Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg bruge navnet?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Feb 07
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

I forbindelse med opstart af virksomhed er jeg nået frem til et navn, som jeg synes ville være ideelt at benytte mig af.

Jeg har søgt lidt på nettet og kan se at en engelsk virksomhed benytter det samme navn. Dette navn er dog ikke registreret i Danmark iflg. Erhvervs- og selskabsstyrelsen. (www.eogs.dk)

Betyder det at jeg frit kan benytte navnet indenfor landets grænser, eller kan der være globale rettigheder på navnet og i så fald, hvor kan disse oplysninger findes?

 

 

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

det kan jeg ikke forestille mig de har, i så fald ville de vel købe samtlige domænenavne. det er jo ingen større udgift for dem taget i betragtning hvis de har købt globale retigheder

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Vær opmærksom på, at der er forskel på virksomhedsnavne og varemærker. Virksomhedsnavne er ikke nødvendigvis beskyttet på sammen måde som varemærker, men kan samtidig dog godt være et beskyttet varemærke, fx. coca cola er både et varemærke og et virksomhedsnavn. Du skal derfor ikke kun tjekke cvr.dk, men både cvr.dk og hos patentdirektøratet og hos Ohim for europæiske mærker.

 

god jagt.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)