Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskel på C5, C5 light - forskellige producenter

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 24. May 07
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marlene, Lisbeth og Jesper,

vil sige tak for indlæggene, stof til eftertanke.

Det bliver en større engangsinvestering jeg skal ud i, samt x-antal konsulenttimer til at hjælpe på vej - tror jeg vil få brug for hjælp med en sådan overgang.

Jeg er pt. ved at undersøge demoer m.v., har f.eks. forsøgt mig med en Dyn C5, men ville gerne se en fuld light version med prøve-data, før det kan bedømmes fuldt.Er det mon muligt?

Her er E-conomics noget nemmere, fravalgt det for 2 år siden grundet faste løbende udgifter samt at det var online-baseret - ynder at have mine programmer lokalt så man ikke er netafhængig.

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 10:04

Hej igen Jens P

Hvis du har fået en demo version af C5, skal du for at komme til demoregnskabet gå til generelt - dagligt - skift regnskab og vælge dmo (demo-regnskabet).

Held og lykke med projektet.

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 10:29

Hej og lige en kommentar mere, nu jeg talte for on-line programmer. Jeg så lige denne tråd: http://www.amino.dk/forums/t/40101.aspx med e-conomic, og så langt er jeg heller ikke nået med at undersøge programmet, at jeg har opdaget det, der gøres opmærksom på her, og det er da absolut et minus ved programmet. Man har selvfølgelig brug for at have nem adgang til ens data. F.eks. bruger jeg stadig en sjælden gang mit gamle FK-soft program, som jeg ellers ophørte med at bogføre i i 1995, til at at slå data op i. Her er papirbilagene naturligvis forlængst smidt ud, men jeg nyder godt af at kunne se de elektroniske data stadigvæk, og de fylder jo ingenting i sammenligning med at gemme papir.

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Tilmeldt 24. May 07
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 14:30

He,

Umiddelbart er e-conomics lokkende, men det bliver C5 pga. et par klare fordele - dog ikke lige her og nu, da det omfatter en større opstartsudgift.

Når behover kommer vil jeg vende tilbage til tråden, og evt. henvende mig til dem som har budt ind her.

Igen tak for inputs!

Fra Thisted
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 58
Fra  Gymnashop.dk Skrevet kl. 16:20

Jeg har en fuld C5 licens i overskud....

Med lagermodul, debitormodul, finans  + noget tilpasnings udviklings noget

Tror det kostede ca. 28.000 i indkøb med vistnok kun en bruger licens.

Er der nogen af de kloge C5 folk der ved om man kan sælge disse licenser?
mvh

Frank Olesen

Fra Århus
Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 45
Fra  Aarhus Hostel - Tæt på motorvej og gratis parkering Skrevet kl. 21:13

Lige en kommentar vedr. forskellen på Navision og C5:

Marlene Mejlby skriver nemlig: Kært barn har mange navne, for C5 Light, C5, Navision, XAL og Axapta er bygget over samme grundform, blot afhængig af størrelse og ønsker for virksomheder...

Det er nemlig ikke helt korrekt. C5, XAL og Axapta stammer fra det gamle Concorde (firmaet Damgaard), dog er Axapta opbygget på en helt ny platform, og Navision strammer fra firmaet Navision.

Navision, XAL og Axapta er mere til de rigtige store virksomheder med over 50 ansatte og som har brug for et stort produktions styrings-, lager og evt. løn apparat. Det er de rigtig gode til.

Det er ikke nødvendigtvis så store virksomheder at Navision er interessant for. Mindre handelsvirksomheder kan også have stor glæde af en Navision løsning, da der nu leveres en samlet licens med masser af moduler (se http://www.navisionguider.dk/artikler_357.html) til kr. 11.146,-. Licensen giver nemlig ubegrænset database, antal regnskaber, debitorer, varer, kreditorer, finanskonti o.s.v. samt moduler til finans, debitor, kreditor, lager, ordrestyring, CRM, anlæg, rapportdesign, valuta, dimensioner og meget mere...

Er der nogle der er interesseret i at kigge nærmere kan en gratis demoversion downloades her: http://www.navisionguider.dk/artikler_736.html

mvh

Michael Skanderby

Fra Køge
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 21:24

Frank Olesen:

Jeg har en fuld C5 licens i overskud....

Med lagermodul, debitormodul, finans  + noget tilpasnings udviklings noget

Tror det kostede ca. 28.000 i indkøb med vistnok kun en bruger licens.

Er der nogen af de kloge C5 folk der ved om man kan sælge disse licenser?
mvh

Frank Olesen

Hej Frank

Jeg melder mig selvom jeg ikke hører ind under de kloge ;-)

Du normalt ikke sælge din licens videre, det kræver en accept fra Microsoft og en god forklaring.

Jeg fik engang en lov til at ændre en kundes licens. Men det var fordi den var købt kort forinden, at selskabet gik konkurs og en af ejerne fortsatte i et nyt selskab.

Held og lykke

/Bo (Amino gartneren)

Fra Århus
Tilmeldt 17. Feb 06
Fra  Aarhus Hostel - Tæt på motorvej og gratis parkering Skrevet kl. 21:36

Vil lige give Bo ret. Der er købt en brugsret til licensen - ikke en mulighed for at sælge den videre. Da den stadig vil stå registreret i den gamle virksomheds navn vil det nok blive opfattet som piratsoftware ved en evt. kontrol - den samme software kunne jo også sælges flere gange ;-)

/Michael

Fra Thisted
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 58
Fra  Gymnashop.dk Skrevet kl. 21:42

Ok - tak for svaret :-)

Det er bare lidt nederen :-)  Godt man ikke køber biler på den måde....

Bare af ren nysgerighed - de fleste andre software licenser kan man vidst god sælge videre kan man ikke?

F.eks. Adobes ?

Edit: spil og så videre bliver jo også handlet lystigt i brugt form....

Fra Århus
Tilmeldt 17. Feb 06
Fra  Aarhus Hostel - Tæt på motorvej og gratis parkering Skrevet kl. 22:25

Hej Frank,

Det gælder for næsten alt software, hvis det altså skal være lovligt ;-)

Også Adobes.

Og sammenligner du med bilen, så er den jo heller ikke så nem at ligge i kopimaskinen (CD-brænderen) og sælge flere gange...

/Michael 

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)