Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Page rank - Hvor vigtigt?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 15. Jun 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Har lige et par spørgsmål angående page rank. Vi har gennem en lang periode ligget på page rank 4/10. Men her inden for de sidste par dage er den dumpet til 3, og vi har endda været ved at optimere siden lidt over de sidste uger. Betyder page rank noget længere, og er det et dårligt tegn at den er faldet? Måske at vi har gjort et skidt stykke arbejde, hvad jeg nu ikke tror, og er faldet?

Der er en anden ting der er lidt mystisk synes jeg. Indtil for de par dage siden jeg omtalte, har vi ligget på page rank 4 på www.PetDreams.dk . Men klikker man på banneret, kommer index siden http://www.petdreams.dk/index.php på i adresse linien, og den har page rank 3. Altså ranker den samme side med 2 forskellige tal. Har det noget at sige mht. optimering? Vil google se det som 2 forskellige sider, og vil det i så fald være en stor bagdel?

Fra Aarhus C
Tilmeldt 4. Nov 05
Indlæg ialt: 302
Fra  dotSEO ApS Skrevet kl. 18:21

Hej langvang

Pagerank betyder ikke noget i forhold til din placering i googles søgeresultater, en side med pagerank 1 kan godt ranke højre på et det samme søgeord/keyword som en side med pagerank 2-3-4-5 osv.

At dit site har forskellige ranks på forskellige urls er meget naturligt.

Med venlig hilsen
Paw Hellegaard

SEO konsulent fra dotSEO ApS: Søgemaskineoptimering

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 18:33

Nu hvor du skrive at den ingen betydning har. Kan du så ikke udbrede din store viden og fortælle om det er noget google har lavet for sjovt? Bruges det ikke til noget?

Det er ihvertfald ikke det jeg har læst mig frem til.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 18:36
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 19:48

Nu kan nogle sætte sig til at se maling tørre - så svarer jeg lige dig imens.

Den PR du kan se i toolbaren fra Google har ingen betydning for eller sammenhæng med din ranking. At den er faldet, kan skyldes antal og kvalitet af dine indgående links. Betragt det som et lille hint om at revurdere dit site og de indgående links. Den PR der benyttes til at ranke en resultatside ligger trygt og godt gemt for alle andre end Google. PR i toolbar er kun en smule mere retvisende end horoskopet i Alt for Damerne. 

Hvad med dine placeringer - er de faldet?

Det undrer mig, at du ikke er blevet vejledt endnu om en ret markant ting - nemlig at det er en fejl, at dit topbanner linker til http://www.petdreams.dk/index.php  og ikke blot til http://www.petdreams.dk/

Få det lavet om - du opsplitter reelt din "linkjuice mellem to URL, og det kan ikke betale sig. Kort sagt: Alle links på din hjemmeside til din forside skal linke til "roden" - altså til http://www.petdreams.dk/ - og kun det.

Tilmeldt 15. Jun 06
Skrevet kl. 20:07

Hej Thomas

Det var præcis det svar jeg var ude efter. Jeg mente nok at have hørt, det kunne være en ulempe med 2 url's på forsiden. Vores placeringer bliver generelt stille og roligt bedre på mange af søgeordene. Men undrer mig over, om vi kan have lavet noget galt, siden den er faldet. Der er dog een ting der muligvis har indflydelse. For ca. 10 dage siden, er vi kommet på den blå avis admanager. Dvs en robot crawler tekster, priser osv. kort sagt alt fra vore sider, og lægger dem ind i de rette kategorier på dba. Forstår bare ikke det skulle tælle ned. Kan google måske se det som spam, at vi har de samme produkttekster og links 2 steder?

Jeg har lavet en del interne links på siden den sidste tid, samt optimering af nogle tekster, men det mener jeg ikke skulle have indflydelse på page rank.

Tak for svarene foreløbigt.

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 20:19

Velbekomme! Hvis siderne på dba.dk crawles og indekseres af Google, KAN det have en negativ effekt for dig, da DBA er noget "tungere" end dig - men ikke nødvendigvis. Kan du ikke begrænse adgangen, så kun dele af dine tekster ryger med på dba.dk?

Læs meget apropos: Når duplicate content gør ondt.

Tilmeldt 15. Jun 06
Skrevet kl. 20:36

Det vil jeg da prøve om det er muligt, om den kan snuppe de første linier istedet for hele teksten, men jeg tvivler på det. Vi gør selv meget ud af at ændre teksten lidt, hvis vi har samme vare i flere kategorier på hjemmesiden, men det vil jo så stadig være duplicate ift. dba.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:14

Hej

Der er en del forskellige synspunkter her:

1) Paw, du mener ikke PR har nogen indflydelse på SERPs, korrekt?

2) Thomas, du ser Toolbar PR og Googles interne PageRank som to forskellige og uafhængige begreber. Med Linkjuice må du henvise til Googles interne PageRank, og den er vi enige om har betydning for SERPs ikke? Ellers kunne det være ligegyldigt om logoet linker til roden eller til index.php.

3) Jeg mener at en høj Toolbar PR højst sandsynligt er et udtryk for en tilsvarende høj Google interne PageRank og vice versa. Jeg ser PageRank som en efterhånden lille faktor blandt mange som bliver brugt til at bestemme en sides ranking. "TrustRank" er en af de andre faktorer som spiller ind.

Hvem der har ret vil være noget nær umuligt at (be)vise, og ligger nok under det der hedder personlig overbevisning.

At din Toolbar PR er faldet kan skyldes flere ting.

1) Hvis du har tilføjet flere links på din sider (interne såvel som eksterne) kan det betyde at "linkjuice" flyder længere ned på dit sites undersider væk fra forsiden. Dette er ikke nødvendigvis skidt da dine undersider så bør ranke bedre.

2) Bare det at Internettet hele tiden vokser vil gøre at et statisk site vil tabe PageRank over tid. PageRank er et udtryk for sandsynligheden for at en tilfældig Internet bruger ender på en bestemt side. Fordobles Internettets størrelse reduceres sandsynligheden for at ende på din side tilsvarende.

Ellers er jeg enig med Thomas i at dine links til forsiden skal gå til rodden af sitet.

Mvh Jesper

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:18

Jesper Jørgensen:

Hej

Der er en del forskellige synspunkter her:

1) Paw, du mener ikke PR har nogen indflydelse på SERPs, korrekt?

2) Thomas, du ser Toolbar PR og Googles interne PageRank som to forskellige og uafhængige begreber. Med Linkjuice må du henvise til Googles interne PageRank, og den er vi enige om har betydning for SERPs ikke? Ellers kunne det være ligegyldigt om logoet linker til roden eller til index.phpJep - lige præcis

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)