Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny forlystelsen-park.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 5. Apr 05
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går med en lille drøm om at starte en ny forlystelses-park i danmark. Planen er ikke at gå efter diverse sommerland-whatever publikum, men det lidt ældre, kvalitets-søgende publikum. Som sikkert ligesom mig er godt træt af alt hvad der minder om gøgl.


Indtil videre er planen:

1. Det skal være en roller-coaster/thrill-ride/oplevelses-park (halvt 3d/halvt real-life, som f.eks. Spiderman i Univeral Studios).

2. Find et stort stykke land indenfor 30-50 km fra KBH, køb det.. og lidt til... sørg for at få tilladelser til at larme uendeligt meget... i et uendeligt stort område. Og sørg for at ha'' mulighed for at købe ekstra jord.. eller køb fra starten alt for meget.

3. Byg 3-4 gode rollercoasters, en af disse skal være uendeligt vild.. og skal bruges som træk-plaster.

4. Den største/vildeste coaster skal ikke være den største i verden.. men skal være mindst på højde med de vildeste i europa. [se evt http://www.rcdb.com/]

5. Udvid hvert 1-2 år med mindst en ny type coaster/thrill-ride.. Bemærk at pga. det danske vejr, skal de virkeligt høje coasters holdes til et minimum, da man skal forvente at de fleste rides skal kunne køre i regn/blæse-vejr.

 

Der skal naturligvis penge til her.. mange penge. Ud over det skal der bruges folk med sans for planlægning, samt en person der er godt ide i diverse bygge-regler mv.

 

Det må forventes at parken kører med underskud i mindst 10 år. I bedste tilfælde lidt mindre.

 

Det jeg søger er mest input til hvorfor det er en god ide.. hvorfor det er en dårlig, og hvad i ellers har af kommentarer.

Bemærk forresten at planen er at kunne tiltrække rigtigt mange udenlandske besøgende.. måske 40% udenlandske og 60% danske, om muligt. Da jeg generelt ikke tror at markedet i danmark er stort nok til at drive parken alene via markedsføring i danmark.

 

Og så søger jeg naturligvis folk der kunne overveje at hjælpe med at skaffe kapital. Så vidt jeg lige husker er der allerede nogle danskere igang med et projekt i noget større i Spanien..
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 06:41
Hvor mange stjerner giver du? :
  Hej Johnny,

Din idé virker ok. Jeg har faktisk selv tænkt lidt de samme tanker - blot ikke at jeg selv ville gøre det, men at "man" burde gøre det. Tanken slog mig da jeg var i Tivoli første gang efter de havde fået bygget Dæmonen. Den er da fed nok, men den fylder hel vanvittigt meget og efter min mening er hele den ende af Tivoli blevet totalt ødelagt af det kæmpe skrummel. Det ser ikke særligt fixt ud med alle de stolper som står over alt i området (også selvom de har forsøgt at camuflere stolperne med lidt bambus viklet omkring dem...) og hvis man står nede ved søen og kigger op med det kinesiske tårn, så ser udsigten nu helt grotesk ud med Dæmonen i baggrunden. Mange af mine venner syntes også at Dæmonen er lige en tand for meget for den, trods alt, lille have. Den tager en hel del af det hyggelige ud af haven. Det samme gør sig gældende med Plænen, hvor man inden for de sidste par år tager flere og større navne ind. Jeg kan huske da TV2 spillede derinde sidste år - der spærrede politiet indgangen af omkring halvanden time før de skulle spille - simpelthen fordi der ikke kunne komme flere ind... Og hvad med da Maria C. spillede derinde? Det er da fedt at man kan komme til en gratis koncert, men hvad nu hvis der sker et eller andet, hvor f.eks. alle bliver nødttil at blive evakueret..? Dertil kommer så støjen - jeg kender en som bor i en lejlighed i anden række fra Tivoli. Og det er først inden for de sidste par år at de decideret har kunnet høre Tivoli - men i år er det blevet så højt at de ligefrem er generet af det. Lydniveauet ved koncerterne er højt (han siger at der ihvertfald er meget høj bas-buldren derover fra) og så kan de høre dæmonens kurende lyd på skinnerne og skrigene.

På baggrund af det var det så, at jeg tænkte at man/Tivoli burde lave en "Tivoli - After Dark"-udgave. Et sted hvor de kunne holde de større koncerter og have de vilde og mest støjende forlystelser og så kunne man beholde den gamle have som et mere romantisk sted. After Dark-udgaven skulle så ligge et stykke uden for City hvor det ville være let at komme til. Der kunne måske ligefrem indføres en fast busrute imellem de to Tivoli, så gæsterne kunne spise og hygge i det gamle Tivoli og efterhånden som der var behov for noget mere gang i den, så kunne man tage i "After Dark"-udgaven af Tivoli.

