Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal lige have luft - Post Danmark....

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved godt at jeg ikke er den eneste med nedenstående dårlige oplevelser af Post Danmark, men jeg må simpelthen lige have luft og da jeg sidder alene på pinden i dag, så er der ikke andre jeg kan lade det gå ude over.... Tongue Tied

For f.... hvor er jeg bare led og ked af Post Danmark.
Bare i dag har jeg haft 2 lorte sager:

I mandags bestilt jeg nogle kuglelejer hos en leverandør. De skulle så være dukket op i går (tirsdag), hvilket de ikke gjorde.
I dag kom de så heller ikke og jeg ringede til Post Danmark og efterlyste pakken, da der ikke var nogen data på trackingkoden fra leverandøren.
Pakken var blevet fejlsorteret på KBH's postcentral i nat (natten imellem tirsdag og onsdag) og kan derfor først komme til os torsdag.
Ok, men hvorfor er den ikke blevet sorteret imellem mandag og tirsdag? Hvorfor skal den forsinkes 2 dage?

I torsdags sendte vi nogle bådskilte afsted til en privatkunde i form af et maxibrev - altså ikke en pakke.
Kunden var ikke hjemme lørdag (hvorfor ikke aflevere det fredag...?) da posten prøvede at aflevere brevet, så posten lægger en seddel i postkassen om at brevet kan hentes i den lokale postbutik.
Om tirsdagen går kunden op til postbutikken for at hente sit brev. Svaret fra ekspedienten er kort og kontant at det kan de ikke finde og "det er bare ærgeligt". Det er bare ærgelige -argumentet henviser til at det er et brev og ikke en pakke og der derved ikke er nogen tracking eller forsikring på forsendelsen. Men hvad f... er det for en måde at tale til folk på? De har jo selv lagt en seddel om at det ligger i postbutikken, så kan de vel for pokker da i det mindste svare kunderne på en pæn måde, når de kyler deres breve væk?

Bottomline er at jeg ringede til Post Danmarks kundeservice og forklarede problematikken omkring det forsvundne brev og deres kollega's arrogante holdning. Deres svar var så at jeg skal skrive et brev til kundecenteret og efterlyse brevet. Men jeg orker det simpelthen ikke. Det tager næsten den samme tid at skulle til at skrive et brev til dem, som det tager at lave nogle nye skilte.

Jeg ved godt at der nok er nogen som så vil sige at jeg burde skrive brevet alligevel af princip "for ellers så ved Post Danmark jo ikke at der er problemer". Men omvendt har jeg det sådan at jeg tidligere har ringet til deres kundeservice og brokker mig over forsinkelse og ødelæggelse af forsendelser og også har skrevet til dem og lige vidt hjælper det. Så hvorfor spilde mere tid? (navnlig nu hvor jeg har brugt 10 minutter på at skrive dette indlæg Yes).

Jeg syntes Post Danmark bliver dårligere og dårligere til at levere "varen" i takt med at de sætter priserne højere og højere op.
Det hænger ikke helt sammen set med mine øjne.

Som Lone ville have sagt det "Post Danmark sutter den brede snegl...".

/Jesper

Fra Odense C
Tilmeldt 31. Mar 08
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 23:43

Jeg er fuldstændig enig i dine holdninger, og det jeg synes er værst, er at de sidder på magten,

det går efter deres hoved og man kan kun accepterer deres fejl.

Den eneste måde du kan være 75% sikker på at din pakke kommer frem, er ved at betale (sindsygt nok) 70,- kroner for at sende med forsikring, men som du selv beskriver, så ved man stadig ikke hvornår pakken dukker op.

Jeg er ved at være led og ked af at "Post Danmark" skulle være det perfekte pakke/breve firma i danmark, for det lever de ihvertfald ikke op til.

Jeg håber snart denne sag kommer i medierne, (sådan stor sag i Medierne)
Det er efterhånden den eneste måde, man kan få dem til at indse deres fejl.

Mobilabonnement og aviser - #retrostil 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 13:20

Uanset om de kyler pakkerne og brevene væk eller ej, så har de sgu at behandler vores kunder ordentligt - sådan ser jeg ihvertfald på det.
Her i huset prioriterer vi vores kundeservice rigtig højt - men hvad hjælper det, så Post Danmarks medarbejdere så stikker slutkunden en verbal fuckfinger? Det syntes jeg virkelig er sløjt. Bare fordi der ikke er så mange andre brugbare alternativer, så kan man godt tage at behandle kunderne pænt alligevel.

Det med at sende tingene som pakker er desværre ikke altid en god løsning.
Det er rigtigt at der er forskring på, hvis pakken skulle blive væk. Men så skal den altså også forsvinde helt sportløst fra jordens overflade.
Plus at der trods alt går en del tid før Post Danmark erklærer pakken væk - og hvad hjælper det hvis det er nogle vare som kunden står og skal bruge inden for den næste uges tid?

En anden ting som pakke-forsendelse heller ikke hjælper på er nedenstående:
Vi har en kunde som er illustrator. Hun tegner nogle tegninger digitalt og sender dem derefter til os for at få lavet dem som plakater.
Problemet er så blot, at hver anden gang vi sender nogle plakater til hende, så er de ødelagte når de kommer frem.
Vi har prøvet at emballere dem på alverdens måder (ekstra omslag, ekstra fyld i begge ender af paprør m.m.). Det vanvittige er, at det typisk ser ud som om plakaterne er blevet trukket ud af pakken, foldet ud og så efterfølgende mast ind igen på en knapt så pæn måde. Umidlbart ville man måske kunne tro at det var hende selv som gjorde det, men nu har jeg selv på en returpakke (de lagde ikke nogen besked til hende om at der lå en pakke på posthuset til hende) hvordan indholdet så ud.

Jeg har ringet til Post Danmark og brokket mig over ovenstående og bedt dem om at komme med en forklaring på hvad det skete og hvordan vi kunne undgå det. Deres svar var så at vi skulle sende plakaterne i de hvide paprør de har på posthuset (som er fuldstændig magen til de rør vi selv har). Jeg forklarede så at det gør vi allerede, hvorefter argumentet var at så skulle de også være i orden når de kom frem. Jeg sagde så at det faktisk så ud som om plakaterne var hevet ud af røret. Men til det var svaret blot at sådan noget gjorde de ikke, så det kunne ikke være årsagen...
Så løsningen på dette problem er så blevet til at vi enten tager plakaterne med til hende, når der alligevel er noget som skal transporteres til det område hun bor i, eller også så lokker hun sin kærste til at køre 2 x 35 km. for at hente plakaterne hos os.

Og deres dag til dag levering kan de i øvrigt stikke op hvor der er mørkt. For det første så skal man have en erhvervs-aftale med Post Danmark. For det andet, så garanterer de ikke 100% at tingene så er fremme næste dag. Men hvis de ikke er, så kan man få udgifterne til portoen retur...?! Hvad hjælper det, når der står en trist kunde som skulle have modtaget tingene den pågældende dag? Og hvad når tingene er kommet frem men ødelagte? Det er der heller ikke nogen garanti på - for som Post Danmark selv siger, så er det afsenderens ansvar at sørge for at emballere tingene forsvarligt....

Nå, jeg kan jeg mærke at jeg efterhånden er ved at være mig selv igen.... Big Smile

Hvis der er nogen amino'er der på et tidspunkt får en idé om at lave en konkurrent til Post Danmark og CityMail, så sig endelig til. Så giver jeg gerne en gratis heldags-sceance omkring kundeservice Geeked.

/Jesper

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)