Sidens titel: Siden er en artikel der kaldes "smoke alarm". Skal jeg så her kalde den smoke alarm altså det samme som siden?
Beskrivelse for profilering: Hvor dybt skal jeg gå og hvor ses dette? Tænker om en kort beskrivelse hvad artiklen omhandler er nok?
Søgeord for profilering: smokealarm, smoke alarm, smoke, alarm, osv. Har 2 spm. til denne:
1. Kan jeg "overfylde" med for mange ord. Er der et max? 2. Er det ok at bruge ord som ikke er i artiklen som fx. firesafety, fire protection. Hvis det er ord jeg generelt set at jeg gerne findes på.
Sidens titel bør indeholde "smoke alarm" som noget af det første tekst, men kan godt afvige licdt fra den tekst du har i et <h1> tag senere på siden.
Description ses på Google når nogen søger på "smoke alarm". Teksten skal være retvisende for hvad din side handler om, og derudover være så sælgende som muligt i forhold til at få folk til at klikke på dit link. Lidt som hvis man laver en annonce i adWords. Du bør have call-to-action ord med som køb, find, læs osv. i teksten som max bør være 160 tegn lang.
Ordene bør være ord der går igen på siden, evt. med forskellige orddelinger og stavemåder. Dette sætter en naturlig begrænsning.
Du vil ikke få meget credit for at have keywords som firesafety på siden, og hvis du vil noget seriøst med det søgeord, skal du oprette en specifik side der omhandler det ord. Det samme med firesafety.
Tusind tak for svaret, det var lige hvad jeg manglede. Havde kikket rundt på amino og fundet lidt forskelligt i brudstykker...men du satte det helt på plads!
Jeg er ikke helt enig mht Description - enig i at den skal være retvisende for hvad siden handler om og at det vil være en god idé hvis den kan komme til at virke lidt sælgende, men den ses langt fra nødvendigvis på google når man søger (medmindre man kun fx søger på site:domain.dk), derimod vises noget relevant fra det egentlige indhold, brudstykker, på siden
"den ses langt fra nødvendigvis på google når man søger (medmindre man kun fx søger på site:domain.dk), derimod vises noget relevant fra det egentlige indhold, brudstykker, på siden"
Hvis jeg forstår dig ret, mener du at description ses når du laver en site: men ikke når der søges på eks. et søgeord der fremgår i tekst/description?
3 eksempler - hvis du kigger på resultater fra domænet rejserogferie.dk;
site:rejserogferie.dk her vises altid description - men resultatet kan selvfølgelig også opnås på et almindeligt søgeord.
billige vinterrejser her en kombination - lidt fra description og lidt fra indhold.
afbestillingsrejser tyrkiet her kun fra indhold - og ud fra min erfaring er dette det mest almindelige resultat da indholdet trods alt er vigtigere end description.
Enig - men, som det er med så meget altid, vil der altid være muligt at finde undtagelser; det site du henviser til har ingen undersider og derfor vil indholdet fra sitet som udgangspunkt have større relevans ligesom du formentlig ville opnå det samme resultat på et site med mange undersider hvis description er ens (eller ufattelig kort) på dem alle - men det er forhåbentlig ikke mange der er lige så SEO-ignoranter som jeg er på nogle sider
Pointen jeg i hvert fald ville frem til - en søgning på google resulterer langt fra altid i teksten fra description men i langt højere grad en tekst fra indholdet.
Google vælger til hver en tid diktatorisk hvad de vil vise i deres søgeresultater, og at skrive en description tekst er ingen garanti for at den bliver vist. Ikke desto mindre skal man lave den alligevel og i det store hele efter den skabelon jeg har beskrevet. Hvorfor lade en oplagt chance gå fra sig, for at påvirke hvad Google skriver om en?
Google kan også nogle gange finde på at tage beskrivelsen fra dmoz.org og bruge i SERPs hvis de ikke har noget bedre. Er man træt af det kan man bruge et NOODP tag.