Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indkøb i METRO som "privat"?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 3. Jul 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror nu heller ikke Metro direkte går ind og tjekker, hvorvidt der er aktivitet i dit firma, men det er dog alligevel noget, de nævner som krav. De tjekker almindeligvis heller ikke op på, om der købes til privat/erhverv, eller om kortholderens mand eller kone har lånt kortet til at handle ind for.

ziphnor:
Det er en mulighed som jeg også havde bemærket, men hvad menes med et 'stempel' i denne sammenhæng?

De må mene et ganske almindeligt stempel med dit firmanavn, adresse, tlf. osv., går jeg stærkt ud fra.

Nu er "kunstner" vel egentlig også en rimelig bred betegnelse, som er svær at komme galt afsted med :) 

//Julie

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:02

De pålægger moms på alle deres varer, og du kan selv modregne det i dit firma.
Forestil jer det administrative helvede Metro skulle igennem, hvis de skulle checke firmaer. damm.

Der er åbnet en lille convenient store på hjørnen af en af bygningerne ud til vandet. den er ikke mange måneder gammel. Det er nogle flinke gutter der ejer den, og priserne er overkommelige. De har som regelt åbent til 22-24 stykker.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 15:07

Der er ingen problemer med at lave de private indkøb i Metro og jeg vil væde med at de er fløjtende ligeglade om det er til din virksomhed eller til dig selv du køber ind.
Det nødvendige kundekort udstedes dog kun til virksomheder. Jeg tror dog at dette skyldes at de godt vil undgå at deres butikker bliver proppet af hr. og fru. Jensen'er som er ude og "ose" og derved generer de "professionelle" kunder som er Metro's primære kunder.
Indtil for et år siden var det sådan at man ikke måtte have børn med ind under en hvis grænse. Det har de dog nu løsnet lidt op på, således at man nu godt må have børn med ind, men de henstiller også til at man holder dem i kort snor.

Men om du køber ind som privatperson eller virksomhed er jo sådan set kun bestemt af hvem der betaler i den sidste ende. Så hvis du f.eks. betaler med dit firma-dankort og bogfører fakturaen i din virksomheds regnskab, så skal det være erhvervsrelateret - til gengæld kan du så trække momsen fra. Hvis du derimod betaler med dine private penge og lader være med at lade fakturaen indgå i regnskabet, så er det jo et rent privat indkøb som du ikke vil kunne trække momsen fra på.
Om du bogfører fakturaen eller holder den rent privat er Metro ligeglade med.

/Jesper

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 16:05

At oprette et CVR-nummer bare for at kunne handle i Metro er vist lidt overkill - er det ik'?

Hvorfor spørger du ikke din arbejdsgiver, om de vil oprette et kundekort til dig? Det koster jo ikke noget, og det er jo bare et kundekort, så det kan ikke få økonomiske konsekvenser for arbejdsgiveren. Jeg ved at en del virksomheder har oprettet en stak kort som medarbejderne kan låne.

mvh Carsten

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 21:41

Hej Ziphnor!

Jeg læser dit indlæg sådan, at du vil handle i Metro af nemhedsgrunde, dvs. private indkøb på grund af, at der ikke er andre shoppingmuligheder. I dette tilfælde kan du bare lade dig registrere og få et cvr-nr, så du kan få dit Metro kort. De enkelte indkøb betaler du med dit private Visa/Dankort/kontanter og kører det helt uden om dit firma regnskab.

Du vil til gengæld skulle aflevere et regnskab hvert år til SKAT og efter et par år med DKK 0 i omsætning vil de afvikle firmaet for dig.

De bedste hilsener
Aleksander

Tilmeldt 25. Jul 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:11

Indtil videre har vi snakket om følgende muligheder:

1. Kort via "dummy" firma og CVR nr.

2. Kort via at kalde sig selv kunstner. 

3. Kort via arbejdsplads

Jeg stødte dog lige på en evt. endnu lettere mulighed på gratis.dk:

http://www.gratis.dk/index.php?article=443&layout=layout1

Ifølge dem er det tilstrækkeligt at være "Lejer eller ejer i en lejeboligforening eller andelsboligforening med mindst 10 lejemål/kontrakter". Hvis det er en korrekt tolkning af METRO's regel om boligforeninger, vil det jo være ligetil eftersom at jeg allerede nu bor i en stor andelsboligforening og at jeg har planer om at bo til leje ude på Askholm (69 boliger ialt) via KAB.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 15:24

ziphnor:

Indtil videre har vi snakket om følgende muligheder:

1. Kort via "dummy" firma og CVR nr.

2. Kort via at kalde sig selv kunstner. 

3. Kort via arbejdsplads

Jeg stødte dog lige på en evt. endnu lettere mulighed på gratis.dk:

http://www.gratis.dk/index.php?article=443&layout=layout1

Ifølge dem er det tilstrækkeligt at være "Lejer eller ejer i en lejeboligforening eller andelsboligforening med mindst 10 lejemål/kontrakter". Hvis det er en korrekt tolkning af METRO's regel om boligforeninger, vil det jo være ligetil eftersom at jeg allerede nu bor i en stor andelsboligforening og at jeg har planer om at bo til leje ude på Askholm (69 boliger ialt) via KAB.

Jeg tror at gratis.dk har misfortolket metros egne regler en smugle. Læs dem her: http://www.metro.dk/Default.aspx?ID=12 - jeg forstår det sådan at det kun er selve udlejeren/ejeren (altså deres registrerede firma) som kan få kortet.

// Jesper Skov

Tilmeldt 25. Jul 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:35

#Jesper Skov:

Sådan forstod jeg også METROs regler (som jeg har læst tidligere), men tror da lige jeg vil ringe og spørge METROs kundeservice :) 

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)