Jeg er helt ny her, og får sikkert brug for en masse hjælp og indput, så vil da lige benytte lejligheden til at sige pænt goddag.
Jeg spekulerer på... Der var engang noget, der hed iværksætterydelse, findes den ikke længere? Eller er der en anden model? Jeg planlægger at starte virksomhed nu her mens jeg er på barsel, og så køre den videre efter endt barsel, men jeg er usikker på, om jeg kan forsørge mig selv og mit barn til at starte med. Hvordan gør man det? En kundekreds kommer jo ikke fra dag et.
Beklager, hvis ovenstående er en gang rod, lige nu er jeg bare forvirret, men glad over min beslutning om at starte for mig selv.
Er der mon nogen, der har input til, hvordan jeg økonomisk kan gøre det her? Jeg er alene med min søn, på dagpengebarsel, og har ingen kapital. Jeg vil starte en virksomhed, der syer slynger (bæreredskaber til børn) og børnetøj. Det er således ikke svimlende summer vi taler om, men udgifter til materialer, måske en ny symaskine, reklame, www, labels og småting. What to do nenxt?
Det jeg umiddelbart ville anbefale er at lave en plan, få skrevet dine ideer ned til hvorfor ligepræcis din virksomhed bliver et hit. Så afsted til banken og snak med dem. Hvis det er et lille beløb, kan det jo være de er til at snakke med om en kasse kredit på 25.000 Det burde kunne sætte dig i gang. Vigtigt at nævne bare fordi man har et max på 25K på kreditten behøver man ikke maxe ud :)
Med det projekt der, ville jeg også anbefale at lave en webshop af en art, da det er en rimelig billig måde at få eksponeret sine vare.
Start med at strukturere dine planer, så du præcist kan se hvad der skal til at realisere din idé og derefter hvor lang tid det vil tage at tjene investeringen ind igen. Kender ikke meget til den såkaldte iværksætterydelse, men det kunne let lyde som en sovepude som sænkede udviklingen.
Når du ved hvor mange penge du skal bruge (budget) og hvor lang tid det vil tage at tjene dem ind igen, kan du let gå ned i banken og tage et lån som passer til din privatøkonomi. De er faktisk til at snakke med hvis du er seriøs om planerne.
Jeg er helt ny her, og får sikkert brug for en masse hjælp og indput, så vil da lige benytte lejligheden til at sige pænt goddag.
Jeg spekulerer på... Der var engang noget, der hed iværksætterydelse, findes den ikke længere? Eller er der en anden model? Jeg planlægger at starte virksomhed nu her mens jeg er på barsel, og så køre den videre efter endt barsel, men jeg er usikker på, om jeg kan forsørge mig selv og mit barn til at starte med. Hvordan gør man det? En kundekreds kommer jo ikke fra dag et.
Beklager, hvis ovenstående er en gang rod, lige nu er jeg bare forvirret, men glad over min beslutning om at starte for mig selv.
Iværksætterydelsen er jo væk - men der er måske mulighed for at få dagpengen med selvstændigt bierhverv - prøv at tage en snak med din a-kasse om det:)
Hvis du kan få det arrangeret bliver du kun trukket for de timer du rent faktisk bruger på dit bierhverv.
Ellers er der jo altid muligheden for at tage et ekstrajob, mens du løber dit firma i gang - der er tit folk herinde, der søger phonere mv.
Iværksætterydelsen er jo væk - men der er måske mulighed for at få dagpengen med selvstændigt bierhverv - prøv at tage en snak med din a-kasse om det:)
Nu er tråden godt nok fra 2008, men det du foreslår der, er meget meget svært at få lov til, også her i 2011, staten yder af gode grunde ikke erhvervstøtte på denne måde