Vi har dog et stort problem. Serveren hos servage.net er for langsom, helt specifikt databasetilgangen. Deres support har desværre ikke kunnet hjælpe os.
Hvor finder vi et hostingfirma, som har databasen på samme server som selve siden? Desuden skal det være muligt at hoste flere domæner på een konto.
Vi har kikket lidt på anhosting.com. Er de stabile, eller er der andre bud?
Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk
Vi kan sælge jer enten en billig dedikeret løsning eller en virtuel server, så sætter vi database og webserver op præcis som i vil have det uden at tænke på andre kunders behov.
Tak til jer, der har svaret foreløbig - også på privat mail.
Vi glemte nok at tilføje, at det - indtil videre - er et "for sjov projekt/læreprojekt", hvor jeg ryster opskrifter "ud af ærmet", og min søn laver selve opsætningen. Han bruger det så også til nogle skoleprojekter m.v.. Hvis det bliver en succes med selve opskriftssiden, er det selvfølgelig noget andet, men lige nu, skal vi bare have noget hurtigere, der ikke er alt for dyrt.
Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk
Selve opskriftermedfisk kan lige være der, men min søn har også et par andre projekter (bl.a. et forum) liggende hos servage.net, og så bruger vi den også som backup plads til f.eks. billeder. Vi vil gerne have minimium 4 gange så meget plads.
Jo, knap 5 GB. Vi skal bruge min. 20 GB, og hos servage har vi endda endda 510 GB, men drupalsiden loades desværre alt for langsomt, og det er derfor, vi efterspørger noget andet.
Men, bortset fra pladsen, er Gigahost så hurtigere end Servage til en Drupalløsning?
Og er der nogen af jer, der kender noget til anhosting? Eller andre muligheder?