Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af pelse online

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Ålborg
Tilmeldt 7. Jul 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Når man bygger en side der skal vøre søgevenlig vil W3C standarten hvis ikke den over holder standarten vil det tage eks. Google længer tiden at indexsere dit website.

Har kikket lidt på dit site og kan se at din side har pt. 19 Erros som kan ses her http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.mink-pelse.dk%2F&charset=iso-8859-1&doctype=Inline&ss=1&group=0

Hvis der er andre der vil begynde at sælge pels vil jeg sige jeg er meget sikker på at din hjemmeside vil komme længere ned på listen, har dog ikke lige søgt på dine søgeord som du skriver men hvis du ligger på andet end side 1 og 2 er det for langt tilbage jo længere du ligger oppe mod side 1 på plads 1 jo flere besøgne vil du automatisk få.

Sitemap er også meget vigtig så du kan få det der hedder inbound links på din side som også gir rigtig godt i søgeoptimering.

Hvis du ønsker det kan vi tage en kik på din side omkring det hele?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 14:52

Hej Christian,

I mine øjne skal du ikke være så bekymret i forhold til W3C standarden og Google. Min erfaring siger, at det ikke er en vigtig faktor for at ligge godt til i Google-resultaterne. (Så længe din side ellers er fornuftigt opbygget og kan læses af googlebot).

Mht. title og description-tekster, så har du dem på de fleste sider, f.eks. på forsiden er din title "Pelse - minkpelse. Second Hand Pelse. Speciale i minkpelse. Find din pels." og description "Minkpelse sælges. Second Hand Pelse har speciale i minkpelse. Køb din pels her.".

Det er på dine oversigter over pelse inddelt i størrelser, at du mangler titles og descriptions.

Du ligger fornuftigt til i Google-resultaterne på de søgeord, du beskriver, men du har nok brug for lidt flere links fra andre hjemmesider for at komme helt til tops på alle relevante søgeord. For dig og dine side vil nogle fornuftige indgående links kunne positionere dig endnu bedre.

Kig f.eks. på Aminos Wiki-liste over tekstlinks eller på Semoblogs liste over danske sites, hvor man kan tilføje sit link.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 14:53

NeoNmaN:

Sitemap er også meget vigtig så du kan få det der hedder inbound links på din side som også gir rigtig godt i søgeoptimering.

Hej Neonman,

Hvad mener du med ovenstående? Om man har et sitemap eller ej påvirker da overhovedet ikke mængden af indgående links? 

Et sitemap kan være fornuftigt til at hjælpe med at strukturere den interne linkstruktur, men links fra andre påvirker det ikke. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 14:59

Jeg tilføjede på et tidspunkt mit link til en hjemmeside, mener det hed noget med pagerank? Jeg faldt umiddelbart fra en pagerank 4 til en pagerank 3. Jeg har hørt, at man kan blive blacklistet ved at tilmelde sig visse sites!! Det skal være relevante sider som omhandler samme emne og har en høj pagerank?

Fra Ålborg
Tilmeldt 7. Jul 08
Skrevet kl. 14:59

Inbound links = interne links

Outbound links = externe links

Som du selv skriver det hjælper sitemaps ikke med externe links ud til men det hjælper på at google får fat i alle sider og hurtig, det hjælper også til at der er flere sider intern på siden der linker til andre interne links.

Title + Dec tags hjælper også minimalt, men de er rigtig gode at have fordi det er det tekst der bliver brugt på nogle søgemaskiner, der ud over så er det inderst inde selve sidens tekst indhold, man kan have nok så brugervenlig side og en masse tekst hvis ikke ens tekst er relevent hjælper det ikke nået som helst eks.

W3C gør ik vildt meget men at den kan ses perfekt og rigtig opstillet i forholdt til LynX browseren ( tekst basert browser ) som man kan se hvodan Google vil håndtere den side man er inde på.

SEO optimeren er ikke nået man bare lige læser om 5minutter tvært i mod :0)

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 15:08

Neonman,

Jeg fristes til at sige, at du burde have læst fem minutter mere på SEO.

"Inbound links" er links fra andre hjemmesider til din egen, "outbound links" er links fra din hjemmeside. (herudover findes der udtrykket "internal links", som er interne links på egen hjemmeside). Det er i hvert fald den gængse terminologi på engelsksprogede SEO-sider nettet over.

Så langt, så godt. Mener du så virkelig, at title hjælper minimalt?

Her er en artikel om "Search engine ranking factors", hvor Rand Fishkin fra Seomoz har samlet input fra en række store navne indenfor SEO, og de vurderer, hvad der er de vigtigste faktorer for at blive rangeret højt på Google. På en skala fra 1-5 får "keyword in title" 4,9! Altså er title en af de allervigtigste faktorer ifølge en række eksperter på området. (mine erfaringer siger det samme, men jeg tænkte, at det ville virke bedst, hvis jeg kunne henvise til andre kilder). 

Til sammenligning får W3C validering karakteren 1,4..

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 15:14

Hej Christian,

Optimalt set er de bedste links fra troværdige, relevante sider, der omhandler præcis samme emne og har en høj pagerank og bruger den helt rigtige ankertekst i linket. Det er helt rigtigt. Men ved nogenlunde normale linkmønstre, kan man ikke skade sin egen side ved links udefra.

(Der findes ekstreme tilfælde, hvor det kan ske, men det er en anden snak).

Hvis du får en stribe links fra f.eks. disse directory-sider med nogle passende linktekster, vil det kunne hjælpe din sides placering hos Google. Husk at sørge for at variere linkteksten fra side til side, så du rammer nogle forskellige nøgleord.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 15:16

NeoNmaN:
det hjælper også til at der er flere sider intern på siden der linker til andre interne links.

Vrøvl

NeoNmaN:
SEO optimeren er ikke nået man bare lige læser om 5minutter tvært i mod :0)

Enig, men er du selv forbi de 5 minutter? Det meste af det, du skriver omkring SEO er noget værre vrøvl.

Fra Ålborg
Tilmeldt 7. Jul 08
Skrevet kl. 15:17

Efter nærmere eftertanke det med title var mig der var lige lovlig hurtig, det med W3C gir stadig, hvis man begynder at plukke alt fra vil det til sidst give ingen optimering, lige som hvis du skriver keyword som ikke bliver brugt til spicelt meget mere iværtifald efter hvad jeg har læst mig frem til så gir det stadig en lille smule men det er bare ikke så meget mere som det gør nu efter at både Yahoo!, Google og MSN Search er blevet så god til at indexere selve ord på en hjemmeside.

Men nu hvor du er så godt i gang med at rette på alt jeg sådan set skriver, kan du så ik lige henvise til en god bog? en af de bøger jeg har læts er eks. Nr. 1 på Google dansk bog ik så "vildt god" men den er da okay, så har jeg læst de værse artikler på nettet men høre på dig hvis det altså er sandt som jeg går ud fra du siger til mig at jeg har fået ca. 30% fejl infomartion, så ja kendte du en rigtig god bog som man kan forholde sig til?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 15:37
Side 2 ud af 3 (23 indlæg)