Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

15 årig iværksætter - klar til kamp.. :)

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 555
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sad og surfede lidt.. www.mixmeister.dk er allerede opfundet..:/
han har copyrights.. nu er jeg ikke helt oplyst om hvad det gør? må jeg så ikke tage den ide?

jeg vil prøve og finde andre måder end ham der har det firma gøre nogle ting anderledes, prøve og gøre det mere spændende..

Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:04

Ideen er super god. Var selv ved at søsætte den med en ven for et års tid siden.

Vi "søgte" inspiration fra http://www.mixmeister.dk/, som også minder om dit projekt, vi fandt dog ud af at processen med indkøb af sirup mv. var meget besværlig, med mindre man kunne købe store dele hjem. Vi ville videre udvikle den oprindelige ide fra mixmeister til at inkludere små gadgets i pakkerne.

Men held og lykke hvis du kommer i gang :)

Fra Harboøre
Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 941
Skrevet kl. 23:05

Hey mester selvfølgelig spring ud i det :).

Jeg startede da jeg var 12 år, med at købe lidt ind og sælge ud, da jeg var 14 havde jeg lige pludselig en webshop. og nu bruger jeg uffatelig mange penge på at lege med internettet.

Og jeg er stadig studerende. 18 år.

Bare kom i sving jo før jo bedre.

Billig Tanktop helt ned til 66 kr. pr stk! med gratis fragt! det billigt!

Fra Harboøre
Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 941
Skrevet kl. 23:07

Enig med ovenstående du lærer en satans masse om analysere, produkt udvikling segmentering osv :). jeg skal på 3 år nu her. du får også mulighed for at få tilvalgs fag som innovation.

En handelsskole så er du godt gaderet.

Billig Tanktop helt ned til 66 kr. pr stk! med gratis fragt! det billigt!

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Skrevet kl. 23:07

hvordan kan jeg købe ind som firma, hvis jeg ikke er 16 endnu?.. :i

Hvad med SKAT?

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 12:57

Du kan sagtens købe ind og sælge vider, men du må bare kun omsætte for 50.000,- kr. om året inden du skal momsregistres!

Og du har 30.000,- på dit frikort, så du skal sådan set kun betale de 20.000 i skat, med mindre du har andet arbejde ved siden af.

Og hvis du kan overtale en af dine forældre til at blive momsregistret ville det jo være perfekt, det er min far for mig, indtil jeg fylder 18.

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 13:15

Nicolai Christensen:

M_Munksgaard:

års viden om, hvordan man driver en forretning, hvordan man sælger, analysere kundesegmenter, laver omnsætningsstrategier, administrere et firma, laver budgetter og hvad du ellers kan finde på, der indgår i det at drive en forretning.

Hej!

Self ville det det bedste og tage en handelseskamen! MEN MEN MEN, det med kundesegmenter også vidre det er godt nok at kunne og du kan også lære noget ved det, men stort set alle handelsekole lære mangler erfaring fra det virkelig erhvervsliv!

Jeg er selv 17, ejer og driver to firmaer, og går på Horsens Handelskole, og det vi lære med økonomi osv. er perfekt, men alt andet er undskyld jeg siger det, men lort! For det holdere altså ikk særlig meget når man kommer ud i den virkelig verden!

Ja, se det er jeg så absolut ikke enig i..
kom på handelsskolen lidt sent og havde en studenterkesamen i forvejen - og jeg var faktisk meget overrasket over at alle de lærere vi havde netop HAR erfaring fra erhvervslivet - i visse fag er det endda et krav for at blive ansat (i hvertfald i kolding) at du som lærer skal have erhvervserfaring..
Vi havde også mange gæste-lærere fx ham der startede bianco-sko m.fl. og det er spændende at høre deres erfaringer + giver lidt ekstra blod på tanden.
Og jeg synes bestemt jeg kan bruge meget af det jeg har lært fra handelsskolen.. det mest grundlæggende som at lave swotanalyser fx er ikke noget jeg bruger til hverdag - men er noget som absolut kan være et godt redskab, især hvis du er ung og ikke selv har nogen erhvervserfaring endnu.
Så klø på med uddannelsen! Du kan kun blive klogere..

