Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer jeg videre?

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 7. Jun 05
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle.

Jeg er ny her i forumet og ikke helt sikker på at kategorien er den rigtige. Håber det går alligevel.

Jeg er lidt i krise angående mit nystartede enkeltmandsfirma og jeg kunne godt tænke mig lidt råd om hvordan jeg kommer videre.

Jeg startede egentligt firmaet (Januar i år), fordi det skulle være en del af et større koncept. Desværre går det meget trægt. Da det er mit aktiv til at komme videre med mine planer, vil jeg gerne høre jeres mening om, hvorvidt det er værd at kæmpe for og hvad jeg evt. skal gøre for at forbedre det. Min ide var, at jeg med mit firma, havde "noget med i bagagen" til at møde potentielle samarbejdspartnere, som den ukendte og lille fisk jeg er.

Hjemmesupporten tilbyder computere som er målrettet nye pc-brugere, forudinstalleret med alle former for beskyttelse og med de programmer som kunden selv ønsker. I starten gik det også fint, jeg solgte hurtigt de første 10, alene ved at sprede nyheden blandt venner og kollegaer. Det var min overbevisning at priserne på hardware var så lave som de ville blive, så jeg kunne holde min pris. Men desværre har firmaer som Dell sænket priserne yderligere, så man nu kan købe samme størrelse pc inc. fladskærm, som jeg tager for min "supersikre" pc u/skærm. Jeg håber I vil kigge på www.hjemmesupporten.dk og ud fra det kommentere mine spørgsmål.

Jeg tager ca. 1200 - 1500 kr. mere for en tilsvarende pc. men incl. 3 års licenser til firewall/antivirus, ekstra support og installation af en del software for kunden. Er det en realistisk pris og er der et marked for mig, hvis jeg investerer noget mere i at markedsføre mit produkt?

Jeg har læst en ny undersøgelse som viser at 65% af landets pc-brugere stadig ikke formår at beskytte sig Tror I at de menensker i nærmeste fremtid vil ændre deres syn på nødvendigheden af den beskyttelse og vil betale for det?

Burde jeg evt. helt droppe salget af hardware og nøjes med at tilbyde installation/sikring af computerne, evt. med aftale om videresalg hos et andet firma (evt. min nuværende leverandør)

- Eller burde jeg stoppe nu og forsøge at finde andre veje for at skubbe det oprindelige koncept i gang? Er Hjemmesupporten en dødssejler?

Jeg er jo oprettet som enkeltmandsfirma og p.t. er jeg lige på grænsen af hvad det kan bære økonomisk. Jeg kan investere max. 15 - 20.000 kr. i markedsføring og forbedring af hjemmesiden, men skal så ret hurtigt af med mit lager. Er det for urealistisk?

Alle ideer og råd er velkomne!

Mvh Thomas Hansen
aka Spinoza
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Velkommen til (siger jeg som tilmeldte mig for 10 min siden  

Nå men jeg vil sige at dit koncept virker spændende og jeg syntes der er potentiale i det.

Jeg har for lidt over en måned siden givet min søster en computer i 18 års fødselsdags gave, den blev hun meget glad for, men der var kun windows xp på og det var all, intet sikkerhedsshow, så den computer har stortset ikke givet mig andet end problemer siden dag 1! - Hun er selvfølgelig installeret noget mp3 halløjsa som har smidt noget virus på, hun har installeret noget email smiley pis på som åbner alle mulige mærkelige programmer osv. computeren var nærmest overtaget og kunne næsten ikke opereres damit, så jeg måtte med mit mindre pc kendskab (jeg er mac bruger) rede computeren ved at formaterer den, da jeg var færdig og havde fået installeret alt igen havde jeg brugt en weekend, surt at bruge en weekend på , nå men konklusionen på dette er altså havde jeg kendt til dig noget før havde jeg nok købt en PC hos dig som var køreklar.

Jeg er en af disse købere du skal have fat på sammen med den nye pc bruger, pensionisten osv.

At prisen er 1.500.- kr. højre end Dell og andet tror jeg er ligegyldigt da du leverer en helt anden vare, at konkurrerer på prisen i den branche er selvmord, du tilføjer en ting og laver noget unikt det er der penge i, så som du selv lidt er inde på så skal markedsføringen samt fremtoningen af din markedsføring nok ændres så potentielle købere bliver mere opmærksom på at her får de noget andet og bedre og stadig billigt efter min mening.

Jeg vil tænke lidt over det, og snakke med en tekstforfatter på arbejdet, så kan det være jeg kommer tilbage med et forslag til forbedring.

