Hej Alle på amino. Her kommer en lidt anderledes ide. Sidste år købte min fætter Claus en ambulance, en mercedes af de gamle i nok husker. Ligner en ligbil eller rustvogn om man vil. Han fik den ganske billigt og ville bruge den til at køre Brud og Brudgom eller hver for sig rundt på tur til de forskellige aktiviteter man nu gennemgår.
Vi snakkede længe om ideen. Men den blev aldrig til noget. Han solgte den vist igen. NU mindsandten om min nabo ikke har en til salg. Det er en Peugeot fra 1987.
Jeg har overvejer at byde på den. Den koster 15k men skal synes. Nu får jeg snart mit kørekort og så har jeg jo noget at køre rundt i ;) Well. Hvordan finder jeg ud af hvor meget der evt. skal laves inden den vil gå gennem et syn.
Hvordan skal det laves med forsikring på sådan en? Det er vel alminelig bil forsikring.
Noget helt andet. Tror i folk ville betale for at få deres Brud eller Brudgom bragt rundt til de forskellige ting i en Ambulance. Meningen er selvfølgelig at vedkommende skal spændes på båren, samt ildt og gas eller hvad det nu er skal ombygges til blandinger af sprut øl eller noget i den stil. Altså shots i stedet for. Falck-Redderen skiftes ud med en fræk sygeplejer eller plejeske som skal "servicere" Bruden eller Gommen. Selvfølgelig ikke seksuelt. Men fylde evt drikkelse på, filme det hele osv. =)
Jeg overvejer det meget lige pt. da det altså kunne være skidesjovt at bruge weekenden på at tjene penge ved at køre rundt til polterabender.
Kunne folk se det morsomme i ideen? Samt give dem en anderledes oplevelse.
Tror i der kunne tjenes penge på det?
|
Ambulancen til Polterabend
Jeg er dog i tvivl om hvor langt man kan strække den - jeg tror ikke du slipper afsted med at servere alkohol for dine kunder i den, og tilladelserne i forbindelse med at køre med folk der er spændt fast til en båre eller lignende skal nok også undersøges nærmere. |
En tredje løsning var at få en "freelance" chauffør med de rette papirer til at køre vognen, men så ryger overskudet nok til det.... |
Hej.. Korrekt overskudet måske ryger.. Jeg ønsker bare der sker noget omkring mig.... Det er jo heller ikke sikkert jeg kan køre hver weekend?
Nogen af jer som ved hvordan man tjekker bilens tilstand mht til syn osv ?
Det er jo ikke en Taxa. jeg får betalinen før eller efter kørsel. Det er vel ligesom hvis man lejer en vognmand til det.
Mvh. Kasper |
Men en vogmand skal såsandelig også have erhvervskort for at måtte køre med mennesker i bilen. |
Der skal erhvervskort til, som der jo også skal ved limo-kørsel. |
Hej Kasper Smith :) Vil lige give lidt respons på dit indlæg, du har fortalt om.
Jeg tror sgu ideen ville holde, og det lyder da som noget man ville bruge nogle af sine weekender på, måske ikke alle, men så kunne man jo bare have flere med. Spar du bare sammen til sådan en, så skal jeg nok få fat i dig, når jeg skal giftes engang! |
Og husk at kontrolle, hvordan dem du kører rundt med i ambulancen er forsikret, hvis du skulle få brug for en rigtig en af udgaven Med venlig hilsen
Flemming |
Dato: 4/20/2006 1:51:38 PM Forfatter: Martin Olesen
Dato: 4/20/2006 1:49:40 PM Forfatter: Morten Bock
Dato: 4/20/2006 12:58:16 PM Forfatter: Smith
Men en vogmand skal såsandelig også have erhvervskort for at måtte køre med mennesker i bilen.Det er jo ikke en Taxa. jeg får betalinen før eller efter kørsel. Det er vel ligesom hvis man lejer en vognmand til det.
Der skal erhvervskort til, som der jo også skal ved limo-kørsel. Hør her folkens.
Der er meget stor forskel på hvordan loven opfatter en vognmand.
Type 1 - vognmanden der køre eks. med pakker må have 2 mand med i bilen, disse må GODT være betalende kunder, han skal IKKE have erhvervskort for denne opgave. Da hovedopgaven er pakkekørsel og evt flytninger.
Type 2 - vognmanden køre eks. for dansk autohjælp og henter en famile på 6 personer og deres defekte bil, der kræves IKKE erhverskort da hovedformålet er transport af BILEN.
Type 3 - vognmanden lever udelukkende af køre folk og ikke ting, her SKAL der ERHVERSKORT til, uanset om der så kun er plads til 1 betalende kunde der skal fra A til C via B
En anden vigtig ting er køretøjets TOTALVÆGT, for er den OVER 3.500 kilo total så SKAL der et STORT ERHVERSKØREKORT til denne type kørsel. |
Venligst
René Buch
Tak for informationen. Til alle.. Kunne godt tænke mig mere respons på ideen også. Kunne det lade sig gøre, hvad ville folk synes om det?
Nogle mekanikere som kan svare på de tekniske ting der.
Mvh. Kasper |