Meget svært at sige, men det er heller ikke så ligetil, desværre
Hvis du skifter shop, skifter dine URL'er også udseende. Og det betyder, at alle dine sider får helt nye adresser i forhold til nuværende. Så den værdi siderne har opbygget i søgemaskiner, Fortrukne (bogmærker), nyhedsbreve, mm. mister de med mindre, du benytter dig af 301 redirect. Og det er ikke alle shopsystemer der tillader den slags. Så måske du skulle investere i at få noget udviklet udfra noget Open Source eller af et firma, du ved har en SEO ansat, så shoppen bliver søgemaskinevenlig og tager sidernes gamle værdi med sig via 301...
Jeg tror du skal udspecificere hvad du ønsker din shop kan herinde og så får du med garanti en masse gode tilbud :)
F.eks. skal den kunne sammensætte lagere for flere lande (det kan jo være du skal ud over DK og SE, hvis det kører for dig).
Det skal være muligt at få lavet noget "utraditionelt", så du f.eks. kan få lavet 301 redirects på serveren.
Hvad mere skal den kunne?
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
Der er ingen problemer i at have en "hoved" shop som styrer lagerantal og derefter en masse undershops i forskellige lande (eller samme land). Sælges der så noget i en af shoppene, så trækker den varen fra i alle undershopsne, og sender ordren til din hovedshop. Det lyder måske lidt forvirrende, men det er lavet til det formål. Der er ingen problem i at flytte shoppen, da url´erne kan styres og skrives manuelt. Kontakt mig hvis du vil vide mere. Jeg er på Bornhold lige nu, og mit internet f..... helt vildt, så derfor det korte svar, beklager.
Tak for for gode svar og fremtidige muligheder. Først skal vi lige have nogle kreditter på plads og det er lidt tuft i disse "Roskilde Bank" tider:-)
Lige et lavpraksis spørgsmål: Har fået aktiveret .com adresse som peger på hovedshoppen som er en .se Og nu vil jeg gerne skrive .com adressen på Googleadwords i DK Hvorfor melder Google fejl, når jeg skriver .com adressen i viste og destinationsadresse? Har også prøvet at bytte rundt og det er som om den ikke vil acceptere .com adressen!?!?