Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP!!! Advarsel: Jeg er sur!

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louise

Hvis jeg var dig, ville jeg lave en komplet beskrivelse af den måde, du ønsker at køre virksomheden på.
Denne beskrivelse ville jeg sende ti lSkat sammen med en række af spørgsmål om, hvordan du skal forholde dig.
På den måde får du brugbare svar.

Når du henvender dig til Skat, vil det være en fordel for dig at forsøge at glemme de kontroverser, du har haft indtil nu.
Vær faktuel og forsøg ikke at putte følelser ind mellem linierne.
Jeg kan jo forstå på dig, at du blot ønsker at gøre tingene korrekt, og det er faktisk også det, Skat ønsker at opnå.
Måske skulle du poste beskrivelse og spørgsmål herinde først og spørge os, om vi forstår, hvad du mener. Så skulle det være muligt at rydde de fleste misforståelser af vejen.

Held og lyke med din virksomhed.
Hvad er det for bøger, du vil sælge?

mvh Hans
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 19:31

Dato: 4/10/2006 3:43:06 PM Forfatter: Mikkel deMib Jeg har ikke oplevet sådanne problemer med udenlandske indtægter - men de skal naturligvis bogføres og der skal betales almindelig skat af dem, som med alle andre indtægter du har som dansk statsborger..

Innow (I know)... Problemet er alle de bilag der skal til for at lave et regnskab... regnskabet skal jeg nok vende pivende tilbage med når jeg får indtægter, hvis jeg der stadig har problemer med det.

Nej, det er fakturaer og sådan noget dokumentations-bæ jeg har besvær med at forstå (men ellers tak for inputtet). Jeg er blevet truet så meget af de fortabte moms-mennesker at jeg er meget i tvivl om hvor galt det kommer til at gå hvis jeg pludselig har en indtægt jeg finder ud af, at jeg ikke ordentlig kan dokumentre for. Fx hvis jeg ikke kan få fat i deres registreringsnummer og de ikke vil lade mig give dem deres. Derfor TØR jeg ikke tage springet... Sørgeligt, ik?

Er VAT numre egentlig det samme som SE/CVR numre? Bare så jeg ved hvad jeg skal spørge folk om hvis jeg fx kontakter Clickbank efter deres nummer.

Nå, nu vil jeg sætte mig hen og glo noget NCIS og Rally og nyde min sidste pakke smøger....

*Louise
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:39
Jeg tror måske du har misforstået Told&Skat''s rolle i forhold til virksomheder. De er ikke rådgiver, men kan som du også har oplevet det blot give svar på konkrete spørgsmål. Og ikke engang det kan det altid til fuld tilfredsstillelse. Det er en revisor du skal have fat i. Det er her du kan få svar på dine spøgsmål. Det koster naturligvis lidt, men sådan er det at drive firma.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:56

Hey

Du bor i et land som er medlem af EU !!!! brug de muligheder som der er kan du ikke lide lugten i Danmark og blive du behandlet dårligt, så ta magten i dit liv, etabler et firma i London, Gilbratar, eller andet sted, hvorfor tror du Nordea & Den Danske Bank 2 fine virksomheder har firma i Luxemborg og Jyske Bank i Gilbratar !!!!!!!   Du har større friheds muligheder end nu måske tror !!! ved første øjekast du skal naturligvis når du er bosat i Danmark overholde danmarks love men laver du noget som giver menneske penge så flyt dog for pokker som alle andre rige mennesker,  i nævner ebooks til god inspiration se http://www.therichjerk.com/

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 21:04
Dato: 4/10/2006 8:56:24 PM Forfatter: Rebel

Hey

Du bor i et land som er medlem af EU !!!! brug de muligheder som der er kan du ikke lide lugten i Danmark og blive du behandlet dårligt, så ta magten i dit liv, etabler et firma i London, Gilbratar, eller andet sted, hvorfor tror du Nordea & Den Danske Bank 2 fine virksomheder har firma i Luxemborg og Jyske Bank i Gilbratar !!!!!!!  Du har større friheds muligheder end nu måske tror !!! ved første øjekast du skal naturligvis når du er bosat i Danmark overholde danmarks love men laver du noget som giver menneske penge så flyt dog for pokker som alle andre rige mennesker,  i nævner ebooks til god inspiration se http://www.therichjerk.com/

