Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anmelde nyt webdesign

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Malaga
Tilmeldt 15. Aug 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa Aminoer,

Vi køre et ferieboligudlejnings website - www.spain-holiday.com - og skal have moderniseret det 6 år gamle design.

En designer har været på sagen men vi ønsker at sikre os at vi ikke begår fejl inden implementationen. For at få perfektioneret designet søger vi derfor hjælp fra alle jer som kan se fejl eller har kommentarer til feks navigation, fontvalg, farvevalg, favesammensætning, knapper og generel layout og overblik.

http://www.spain-holiday.com/designtest/Webdesign6-1.jpg

Så hvad er dommen?

Med venlig hilsen

Claus Sørensen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:24

12 herfra - rigtig flot og Web2.0 agtigt :) 

Fra Køge
Tilmeldt 3. Feb 07
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 21:33

Superflot.

Efter min mening, er der lidt for meget glow-effekt i knapperne, så f.eks. Search bliver "irriterende" at se på. Så hvis den effekt kan dæmpes lidt, så er det også topkarakter herfra.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 09:21

Enig, meget flot Yes 

Fra København Ø
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 10:12
Hej Claus,

Generelt synes jeg det er høj kvalitet. Mine kommentarer vil nok være følgende:

- Kan ikke se om det er meningen, men jeg vil gerne have siden centreret
- Måske gøre fonten i topmenuen lidt tydeligere, for klart at markere her har vi den overordnede navigation.
- Lidt mere farve/billeder på forsiden. Det første indtryk er meget blåt og rent, næsten lidt klinisk rent. Der må måske gerne være lidt mere sol, palmer og smilende mennesker for lige at sætte stemningen om hvad vi er igang med at sælge.
- Enig i hvad der blev sagt, at reflektion på søg knappen måske lige er lidt overkill
- noget logo + slogan ville måske pynte. Stolen og den tekst i har lige nu kan godt komme til at virke meget template agtig.
- Hvad er rækkefølgen i din inspirations menu? (den til venstre?) Der er så mange punkter at jeg ikke gider læse dem alle igennem, men fordi det virker til de står ret vilkårligt, og teksten ikke er så stor, så er jeg pinedødtvunget til det hvis jeg leder efter noget bestemt. Den er ikke særlig god hvis man bare vil "scanne". Man kunne næste få den idé den mere var der for googles skyld, end for brugeren :)

Det var hvad jeg lige kom på nu - håber du kan bruge det.

Mvh.
Mathias

Arbejder med online salg og design.

Fra Malaga
Tilmeldt 15. Aug 06
Skrevet kl. 13:51

Hejsa,

Tak for jeres ideer.

Faktisk så er jeg ikke tilfreds med det design som det er nu på http://www.spain-holiday.com/designtest/Webdesign6-1.jpg . Overordnet set syntes jeg der savnes balance. Jeg syntes også det er for overdesignet, alt for mange effekter og forskellige blå farver som ikke passer sammen. Tag feks den blå farve i logoet og topbjælken og søgeboksen. Det er 3 forskellige farver som ikke hænger sammen. Ydermere er kortet og pilen nye blå farver. Det er meget svært at skabe overblik med så mange indtryk som forskellige farver giver.

Jeg gider ikke flere rimelig dygtige designere som er gode til photoshop, men elendige til brugervenlighed, ikke formår at sætte sig ind i virksomhedens behov, ikke interessere sig for googles færden og som mangler overblik. Jeg ved det er meget at forlange af en designer, men kan det ikke opfyldes så er jeg videre til den næste.
Det skal være top dollar design og jeg ved det koster at få den rigtige til at lave det, men jeg er villig til at ofre dette.

Kender i nogle som har referencelisten iorden?

Venligst

Claus Sørensen

Fra Køge
Tilmeldt 3. Feb 07
Skrevet kl. 14:16

Se evt. www.qesign.com. Der er et væld af forskellige webdesign, som man også kan købe.

De fleste virker umiddelbart anmassende (efter min mening), men der er også nogle mere rolige imellem. Om ikke andet kan de give inspiration til, hvad man vil have, så det måske også bliver lettere at forklare en designer, hvad det er, man præcist ønsker.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 14:28

Johnny Speiermann:

Se evt. www.qesign.com. Der er et væld af forskellige webdesign, som man også kan købe.

De fleste virker umiddelbart anmassende (efter min mening), men der er også nogle mere rolige imellem. Om ikke andet kan de give inspiration til, hvad man vil have, så det måske også bliver lettere at forklare en designer, hvad det er, man præcist ønsker.

Lad' nu være at prøve at sælge ham et nyt design.

Dit design er godt, det der skal tænkes over er usabilty og flueknepperi.
du skal kigge på om man kan læse teksen på alle knapperne,
du skal se på hvor meget tekst du vil se i de forskellige opløsning,
hvor stor fonten er i forhold til målgruppen,
hvordan placeringen af indholdet er på din side i forhold til blikfang,

Hyr evt. en konsulent som har forstand på det i dit område. sådan et usabillty kan tage omkring 1-2 tmer hvis du er godt forberedt. og så tror jeg de 2-3000 kr er godt givet ud til en konsulent.

Jeg har ikke selv lige anal-lyseret dit design og så videre, jeg har intet firma heller så jeg kan ikke lige tilbyde min hjælp. men det kan være jeg kender nogen som kender nogen, hvis du ikke finder nogen selv.
 - Ellers vil jeg bare sige held og lykke med siden fremover, det ser godt ud, men du er som sagt ikke færdig endnu :) færdig bliver man aldrig ;)

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Fra Køge
Tilmeldt 3. Feb 07
Skrevet kl. 14:36

Øhh. Jeg forsøger ikke at sælge noget nyt. Claus skrev selv, at han var kommet frem til, at designet ikke var godt nok. Så jeg sendte bare et link til noget inspiration. Som du kan se af linkene i min signatur, så sælger jeg oversættelse og garn - længere fra webdesign bliver det nok ikke. :-)

Og som Claus skriver, har han brug for en der forstår hans behov, men lidt inspiration er altid godt til selv at finde frem til sit behov.

Fra Malaga
Tilmeldt 15. Aug 06
Skrevet kl. 16:38

Har du kendskab til en dygtig konsulent er jeg meget interesseret...

Med venligst

Claus

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)