Dato: 4/13/2006 12:55:40 PM Forfatter: elena malou
Jeg tror aldrig nogensinde i mit liv jeg lære at fatte piger som smidder kludende foran al verdens liderlige gamle gifte grise basser
![]() ad... Ha en go dag..
Jeg har aldrig fattet piger der gider at se Chippendales.
|
> som du kan se på www.TheDonJuan.eu er det ikke kommercielt :) ren interesse!
Hvis billederne bruges kommercielt, og det gør de vis der f.eks. er reklamer på siden, kan det være en skærpende omstændighed, men i forhold til Ophavsretsloven er der sådan set ikke forskel på om du kalder det "hobby" eller om jeg kalder det "kommercielt". Eftersom at dit website er tilgængeligt for alle der er Internet er den at betragte som "offentliggjort" og hvis du så ikke har rettighederne til de ophavsretsligt beskyttede elementer der er, så er det du gør ulovligt. Længere er den egentligt ikke.
Og det er korrekt som andre har anført, at du skal have ophavsretshaverens accept af at bruge dem, og i nogle tilfælde også modellens.
Som jeg også fortalte om tidligere, er der mange der gør som jeg, når de finde at andre overtræder deres rettigheder - de får deres advokat til bare at sende en opkrævning for det urretsmæssige brug. Det var sikkert også det Martin oplevede på Jubii. Regningens størrelse kan så muligvis forhandles, men betales skal den.
Det er yderst farligt at basere et website på tvivlsomme, eller mangelfulde, rettigheder. Det kan koste dyrt, både økonomisk og på ens ry og rygte.