Men hold your horses ideen er god, så giv ikke op lige med det samme.
Tilmeldt 7. Jun 05
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Entrepaneur og tak for dit indlæg og opmuntring

Jeg mener heller ikke selv at prisen er for høj sammenlignet med hvad kunden får for pengene og du har nok ret i at jeg ikke er god til at fremhæve mit produkts fordele. Jeg har selv lavet materialet på hjemmesiden og burde nok få hjælp til at gøre den mere appetitlig.

Jeg har i 3 måneder haft en annonce på Spywarefri.dk''s forside og i den tid har jeg, så vidt jeg ved, max. solgt 2 maskiner p.g.a. brugere som kommer derfra. Det er noget bekymrende når man tænker på at sitet har omkring 6000 unikke besøgende om dagen og mange af dem i min målgruppe. Er min præsententation af produktet mon så dårligt at det ligefrem skræmmer kunderne væk??

Hvis I har forslag til hvilken form for markedsføring jeg bør satse på og hvordan jeg skal udforme den vil jeg meget gerne høre om det. Min erfaring er næsten lig nul på det område, jeg har nok kastet mig lidt for hurtigt ud i det, mest fordi jeg har et større mål. Det er muligt jeg er for utålmodig, men jeg havde håbet at kunne komme videre efter ½-1 år.. Det er betinget af at jeg har en forretning som løber rundt, men er det urealistisk i sig selv i den branche?
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ideen synes jeg er fabelagtig, det er fint man skal beskytte sig, men det er nu sådan at de fleste antivirus programmer er på engelsk, oghar et navn tæt op af hvad spyware hedder, f.eks. ad-aware og adware.



Det er en jungle for sig selv at beskytte sin computer, og mange ville kunne bruge din hjælp.



Jeg synes som sådan din hjemmeside ser fin ud, det er ikke noget fancy og vildt smukt, men det tror jeg ikke din målgruppe sætter ret højt, det vigtigste er informationer.


 


Prisen på 1500 mere er jo næsten hvad licenserne dækker, så det synes jeg er billigt.


 


Angående markedsføring ville jeg satse på google adsense, læs lidt mere om det og sæt dig ind i hvordan søgemaskineoptimering gennerelt fungere.


 


Derudover er du vidst en del af spywarefri.dk, noget reklame den vej igennem ville jo også være god, da folk med de mange problemer hurtig vil videre giver ordet om at man kan købe hos dig og undgå alt det bøvl de har haft.



Jeg håber du kunne bruge mit input, og så vil jeg ønske dig al held og lykke med din ide/projekt.

 

(hov jeg skrev mit indlæg uden at have læst dit indlæg nummer 2)
Tilmeldt 7. Jun 05
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin > Også tak til dig, nu får jeg jo næsten mod på det igen

Ja, det er rigtigt at jeg er forumadministrator hos Spywarefri (ikke på selve siden spywarefri.dk) og som du nævner har jeg allerede noget information ude i det regi. Det har så desværre ikke rigtig givet nogen henvendelser, hvilket altså undrer mig lidt.

Jeg tror selv på at det er muligt at drive Hjemmesupporten op til en lille virksomhed jeg kan leve af, men mit primære mål er netop information til de ukyndige brugere. Jeg mener faktisk jeg har ideerne til, hvordan det gøres meget bedre end det er tilfældet i dag og samtidig blive en god forretning.

Jeg tænker meget over det du nævnte med information, det er utvivlsomt vigtigere at få mange flere til at forstå nødvendigheden af at beskytte sig, end at sælge produkterne i sig selv. Måske skulle jeg bare springe videre - og vente med at promovere salget af hardware....bliver jo helt i tvivl igen nu [:0]
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

okay, det kan sagtens gå et stykke tid før du mærker salget fra reklamerne på spywarefri.dk, da brugerne på spywarefri  jo har computer, og så skal de nok henvende sig til dig når de skal have ny, eller når en af deres venner skal bruge den.


Jeg vil forslå du for udarbejdet noget godt salgs tekst og noget godt informations tekst på dit site og derefter kigger på google adsense.

 

Hvis du vil lave det til en levevej, så ville det nok være en god ide ligelede at yde support til lokale, som kan komme forbi dit foretningslokale og droppe deres pc af.
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Thomas,

Der er masser af kunder der har behov for den service du tilbyder, og derfor mener jeg ikke at du bør give op - men måske overveje din strategi lidt nærmere.

