Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af Restaurant

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan og hvorledes med ejer af restauranten ???

 
Jeg har nemlig en kone som skal være med, men skal vi begge 2 stå som ejer, eller skal jeg fortsætte mit job da jeg tjener 30000+/måned så vi da har lidt indkomst eller hvordan står vi bedst.
 
Håber at der er nogen der har nogen rigtig gode råd/forklaringer hvordan man grejer den bedst så man får mest muligt ud af det.
 
Og en anden ting.
 
Må man bo i sin restaurant hvis den er opført som ren erhverv? I hvert fald bare for en periode...
Tilmeldt 27. Apr 06
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marc,

Jeg ville ikke opgive mit faste job i opstartsperioden, hvis jeg kunne beholde det. Du har brug for alle de penge, som du kan skrabe sammen til at leve for i starten.
Stort set ingen får overskud fra dag 1. De penge du tjener, bør gå til at afbetale gæld, sikre økonomien i projektet og få det hele til at løbe rundt uden at kassekreditten er oppe og ringe i det røde felt hele tiden. Jo hurtigere du får vendt minus til plus, jo sjovere er det.
 
Iøvrigt regner jeg da med at din kone er med på hele ideen og vil give en hånd i det daglige arbejde i restauranten? Hør banken hvad der skal til. Vi andre kan sidde og give dig en masse gode råd, men tilfældet kunne være at banken tænker anderledes end vi og måske slet ikke stiller så store krav i sidste ende.
En ting er helt sikkert. Du skal tale med din bank og det kan ikke gå stærkt nok. Så snart du ved hvordan de stiller sig overfor projektet, jo snarere kan du komme videre med planerne. Men hvis det blot forbliver ved tanken og snak om det, så kommer du ingen vegne.
 
Og endelig: Nej, du må ikke lovligt bo i din restaurant. Men du har da også et hus? Så hvorfor skulle du bo i restauranten?
Jeg kan heller ikke komme i tanke om en restaurant, der var så lækker, at jeg ville bo i den. Du har jo i bund og grund få rum til rådighed: Køkken, kontor, lager/kølefaciliteter og selve spisesalen. Jeg ville ikke for alt i verden overnatte nogen af de steder!
 
Med venlig hilsen
 
Flemming
Tilmeldt 27. Apr 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Men er der ikke nogen fiduser :)

 
Altså kan det bedre betale sig at være en ejer eller 2 hvis man er gift.
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan til enhver tid lade din ægtefælle være medarbejdende ægtefælle eller lønansætte hende, hvorved I kan få indkomsten fordelt ud på jer begge. Det kan have betydning i relation til topskatten. Hvis du fortsætter med at arbejde kan der - også i forhold til topskatten - være en ide i at lade restauranten stå i din kones navn, så det er hende der beskattes af overskuddet.
 
Hvis virksomheden kan undvære din arbejdsindsats i dagtimerne kan det da kun anbefales at du beholder dit job. Først hvis I vurderer at I ved at få frigivet dig kan oparbejde en merindtjening - evt. sparede lønomkostninger til andre - som overstiger din indtægt er det værd at overveje at skibbe det andet job. Herudover er det jo et spørgsmål om hvad du/I helst selv vil. Hvis det ellers kan hænge sammen er der jo andet i valget end penge.
 
Med hensyn til det med at bo i restauranten. Et er om det er lovligt. Noget andet er at I i såfald ikke vil kunne få fuldt fradrag for huslejeudgiften på grund af det private element.  

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Marc.

 

Sidder lige her og læser om dine super planer, som iøvrigt lyder herlige, men et undrer mig lidt...

 

Din alder taget i betragtning, er du overhovedet sikker på at du kan opnå næringsbrev og spiritusbevilling?

Hvis du ikke er brancheuddannet er der noget med at du min. skal være 25 år og kunne dokumentere nogle års erhvervserfaring fra branchen.

Jeg kender af naturlige årsager ikke til dine forhold, men det ville måske være meget godt du lige fik tjekket de her ting, så du ikke pludselig står i en situation hvor du har brugt en masse penge og tid på projektet, og så ikke kan komme videre pga. dette...

 

Held og lykke med det hele...

 

Spike... 

 

 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)