Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

15 årig iværksætter - klar til kamp.. :)

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 555
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

Jeg er nu snart 16 år, og går rundt med tanken om at blive iværksætter.. og starte et firma med who knows what..

jeg har tænkt på mange forskellige ting, ligefra dekorator ved fester, eller andre begivenheder.. Laver T-shirts med slogans eller symboler på..

eller fest arrangør.. - tja, mulighederne er mange! det jeg gerne vil have er ERFARING! erfaring med at starte mit eget firma og være med til at prøve at opstarte det, osv.. erfaring er gud :)

anyways. -det jeg gerne vil høre jer om er, om det er lovligt for mig at starte et firma som snart 16 årig?

-Er det en god idé at være så ung som mig?
-kunne jeg evt få støtte?
-hvordan får jeg kunder?
-ville det være klogt at have en partner?
-skal mit firma være registreret hos SKAT?

Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM

Fra Helsingør
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

I hate to be the partykiller, men nu kommer jeg nok til det alligevel...

 

Det bedste råd jeg kan give til en person på 16 er - tag en uddannelse.

Hvis du gerne vil ind og være selvstændig, jamen så er det oplagt at tage en uddannelse, der kan understøtte dig i den vej.

Det oplagte ville være, at finde en vej på handelsskolen som gav god mening, og som understøtter din trang til at blive selvstændig, imens du går igang med at finde dit virkefelt.

Handelsskolen kan give dig flere hundred års viden om, hvordan man driver en forretning, hvordan man sælger, analysere kundesegmenter, laver omnsætningsstrategier, administrere et firma, laver budgetter og hvad du ellers kan finde på, der indgår i det at drive en forretning.

Imens du så læser, er der jo ingen der siger, du ikke kan begynde dit eget firma og få de første erfaringer - der er bare ingen grund til, at du stifter en mega gæld, og falder en nogle tåbelige fælder, som et par år på skolebænken kunne have sikret dig imod. Tro på mig, når jeg siger at din tid er givet godt ud!

 

Det har så også den fordel, at jo ældre du bliver, kan du måske gå fra drømmen "at starte et firma med who knows what" til rent faktisk at finde dit virkefelt, der hvor du er suveræn, og brænder for sagen - og gennem din viden og aktivitet faktisk stifte et drømmefirma der både fungere og ekspandere.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 555
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke være mere enig med dig i at jeg skal have en uddannelse.. jeg begynder snart på Teitgen handelskolen hvor jeg tager international handel.. :)

 

Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

M_Munksgaard:

års viden om, hvordan man driver en forretning, hvordan man sælger, analysere kundesegmenter, laver omnsætningsstrategier, administrere et firma, laver budgetter og hvad du ellers kan finde på, der indgår i det at drive en forretning.

Hej!

Self ville det det bedste og tage en handelseskamen! MEN MEN MEN, det med kundesegmenter også vidre det er godt nok at kunne og du kan også lære noget ved det, men stort set alle handelsekole lære mangler erfaring fra det virkelig erhvervsliv!

Jeg er selv 17, ejer og driver to firmaer, og går på Horsens Handelskole, og det vi lære med økonomi osv. er perfekt, men alt andet er undskyld jeg siger det, men lort! For det holdere altså ikk særlig meget når man kommer ud i den virkelig verden!

Så mit bedste råd ville være! START NU! TAG SPRINGET! altås BARE GØR DET, jeg har aldrig fortrudt at jeg startede som 16-årig med at drive forretning, for der findes så mange dygtige folk der rigtig gerne vil hjælpe!

Forsat god dag!

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja for fanden! Spring ud i det. Det er dumt at vente.

Det er NU og de kommende år, at du har mulighed for at drive et mindre firma, uden at skulle tænke for meget på hvor stort overskud du skal generere for at betale husleje, fodre ungerne osv. Når du som 40-årig sidder med din fine uddannelse i en god stilling og fortryder at du aldrig blev selvstændig, så er det et MEGET større spring!

Jeg startede selv i din alder og det har jeg aldrig fortrudt.
Når du nu endda tager en uddannelse samtidig, så er du jo helgarderet. Find dig et mindre projekt der kan startes med minimale omkostninger, på den måde får du lidt erfaring inden du springer ud i de helt store investeringer.
God vind :-)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 555
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak! det lyder som om folk er med mig, hehe.. :)

Har nu fået denne idé (har fået inspiration af samme idé) at sælge pakker med cocktail ingredienser!
Hvis du holder en fest for nogen mennesker og der skal være lidt fest..
og ikke gider og købe en liste lang af ingredienser selv, og ikke gider sidde og drikke Vodka og juice.. så vil jeg samle en pakke til dig med ingredienserne til f.eks "Sex on the beach"
cosmopolitan osv osv.. og i 1 pakke som måske koster 250kr er der måske til 10-15cocktails, og ud af de ingredienser jeg sender med kan du måske lave 2-3 forskellige drinks..
vil også lave pakker til større fester, hvor der vil være til 50-200 mennesker.. afhængig af antallet vil beløbet også være en del højere, måske 5000 - 10000kr.
vil også lave BAR løsninger.. :)

-vil sammentidig prøve og udvikle nye drinks.. og se om jeg kan finde noget nyt og spændende!.. :)

FORTÆL HVAD I SYNES.. :D

på forhånd tak.. :) håber i vil synes om min idé.. :)

Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey :-)

 Du er sku frisk nok, må jeg sige :-)!
Egentlig et ganske udemærket koncept. Hvordan vil du sælge det?

Mvh Christian :)

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 555
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Regner med det bliver via en webshop.. hvor jeg vil prøve at tiltrække kunder ved at bruge en sum penge på reklamation.. :)

fortæl mig gerne hvis der er en lettere måde.. :D

Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 555
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

desværre ligger der et problem i at jeg skal vente et par måneder endnu til jeg bliver 16.. da jeg ikke kan købe spiritus endnu desværre.. :/

Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Webshop er sikkert en god distributionsform.. Du kan købe sprut ret billigt som firma, så du kan godt lave lidt penge på den konto :-).

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)