Jeg vil ikke komme med nogle konkrete kommentarer til designet og opbygningen af siden, men vil i stedet forholde mig til, hvad jeg som kunde ville have brug for. Det mener jeg ikke helt du/i har taget stilling til, ud fra alle de informationer du/i har på din side.
Nu har jeg aldrig prøvet at købe et gulv; ja, jeg har ikke engang haft mit eget hus endnu, så følgende er bare en tankestrøm, jeg ville tro, en evt. køber kunne have.
Hvis jeg skal have lagt gulv i stuen, og jeg ikke ved noget om gulve, udover vil have lagt eg, så finder jeg frem til din side via fx Google. Nu er jeg på din side, og skimmer den hurtigt igennem, for at se om det er noget. Det der rammer mig er fx begreber som: vådrum (badeværelse og vådrum er vist 4 gange på forsiden!), totalrenovering, vores speciale (vådrum), erhverv og undergulve.
Alt sammen noget jeg ikke er kommet på siden for at finde, indtil jeg så opdager, at trægulve er listet under undergulve. Jeg bliver hurtig opmærksom på, at det selvfølgelig ikke er et undergulv, jeg behøver, men i og med at jeg går igennem menuen fra venstre af, så er fanen "Undergulve" det første sted, hvor jeg møder det jeg søger ("Trægulve").
Da det ikke var det jeg søgte, så prøver jeg i stedet belægningstyper, og finder her det jeg er ude efter nemlig "Trægulve", af den slags jeg skal have lagt. Jeg trykker og kommer ind på en side, som indeholder meget relevant lidt information. Der burde være forskellige valgmuligheder mht. sorter (du tilbyder ikke kun 6 forskellige sorter (som vist), information om priser, belægningstid osv.
Altså forlader jeg din side, og fortsætter min søgen andetsteds.
Da jeg ikke er i din målgruppe, så er der måske handlinger ovenfor, som aldrig ville forekomme. Min pointe er blot, at man bør sætte sig godt og grundigt ind i sin målgruppes bevægelser på nettet. Altså, hvor surfer de ellers? Hvor meget tid bruger de på Nettet, er de vandte Internetbrugere? Hvad fanger dem? Blikfang, er de korrekt placeret på siden? Hvilken funktionalitet foretrækker brugerne? etc.
Jeg kunne fx godt bruge en simplificering af din side... Less is more. Forestil dig evt. en forside med 4 valgmuligheder, lavet store og "lækre" at se på :) Trægulve , Flisegulve , Lenoleumsgulve, Gummigulve (eller hvad de 3-5 største kategorier du supportere ville være)... På den måde kan du guide kunden hen til indholdet meget lettere, i stedet for at kaste ham/hende ud i en jungle af begreber og gulve..
Håber du kan bruge det til noget :)