Blot flere tanker...

/Jesper

Fra Nørresundby
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Med fare for at lyde negativ, er det ikke netop sådan en slags "park" der er bygget et eller andet sted på Sjælland, som jeg ikke husker? Jeg skriver park i anførselstegn, da den vist kun bestod af en enkelt (men vild) forlystelse.


Nu har jeg slet ikke kendskab til branchen, men vil det være realistisk at udvide så ofte? Så vidt jeg ved er den slags rollercoasters etc. RET pebrede at opføre. Ved ikke om Danmark er stort nok til den slags, eller om der kan trækkes nok turister til.

 

Igen sorry for den negative indstilling, for ideen er fin, men jeg tvivler på om det er muligt i et land som Danmark.
Tilmeldt 17. Jun 05
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende idé. Jeg har bare svært ved at forestille mig, at nogle investorer vil hoppe med på vognen - for hvordan skal det lige hænge sammen? Et par eksempler:


* "Find et stort stykke land indenfor 30-50 km. fra København". Det vil koste ikke bare spidsen af en jetjager men en hel rumfærge med de priser, der p.t. findes i hovedstadsområdet. Det vil være din første risiko for at blive ruineret.

* "Larme uendeligt meget...i et uendeligt stort område". Øøøøh, ja?! Det er der nok både myndigheder, naboer og investorer der ville have en masse meninger om, og som vil gøre deres for at sænke dit projekt.

* "Byg 3-4 gode rollercoasters". Jamen, skal der ikke være mere? Jeg kunne ikke forestille mig at besøge en park, hvor der var 3-4 ting, jeg kunne prøve - uanset hvor vilde de så var. Og skulle der strømme rigtig mange mennesker til - hvilket er nødvendigt med den mængde kapital, der i givet fald skulle bindes op i dette - vil du stå med klodens største kø-problem. Og det trækker næppe flere gæster til.

 

* "Udvid hver 1-2 år med mindst én ny type". Hvor skulle midlerne til det komme fra, når du selv siger, det vil give bragende underskud?

 

Det forventede underskud i mindst 10 år tror jeg heller ikke vil trække investorer til. I det hele taget har jeg svært ved at se, hvem der skulle investere i en sådan idé her i Danmark. Mig bekendt har vi ikke filantroper/legebørn med SÅ mange penge.

 

Ikke for at være negativ, men jeg synes, der er et hul eller to i din plan.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mads

Jeg er helt enig. Men mht. til pladsen, så er det bare om at købe Værløse flyvestation pronto, det ville være det perfekte sted

Dbh Martin
Fra KBH
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 241
Fra  CityCallCenter ApS Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Johnny.
Fin idé - du har min opbakning. Jeg har besøgt Disney World i Florida, Wonderland i Canada og Six Flags i Californien, hvor den omtalte "Spiderman" forlystelse befinder sig. Og helt ærligt: Danmark kan ikke rigtig følge med i den henseende.

Tivoli er hyggelig og historisk og bør ikke sammenlignes med disse parker. Men det er ærgerligt, at vi ikke har noget som helst der bare minder om deres koncepter. De unge i Danmark skal helt til Hansapark i Tyskland for at finde noget tilsvarende - og det er måske ovenikøbet en anelse optimistisk at kalde det det...

Nåh ja, så er der også en eller anden form for park i Göteborg, men den har jeg ikke besøgt og ved derfor ikke hvad den byder på.

Jeg kan ikke overskue mulighederne i DK - kan det overhovedet lade sig gøre? Men jeg tror ikke det behøver være så ''tæt'' på København. Se bare Knuthenborg Safaripark nede i det sydsjællandske. Mange laver en endagstur ud af det og tager derned, trods afstanden.

Så klø du bare på! Hører jeg om investorer der kunne være interesserede i et projekt som dette, skal jeg nok smide dem i din retning. :-)

Glade sommerhilsner,

Pouline Andersen
Fra København
Tilmeldt 5. Apr 05
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin.


Det er da en helt genial ide.. der burde heller ikke være problemer med larmen. Og kommunerne vil sikkert blive glade for de ekstra turister.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja larm er de jo vandt til der og pladsen er rigtig god og det ligger 15 min fra KBH, så det er faktisk det perfekte sted.

Dbh Martin
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at tage kontakt til Nordsjællands Sommerpark, jeg ved at den nuværende ejer købte den for en slik (2 mill.) og der kunne måske være muligt at lave et partnerskab, for det er jo umuligt at finde en grund i øjeblikket.


De ejer et stort område og der er store udvidelsesmuligheder!

 

Mvh

 

Brian
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)