Først og fremmest må jeg tilkoble mig at fordelene ikke bliver præsenteret godt nok. Når man umiddelbart kommer ind på din webside er der (synes jeg) for meget tekst på din forside og generelt synes jeg det virker meget uoverskueligt sådan lige at gribe an.

Et af problemerne mener jeg kan være, at mange af de kunder du nok henvender dig til er typen der foretrækker at gå ud i en butik, se varen og købe den der eller på anden måde skaffe sig computeren gennem en mere almindelig/tilidsfuld kanal (som du f.eks. beskrev venner/kollegaer).

Jeg går ud fra Martin mener AdWords (annoncering via Google) og ikke AdSense (reklamer på din webside gennem Google), og det er sikkert også en god idé - dog tror jeg marketingskronerne er brugt bedre i lokalområdet, men en fordel ved Google AdWords er at du selve styrer hvor mange penge du bruger på det, og derfor kan der næsten ikke ske noget ved at prøve det.

Jeg tror en god start ville være at få arbejdet din hjemmeside grundigt i gennem samt undersøge nogle fornuftige annonceringsmuligheder i Århus og omegn, i stedet for at bruge for mange reklamekroner på internettet.
Fra Nørresundby
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hermed mit første indlæg i dette forum :)



Thomas, som andre mener jeg også det er et fremragende koncept du har. Jeg kender alt til at skulle yde support på familie og venners computere der på "mystisk vis" er blevet invaderet af alskens tvivlsomme programmer. Det værste tilfælde var en af mine kammerater der 5 (fem!) minutter efter jeg havde formatteret, reinstalleret Windows og kørt Windows Update for ham, havde fået installeret sit første spyware program. Der var jeg lidt træt af det :) Jeg havde også gerne henvist ham til din side hvis jeg vidste den eksisterede.


 


Da jeg læste dit indlæg tænkte jeg med det samme på at der er en helt anden målgruppe, som du nok ikke når med bannere og Google adwords, nemlig pensionisterne der gerne vil på nettet, men er bange for alt det frygtelige der kan ske når de er det. Hvad med at indrykke nogen annoncer i blade for ældre. Nu kender jeg af gode grunde ikke rigtig til nogen, men Ældre Sagen må da have et fx, og der findes sikkert flere. Det er en kundegruppe, som højst sandsynligt gerne vil betale en merpris for den ekstra sikkerhed de får - de skal bare have det at vide på den rigtige måde. Og mange ældre har jo også lidt penge at bruge af.


 


En anden mulighed var at kontakte nogle af de kursus-udbydere, som afholder kurser for ældre i pc-brug, der kunne måske laves en aftale om at du kom og fortalte om faldgruber på nettet og derved fik lejlighed til at fortælle om din service.


 


Synes i hvert fald det vil være ærgeligt hvis du skulle droppe ideen helt, for der er uden tvivl stort marked for det.
Fra Nørresundby
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 7/14/2005 10:59:40 PM Forfatter: Sune Christesen  Først og fremmest må jeg tilkoble mig at fordelene ikke bliver præsenteret godt nok. Når man umiddelbart kommer ind på din webside er der (synes jeg) for meget tekst på din forside og generelt synes jeg det virker meget uoverskueligt sådan lige at gribe an. Et af problemerne mener jeg kan være, at mange af de kunder du nok henvender dig til er typen der foretrækker at gå ud i en butik, se varen og købe den der eller på anden måde skaffe sig computeren gennem en mere almindelig/tilidsfuld kanal (som du f.eks. beskrev venner/kollegaer).


Jeg er enig. Siden kunne godt laves mere indbydende og overskuelig.
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Sune - ja selvfølgelig mener jeg google adwords, irriterende jeg altid skal bytte om på de 2, det undskylder jeg.


Som Sune også siger så synes jeg google adwords er dejlig, da du afsætter et beløb og så bruger google det, færdig slut. Bagefter kan du så se om det har ført til noget salg, hvis det ikke har så dropper du bare den vej igen.

 

Ved insættelse af annoncer i lokalblade og ældre blade er du lidt mere bunden til en højere pris, men hvis du har et lille kontor hvor de kan komme ind er det helt sikkert også en god måde at få dig nogle kunder.

Og ældre de snakker jo, og de køber de samme steder alle sammen, så hvis du først har en gruppe af ældre så vil jeg skyde på det begynder at gå stærkt.

 

Men ja bliv ved med at knokle på, en super ide du har dig.
Side 1 ud af 3 (29 indlæg)