|
> og 4 uger senere:
4 uger senere! jeg er allerede i gang med den 5 byttehandel på bare en dag - vi er oppe på et par biografbiletter nu :)
|
> og 4 uger senere: 4 uger senere! jeg er allerede i gang med den 5 byttehandel på bare en dag - vi er oppe på et par biografbiletter nu :) |
For dælen Demib og Stokholm, i kan være nogle vittige karle. Jeg kunne egentlig godt tænke mig at Told og Skat gik efter mig.
Så skulle i se en pressemeddelelse og presseomtale der ville sige spar to.....
Skattevæsenet (det store stygge system) mod lille charmerende Maya.....
mvh
Michael |
|
Dato: 4/20/2006 11:56:02 PM Forfatter: Mikkel deMib
> og 4 uger senere: 4 uger senere! jeg er allerede i gang med den 5 byttehandel på bare en dag - vi er oppe på et par biografbiletter nu :) Der er bare lige et problem i det. Det hedder sig godt nok at Skat skal besvare en anmodning om bindende svar indenfor 4 uger, men det holder bare ikke i praksis. Så sent som i sidste uge rykkede jeg for svar vedr. en anmodning som blev sendt i juli sidste år. Sagsbehandleren (da jeg langt om længe fandt ud af hvem det var) oplyste at han kiggede på sagen i øjeblikket og undskyldte sig med at de jo havde anmodet om og fået yderligere oplysninger i december 2005.
En anden anmodning vi indsendte har været rundt i 8 forskellige skattecentre, før den nåede frem til det skattecenter som skulle behandle ansøgningen. Iøvrigt samme sted som ansøgningen oprindelig blev fremsendt til.
Det har så ikke været hverdagskost tidligere men det er det blevet efter den omlægning af skattesystemet som blev iværksat i efteråret 2005/starten af i år. ![]() |
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
|
Vær frisk og tilbyd dine biografbilletter for trunten - hun MÅ da for dælen være over 100 kr. værd.
|
Der må du helt sikkert kunne trække ''tabet'' fra ! |
Yderligere et synspunkt i debatten.
Som det allerede er nævnt svarer bytte skattemæssigt til køb og salg.
Ved bytteriet får man en gevinst i form af en formuestigning, idet den ting/ydelse man har byttet sig til dvs. købt byttes væk dvs. sælges for en højere værdi.
For private er formuestigninger på private ejendele normalt skattefri, MEEEN er et aktiv købt med henblik på videresalg med fortjeneste for øje er fortjenesten skattepligtig. Starter man med en klips den 1. januar og over året har byttet sig til et hus eller en hummer inden den 31. decemeber samme år tror jeg at skattefar har en god sag.
|
|
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann