Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opbygning af website

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 10. Apr 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle

Tak for hjælpen. Jeg vil undersøge nogle af mulighederne og finde ud af, om jeg gider sætte mig ind i php m.m. eller jeg bare skal have et enkelt CMS-system.

Mange hilsner

Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Joel

Uden at gøre det her til storm i et glas vand vil jeg da lige tilføje, at en god indgangsvinkel altid er,
at finde ud af hvilken grænseflade siden skal køres på. Ønsker du en fremtidig næsten omkostningsfri grænseflade skulle du vælge en linux server og derved har du adgang til perl, php, mysql, postgre osv.
Vælger du at lave tingene i ASP og access osv - så er du ude i noget windows.

Når det er sagt, så bør du også tage højde for, at din ven kommer om ti minutter og også gerne lige vil have tilføjet noget til sin hjemmeside. Derfor - for din skyld og hans skyld - Tænk lige grænsefladen igennem.

At ting ikke tager langt tid at lave må siges at være meget relativt.
Det kan vel nærmere siges sådan, at dit nuværende projekt med at din ven har mulighed for at rette og gemme sin forside kan laves på ganske få kode linjer (hvis programmeret i pæn kode). Det kan laves dels som det er sagt - ved hjælp af database og det kan laves meget enkelt ved at gemme i en fil.
Igen her kan du så tage højde for, at der muligvis skal tilføjes og ændres hen ad vejen - og databasevalg er naturligvis fordelagtigt på længere sigt.

Skulle du vælge et allerede eksisterende system til at lave hans hjemmeside, så findes der feks et udemærket gratis (open source) program her http://www.mamboserver.com/ med god hjælp og online demo.
 
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Mambo er ikke hvad det har været... det er en længere forklaring, men det meste af community''et samt 3. parts udviklere og hele den daværende core gruppe forlod mambo og startede en gren heraf som hedder Joomla. Joomla kan findes på joomla.org og det danske community er meget stort og dermed rig mulighed for, at få hjælp.

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Der findes også en del der tilbyder kombinationer af billig hosting og Open Source - som f.eks. Wordpress via Wordpress hostingpartnere, som jeg klart kan anbefale.
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :
:) altid godt med lidt forskelligt input.
Min pointe var nu også mere, at førend joel springer ud i div. kode,
at han lige bruger 5 min. på en snak med ven om evt. fremtidige muligheder mht.
det system han nu end vælger. Skal joel selv kode ting og sætte sig ind i nyt kodesprog fra
start af, er det måske også væsentligt, at han istedet for at tage den indgangsvinkel der hedder ''nemt''
også har i tankerne ''økonomisk fordelagtigt'', ''interessant'', ''udfordrende'' osv osv.
Har joel ikke tiden og lysten, ja så kan et open source CMS være en god løsning, da joel rimeligt smertefrit kan leverer varen og vennen opnå et site, som også fremtidigt kan fornyes, ændres, opdateres.

Joel gør sig selv en kæmpe stor tjeneste ved, at bruge de 5 min. på at gennemtænke systemet. Man kan hurtigt rode sig ud i noget, hvor man naturligvis leverer den umiddelbare vare, men grundet systemvalg og nemmeste løsning ikke får den optimale mulighed for, at opdatere og videreudvikle på dette og i værste fald en utaknemmelig beklagende ven (da det trods alt er et firmasite).

Daniel - da jeg ikke har noget særskilt kært forhold til mambo kan jeg jo kun give dig ret i, at det handler om (ved valg af cms) at support, hjælp, fremtidige opdateringer osv (og at det naturligvis lever op til ønsker og behov) er det, som det handler om og netop skal undersøges.

Mikkel - Ja det er netop også en af de ting der skal tages et valg omkring. Vælges hostingløsningen - så kan joel vælge mellem vidt og bredt mht. system, udviklingsværktøjer, support grad osv og ikke mindst seo-muligheder (nu fordi det er dig mikkel ;).
(denne mulighed mht. hosting og CMS i et - ville måske nok være den bedste og smarteste løsning - netop fordi joel tilsyneladende ikke har stor programmeringserfaring og det samtidigt handler om et firmasite).

Nu fik jeg måske alligvel stormen ned i det her glas vand - skynder mig at putte et skvat lime i samt det rigtige forhold gin - og så skulle den være neutraliseret og til at skylle ned alligvel ;).

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)