Det her minder mest af alt om en 16 årigs lyst til at komme i lag med tøserne.
Det er en ret stort drivkraft skulle jeg hilse at sige.
Mit råd er at læse forud på lektien. Senere i handelsforløbet antager jeg man kan dyrke det at starte egen
virksomhed enten via tilvalgsfag eller som projektopgaver. Gå ned på biblioteket (eller boghandlen - man kan vel få noget fornuftigt til omtrent 199,-) og lån en bog om at skrive
forretningsplan. Første gang jeg fik sådan en bog i hånden, læste jeg den på to dage, og fik undervejs mængder af gode idéer. mange af idéerne var flygtige, men man bliver skarpere i sin idéudvikling - når man samtidig får indholdet fra bogen med i sine overvejelser.
Sprut via
nettet er i mine øjne ikke så potent igen. To populære ting, sprut og e-handel går ikke nødvendigvis godt i spænd, og i dette tilfælde står konceptet svagt, da alkohol er en dagligvare på linje med to koteletter eller en pose chips. Kun nøjsomme festarrangører køber ind i forvejen, men i virkeligheden synes mange det er sjovt at sidde i festudvalg og gå i sprutafdelingen i bilka eller Metro for den sags skyld... Se og røre det hele, og selv stå for det.. I øvrigt synes jeg de unge skal lade være med at drikke :-) og det er der flere og flere der synes, så fremtidsperspektivet kan være kedeligt, hvis aldersgrænser går op, og priser ditto.
Mit råd er at springe på litteraturen først.