Hej aminoer. Har lige et par spørgsmål angående page rank. Vi har gennem en lang periode ligget på page rank 4/10. Men her inden for de sidste par dage er den dumpet til 3, og vi har endda været ved at optimere siden lidt over de sidste uger. Betyder page rank noget længere, og er det et dårligt tegn at den er faldet? Måske at vi har gjort et skidt stykke arbejde, hvad jeg nu ikke tror, og er faldet? Der er en anden ting der er lidt mystisk synes jeg. Indtil for de par dage siden jeg omtalte, har vi ligget på page rank 4 på www.PetDreams.dk . Men klikker man på banneret, kommer index siden http://www.petdreams.dk/index.php på i adresse linien, og den har page rank 3. Altså ranker den samme side med 2 forskellige tal. Har det noget at sige mht. optimering? Vil google se det som 2 forskellige sider, og vil det i så fald være en stor bagdel? |
Hej langvang
Pagerank betyder ikke noget i forhold til din placering i googles søgeresultater, en side med pagerank 1 kan godt ranke højre på et det samme søgeord/keyword som en side med pagerank 2-3-4-5 osv.
At dit site har forskellige ranks på forskellige urls er meget naturligt.
Med venlig hilsen
Paw Hellegaard