensat af enheder der kunne fungere hver for sig, men som jeg mener supplerer hinanden eminent som samlet koncept.


1. Internetcafé.
I stedet for et forretningslokale vil jeg etablere det primære lokale som en moderne Internetcafé. Jeg er klar over at en Internetsafé i sig selv har vanskelige vilkår i Danmark, de er jo alle omdannet til spillecaféer... Men i det her koncept er det oplagt, da det skaber et godt miljø omkring forretningen at man kan nyde en kop kaffe og en sandwich, bruge Internettet imens, evt. mens ens egen computer renses. Et access point er et must, kunderne skal kunne sidde og arbejde på deres egen bærbare. Caféen skal dels tiltrække de "tilfældigt" forbipasserende på gaden og helst også nørderne som trænger til en kop kaffe på vejen. Og naturligvis primærkunderne som har været uheldige med deres pc - eller vil købe en ny.

2. Multimedieværksted.
Jeg forestiller mig båse langs caféens ene endevæg hvor man kan sidde ved en pc og arbejde i fred. Brugergrundlaget til det er kunder som ikke har nødvendig soft/hardware selv, har brug for hjælp til opsætning eller kopiering. Igen harmonerer det også med at kunden får repareret sin egen computer, han kan printe sit arbejde ud, redigere billedet færdigt o.s.v. mens han skal undvære sin egen pc. Et minikopicenter kunne man også kalde det.

3. Reperationer / Rensning.
Jeg forestiller mig en "luge" i caféens ene væg, bagved gemmer sig et mindre værksted. Man kan her aflevere sin bærbare, eller sit kabinet med indhold. Hovedprodukterne kan så være:
a) Et sikkerhedseftersyn. Computeren renses for evt. småskidt, sikkerhedsindstilingerne tjekkes og evt. software installeres. Man kunne her håbe på faste kunder som kiggede forbi 2 - 4 gange om året.. Kunden kan så bruge en computer i cafeen imens eller gå på indkøb.. Rensning af computeren "on-the-fly" kunne sloganet være. "Drik en kop the, mens vi efterser in pc"
b) Afhjælpning af konkrete proble
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften Spinoza


Jeg kan sagtens forstille mig din lille cafe, som et velfungerende sted. Men der er også mange problemer i det.

Hvad gør du hvis du pludselig står med 5 computere på en gang der skal renes, og dit slogan lyder, få en kop kaffe mens jeg laver din pc? Det bliver vidst til mere end en enkelt kop så

 

Derudover bliver det nok også rimlig stort med alle dine ideer, og derfor synes jeg måske du skal begrænse dig en lille smule, så kan du altid senere tilføje en af ideerne. Da du så allerede har en stor kundekreds.

 

Men start med at købe et lille foretningslokale, det behøver ikke være stort og fancy, men bare et lille hul du gør lidt pænt, og så begynd at lave/sælge en masse computere til de ældre og nybegynderne, lig så meget til side som muligt. Så har du et kapital til at realisere din store drøm, og derved slippe for en mulig investor(de er ikk til andet end problemer )

Hvis du ik mener du kan magte opgaven selv, så find hellere en partner på samme høje niveau som dig, og som også lever og brænder for ideen.

 
Side 2 ud af 3 (29 indlæg)