Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgemaskine optimering

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. May 05
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg overvejer at gøre lidt mere ud af søgemaskine optimering. Er der nogen som har erfaringer med firmaer som er seriøse og til at betale? Er det lige så effektivt at gøre det selv? I så fald hvad?
Fra Vesterbro
Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jimbo!


Nu har jeg efterhånden lavet søgemaskine optimering en hel del gange, og det er forholdvis ukompliceret at gå i gang med selv. Men der ligger et helt arbejde i det.

 

Trickene ligger i: (alt andet lige)

- Læsevenlige url adresser (Helst uden programmerings type inkluderet ved mindre det er html, eller htm.)

- Rigtige links <a href="link.html">, undgå javascript links :)

- Brug af interne links til egne sider

- Sitemap over hele websitet

- Brug af html attributter, dvs. overskrifter har <h1> til <h6> anmærkninger, tekst har <p> og <span> anmærkninger.

- Unik title, beskrivelse og keywords for hver side, der kort lister, hvad der står i teksten på siden.

 

Og så er der naturligvis den eksterne linkning, der helst gerne skulle få dig op i rank :)

 

Men prøv da at smide et link til din side, så kan vi tage den derfra og se konkret hvad du kan gøre :)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :
> Er det lige så effektivt at gøre det selv?

Det afhænger helt af hvor meget man brænder for det og hvor meget man gider sætte sig ind i det - lige som med så meget andet. Man kan også godt lave sine egne reklamefilm, tegne sine egne annoncer, skrive sine egne pressemeddelelser og selv kontakte relevante journalister. Der er ingen magi noget af det - blot en masse viden og praktisk erfaring :)

Det afgørende spørgsmål er hvor du bruger din tid bedst og hvad du er bedst til. Det er de færreste der kan, eller har tid til  det hele. Noget af det må vi overlade til andre. Jeg kan f.eks. ikke engang finde ud af at skifte olie på min bil - det betaler jeg mig fra, selvom jeg da sikkert godt kunne lære det ... hvis jeg gad. Men det gør jeg ikke.


> Er der nogen som har erfaringer med firmaer som er seriøse og til at betale?

Da jeg er "sælger" og ikke køber på markedet skal jeg ikke gå ind i en nærmere diskusion af dyrt eller billigt, men blot anbefale dig at se på bundlinien: I hvor stor en grad opnår du de ønskede resultater (salg, leads, branding etc) og hvor stor er din "sikkerhed".

Du skal dog vide, at det er et marked der i de seneste par år har udviklet sig dramatisk. Dette har ført til at vi er mange som tjener rigtig godt på det her. En overflod af kunder i forhold til kvallificerede leverandører har ganske enkelt presset priserne op. Jeg vil naturligvis mene at det er fordi vi er det værd, men i alle fald skal du vide at de dygtigste folk i branchen langt fra er gratis at arbejde med.

Til den første del af dit spørgsmål kan jeg sige at der absolut findes flere seriøse leverandører på markedet - både i og udenfor Danmark. Ligesom indenfor de fleste andre brancher er der naturligvis nogle "skurke" ind imellem, men jeg tror såmænd ikke det er værre end med så meget andet.
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)