Jeg er ny her i forumet og ikke helt sikker på at kategorien er den rigtige. Håber det går alligevel. Jeg er lidt i krise angående mit nystartede enkeltmandsfirma og jeg kunne godt tænke mig lidt råd om hvordan jeg kommer videre. Jeg startede egentligt firmaet (Januar i år), fordi det skulle være en del af et større koncept. Desværre går det meget trægt. Da det er mit aktiv til at komme videre med mine planer, vil jeg gerne høre jeres mening om, hvorvidt det er værd at kæmpe for og hvad jeg evt. skal gøre for at forbedre det. Min ide var, at jeg med mit firma, havde "noget med i bagagen" til at møde potentielle samarbejdspartnere, som den ukendte og lille fisk jeg er. Hjemmesupporten tilbyder computere som er målrettet nye pc-brugere, forudinstalleret med alle former for beskyttelse og med de programmer som kunden selv ønsker. I starten gik det også fint, jeg solgte hurtigt de første 10, alene ved at sprede nyheden blandt venner og kollegaer. Det var min overbevisning at priserne på hardware var så lave som de ville blive, så jeg kunne holde min pris. Men desværre har firmaer som Dell sænket priserne yderligere, så man nu kan købe samme størrelse pc inc. fladskærm, som jeg tager for min "supersikre" pc u/skærm. Jeg håber I vil kigge på www.hjemmesupporten.dk og ud fra det kommentere mine spørgsmål. Jeg tager ca. 1200 - 1500 kr. mere for en tilsvarende pc. men incl. 3 års licenser til firewall/antivirus, ekstra support og installation af en del software for kunden. Er det en realistisk pris og er der et marked for mig, hvis jeg investerer noget mere i at markedsføre mit produkt? Jeg har læst en ny undersøgelse som viser at 65% af landets pc-brugere stadig ikke formår at beskytte sig Tror I at de menensker i nærmeste fremtid vil ændre deres syn på nødvendigheden af den beskyttelse og vil betale for det? Burde jeg evt. helt droppe salget af hardware og nøjes med at tilbyde installation/sikring af computerne, evt. med aftale om videresalg hos et andet firma (evt. min nuværende leverandør) - Eller burde jeg stoppe nu og forsøge at finde andre veje for at skubbe det oprindelige koncept i gang? Er Hjemmesupporten en dødssejler? Jeg er jo oprettet som enkeltmandsfirma og p.t. er jeg lige på grænsen af hvad det kan bære økonomisk. Jeg kan investere max. 15 - 20.000 kr. i markedsføring og forbedring af hjemmesiden, men skal så ret hurtigt af med mit lager. Er det for urealistisk? Alle ideer og råd er velkomne! Mvh Thomas Hansen aka Spinoza |

Nå men jeg vil sige at dit koncept virker spændende og jeg syntes der er potentiale i det.
Jeg har for lidt over en måned siden givet min søster en computer i 18 års fødselsdags gave, den blev hun meget glad for, men der var kun windows xp på og det var all, intet sikkerhedsshow, så den computer har stortset ikke givet mig andet end problemer siden dag 1! - Hun er selvfølgelig installeret noget mp3 halløjsa som har smidt noget virus på, hun har installeret noget email smiley pis på som åbner alle mulige mærkelige programmer osv. computeren var nærmest overtaget og kunne næsten ikke opereres damit, så jeg måtte med mit mindre pc kendskab (jeg er mac bruger) rede computeren ved at formaterer den, da jeg var færdig og havde fået installeret alt igen havde jeg brugt en weekend, surt at bruge en weekend på

Jeg er en af disse købere du skal have fat på sammen med den nye pc bruger, pensionisten osv.
At prisen er 1.500.- kr. højre end Dell og andet tror jeg er ligegyldigt da du leverer en helt anden vare, at konkurrerer på prisen i den branche er selvmord, du tilføjer en ting og laver noget unikt det er der penge i, så som du selv lidt er inde på så skal markedsføringen samt fremtoningen af din markedsføring nok ændres så potentielle købere bliver mere opmærksom på at her får de noget andet og bedre og stadig billigt efter min mening.
Jeg vil tænke lidt over det, og snakke med en tekstforfatter på arbejdet, så kan det være jeg kommer tilbage med et forslag til forbedring.
Men hold your horses ideen er god, så giv ikke op lige med det samme.