Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opbygning af website

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 10. Apr 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Aminoer

Jeg skal i gang med at lave et website for en god ven. Det skal være meget simpelt og blot præsentere hans virksomhed.

Eneste udfordring er, at han gerne selv vil kunne redigere teksten på forsiden, når der er nyheder m.m. Det skal laves sådan, at han logger ind på en under-website og så kan han skrive sin nye tekst, klikke opdatér - hvorefter hans forside opdateres automatisk.

Er der nogen af jer Aminoer, der kan komme med et godt råd til, hvordan man gør det? Skal man bruge et særligt program, htmlkode, form etc.?

Mange hilsner
Fra Tune
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

hmm et cms system og evt en skabelon..

 
man kan køber flere færdig lavet på nettet. Har dog ikke lige et link ved hånden..
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Joel,

Er det bare et simpelt site uden de større komplekse funktioner, kan mange af de standard CMS''er som følger med mange af de billige webhoteller sikkert bruges. Eksempelvis surftown.dk har en CMS løsning som følger med, og det har B-One også. Jeg har dog ikke prøvet nogen af dem.
 
Alternativt kan man jo bruge en Blog, og så købe domænet ved eks. GratisDNS og få det til at pege på bloggen. Og så tilvælge et mailhotel så man også kan bruge domænet til mail. Det er da ihvertfald en simpel løsning som ikke koster alverden...
 
mvh Carsten
 
Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Joel,

Det er et spændende projekt du er igang med, kan selv huske første gang jeg stod over for det. Sikke en udfordring og oplevelse.
 
For at lave det skal du have lidt kendskab til programmering og til database.
 
Den vej jeg selv gik til det:
 
Læs en masse om ASP - f.eks. på www.html.dk og stil masser af spørgsmål på www.eksperten.dk
 
Opret en database, det gør du i Access (Microsoft Office produkt), hvor du laver tabeller med nyheder og hvad der ellers skal til.
 
Så får du ASP til at arbejde sammen med Acces''en. Og så er det der.
 
Hvis du har yderligere spørgsmål, så kom endelig med det eller fang mig på ks@cygnet.dk
 
Bor du i København eller Nordsjælland, så kan jeg kigge forbi og hjælpe dig.
 

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra København
Tilmeldt 4. Apr 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej
 
Jeg må melde mig enig med Carsten - det nemmeste og hurtigeste vil være at bruge en af de CMS der fås med fra webhotel udbyder...
 
Ud over de som Carsten nævner vil jeg også lige nævne web10.dk - har haft gode erfaringer derfra og deres CMS ser også ok ud - dog uden at have prøvet det... http://www.web10.dk/activebuilder.php
 
Hvis du vil lave det selv skal du have fat i noget programmeringssprog - det nemmeste og hurtigste at gå til syntes jeg er PHP og så evt med en MySQL database under - men måske meget arbejde hvis du kun skal bruge det den ene gang...
 
Skulle du dog våge dig ud i PHP, så sig til hvis du har brug for lidt hjælp...
 
MVH
Henrik Kier
Tilmeldt 25. Mar 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :
CMS er overkill i denne situation. Find en programmør, som kan lave det. Det kan laves på 10 minutter.
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 4/28/2006 2:54:36 PM Forfatter: Thomas Jari CMS er overkill i denne situation. Find en programmør, som kan lave det. Det kan laves på 10 minutter.

Tværtimod!
 
Når diverse webhoteller alligevel har funktionerne, hvorfor så bruge penge på en programmør? 10 minutter har det iøvrigt let med at blive til 10 timer
 
mvh Carsten
 
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :
INTET programmering tager 10 minutter. Hvis du finder en udvikler der siger det så lave en aftale med ham om at du betaler 1000 kroner pr. time for det færdige system = 166,66 kr :)
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er din timeløn Thomas ;)

 
Hvis det skal holdes omkostningsfrit ville jeg vælge et open source CMS, ellers hyr en programmør til denne del af opgaven.

Programmering er ikke noget man lærer på 5 minutter, og hvis dette er den eneste side du lige skal lave, så ville det måske være spild af timer hvis du sætter dig ned og lærer ASP eller PHP
Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Et af de mere enkle CMS systemer jeg lige kan komme i tanke om er cmsimple og som du kan se på siden, så har Libris udgivet et hæfte om systemet, så det skulle være til, at komme i gang med.

Af større CMS systemer kan jeg anbefale Joomla, men det er nok overkill i denne situation.

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)