Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årsopgørelse, skat og moms...

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Aug 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg starter som selvstændig konsulent, altså uden et stort varelager, er det så en fordel at opgive mindst muligt indtjening for at få så lave skattegirokort tilsendt om måneden? Så fremt jeg tjener mere end opgivet, kan jeg så ikke bare selv sørge for at gemme penge, så jeg kan betale ekstraskat når året er omme?

Jeg er i en situation, hvor jeg ikke har ret stor idé om hvad jeg kommer til at tjene, så jeg ved ikke hvilket beløb jeg skal sætte. Sæt nu virksomheden ikke bliver super rentabel, og der kommer høje skattegirokort ind, som jeg skal betale og måske sætte mig i gæld for at kunne betale - vil det så ikke være en fordel, at sætte indtjeningen så lavt som muligt? Jeg er klar over, at for meget betalt skat kommer retur igen, men alligevel...

Og hvordan beregner man egentlig hvad de her momsbetalinger bliver på? Er det sat ud fra det beløb man nævner i årsopgørelsen?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jo...du kan da godt sætte en lav B-indkomst, men husk så at gemme penge til skatten.

Moms beregnes ud fra momspligtige indtægter og udgifter...og opgøres som regel kvartalsvis, med betaling senest

40 dage efter kvartalets slut. 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)