Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Videresalg af IT udstyr købt som privat, videresolgt gennem mit firma

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Sep 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kloge hoveder

Jeg er nystartet i eget enkeltmandsfirma og beskæftiger mig med servicering af computere og netværk, både for private og erhvervskunder. Min privære indtjening består af salg af min tid, men i forbindelse med servicen er jeg tit udsat for at skulle bruge lidt ekstra hardware som kunderne gerne betaler for, og er i den forbindelse blevet oprettet som forhandler hos diverse leverandører og lignende. Det jeg siden hen har bemærket er at de større webshops til hver en tid kan slå de priser mine leverandører kører med, hvilket naturligvis giver mig lyst til bare at bestille igennem de pågældende webshops.

Problemet opstår så i forbindelse med garanti. Hvis jeg opretter mig som erhvervskunde får jeg naturligvis kun 1 års garanti på den købte hardware, hvilket er et problem overfor mine privatkunder som selvfølgelig skal have 2 års reklamationsret. Jeg kunne i teorien bare bestille og betale varerne som privat, bogføre dem, og fakturere dem som gennem mit firma. Men må jeg det?

Mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:35

Hej!

Ja...det må du, men du vil miste momsfradraget på dine indkøb privat, idet momsen ikke må fradrages

i firmaet.

Tilmeldt 8. Sep 08
Skrevet kl. 17:54

Ok tak for svaret, så er det bare ud og jage billigere leverandører

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 00:08

Hey :)

Har præcis samme problem, jeg har dog fundet nogle levandører hvor jeg stadig kan tjene en skilling, også selvom fragten bærer en stor del.

Kunderne får en pris og accepterer de den jamen så bestiller jeg, hvis ikke så må de købe selv - og det gør de ikke for ellers var de ikke kommet til mig.

Ofte er kunder ligeglad med en kvittering på 300kr i arbejde og en stang ram til 250kr.. - ikke for at nævne sort arbejde, banker lige noget gæld af i firmaet. Så de får skam kvittering hvis de vil have. Så kan de ikke fremvise den så har de bare 1 års garanti eller producent garantien.

Du skriver bare hvis du skal have råd mht til indkøb af hw + leverandør liste.

Vh Kasper

Tilmeldt 8. Sep 08
Skrevet kl. 11:15

"Du skriver bare hvis du skal have råd mht til indkøb af hw + leverandør liste."

Jo tak :)

Normalt giver jeg også mine kunder en pris inden jeg foretager mig andet, da jeg ikke er interesseret i at have det store varelager - Hvilket de for det meste accepterer, og med dag til dag levering er det ikke den store ventetid mine kunder oplever.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)