Med hensyn til drinks-shop ville jeg nok have den bekymring, som jeg også ville have ved fx en slikbutik på nettet.. Det er noget man køber her og nu, når man finder ud af man skal bruge det.
Hvis jeg skal i byen en aften er det sjældent planlagt og jeg gider ikke gå på nettet 1 uge i forvejen for at finde ting til drinks..
Det er som regel sådan noget jeg køber i sidste sekund, hvor imod jeg køber tøj, smykker og lign til festen lang tid før :-)
Det skulle virkelig være nogle specielle opskrifter på drinks, eller det skulle være meget billigere end normalt, eller der skulle være noget gratis med i prisen eller lign. før jeg gad at købe det på nettet, som jeg bare kan få i det lokale supermarked.

Held & lykke med det :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:27

Hej,

Jeg tror at jeg har noget til dig på Netavisen Ungnyt.dk - nyheder for unge.

Tjek her og send os en ansøgning: http://ungnyt.dk/?page_id=426

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 13:28

Jakodan:

Ja, se det er jeg så absolut ikke enig i..
kom på handelsskolen lidt sent og havde en studenterkesamen i forvejen - og jeg var faktisk meget overrasket over at alle de lærere vi havde netop HAR erfaring fra erhvervslivet - i visse fag er det endda et krav for at blive ansat (i hvertfald i kolding) at du som lærer skal have erhvervserfaring..
Vi havde også mange gæste-lærere fx ham der startede bianco-sko m.fl. og det er spændende at høre deres erfaringer + giver lidt ekstra blod på tanden.
Og jeg synes bestemt jeg kan bruge meget af det jeg har lært fra handelsskolen.. det mest grundlæggende som at lave swotanalyser fx er ikke noget jeg bruger til hverdag - men er noget som absolut kan være et godt redskab, især hvis du er ung og ikke selv har nogen erhvervserfaring endnu.
Så klø på med uddannelsen! Du kan kun blive klogere..

Med hensyn til drinks-shop ville jeg nok have den bekymring, som jeg også ville have ved fx en slikbutik på nettet.. Det er noget man køber her og nu, når man finder ud af man skal bruge det.
Hvis jeg skal i byen en aften er det sjældent planlagt og jeg gider ikke gå på nettet 1 uge i forvejen for at finde ting til drinks..
Det er som regel sådan noget jeg køber i sidste sekund, hvor imod jeg køber tøj, smykker og lign til festen lang tid før :-)
Det skulle virkelig være nogle specielle opskrifter på drinks, eller det skulle være meget billigere end normalt, eller der skulle være noget gratis med i prisen eller lign. før jeg gad at købe det på nettet, som jeg bare kan få i det lokale supermarked.

Held & lykke med det :-)

Man kan jo også være heldig at finde det rette sted :)

Ej, det jeg mener er at, jeg synes der er virkelig mange spild timer på handelskolen, hvorimod dem kunne du have brugt på at starte firma op istedet for at sidde og lave en swot-analyse om igen og igen! :s

Og det med drinks firmaet jeg kender til 3 stk. og de klare det altså ret godt, men det er mere med levering hvis man sidder til en fest og der er ingen som kan køre, så ringer man og de levere inden for en time! Kanon koncept!

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Skrevet kl. 13:50

Min idé om at starte det cocktail firma er gået en smule i stå, nu hvor jeg har fået tænkt over tingende.. jeg er ikke 16 endnu, og det betyder at jeg ikke kan købe de nødvendige ingredienser selv.. :/
-Men jeg vil takke alle jer som har tilbudt mig jobs, lige nu vil jeg tænker over det og se på hvad jeg vil.. :)

Mathias :D

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)