Ja, eller prøv noget helt ekstremt: Sæt dig ind i reglerne!

mvh Carsten

Tilmeldt 21. Sep 05
Skrevet kl. 21:19

Dato: 4/10/2006 7:38:38 PM Forfatter: Mikkel deMib Jeg tror måske du har misforstået Told&Skat''s rolle i forhold til virksomheder. De er ikke rådgiver, men kan som du også har oplevet det blot give svar på konkrete spørgsmål. Og ikke engang det kan det altid til fuld tilfredsstillelse. Det er en revisor du skal have fat i. Det er her du kan få svar på dine spøgsmål. Det koster naturligvis lidt, men sådan er det at drive firma.

Det kan faktisk meget vel være at jeg misforstået det ja... !!!

Ok, jeg fik dårlig rådgivning af en revisor, som sagde, at han ikke havde noget at gøre mht. fakturaer, kun regnskab... men med alt det han lukkede ud, så burde jeg have været mere kritisk dér. Han nævnte jeg skulle gå ned på momskontoret/skattekontoret med det.

Ved du hvor grænsen er på hvad der kategoriseres som konkrete spørgsmål? Jeg har ofte oplevet at blive "videresendt" til netop det offentlige for yderligere information når jeg henvender mig til de forskellige andre med lignende spørgsmål.  

Tror jeg enten finder en anden revisor eller får det afklaret med skattefolkene hvordan og hvorledes.

Tak for inputtet

*Louise
Tilmeldt 21. Sep 05
Skrevet kl. 21:25
Dato: 4/10/2006 7:27:06 PM Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation
Hvis jeg var dig, ville jeg lave en komplet beskrivelse af den måde, du ønsker at køre virksomheden på.
Denne beskrivelse ville jeg sende ti lSkat sammen med en række af spørgsmål om, hvordan du skal forholde dig.
På den måde får du brugbare svar.
Jeg kan jo forstå på dig, at du blot ønsker at gøre tingene korrekt, og det er faktisk også det, Skat ønsker at opnå.
Måske skulle du poste beskrivelse og spørgsmål herinde først og spørge os, om vi forstår, hvad du mener. Så skulle det være muligt at rydde de fleste misforståelser af vejen.
Held og lyke med din virksomhed.
Hvad er det for bøger, du vil sælge?
mvh Hans

ENDELIG! En der forstår mig!

Jeg er vild med din idé (og så kan jeg også fint derigennem finde ud af om jeg har misforsatået det).

Det er forskellige ebooks jeg er ved at skrive. Meget omkring selvudvikling, dyr og sådan. Også lidt fiktion.

Også held og lykke til dig

*Louise
Tilmeldt 21. Sep 05
Skrevet kl. 21:35
Dato: 4/10/2006 8:56:24 PM Forfatter: Rebel

Du bor i et land som er medlem af EU !!!! brug de muligheder som der er kan du ikke lide lugten i Danmark og blive du behandlet dårligt, så ta magten i dit liv, etabler et firma i London, Gilbratar, eller andet sted, hvorfor tror du Nordea & Den Danske Bank 2 fine virksomheder har firma i Luxemborg og Jyske Bank i Gilbratar !!!!!!!  Du har større friheds muligheder end nu måske tror !!! ved første øjekast du skal naturligvis når du er bosat i Danmark overholde danmarks love men laver du noget som giver menneske penge så flyt dog for pokker som alle andre rige mennesker,  i nævner ebooks til god inspiration se http://www.therichjerk.com/

1) Jeg er ikke et "rigt" menneske.
2) Så vidt jeg ved, så sidder alle de rige alle andre steder i verden fordi de har noget imod den høje skat. Hvilket er fuldstændigt ved siden af det jeg spørger om, for jeg har det fint med skatten.  
3) Jeg kender mine frihedsmuligheder udemærket.
4) Tror ikke der står så meget i Rich Jerk end jeg allerede har hørt om... Men den skulle være ret god og manden skulle vide hvad han snakker om. Den kunne uanset hvad være underholdende nattelæsning.

*Louise
Fra Ry
Tilmeldt 2. Jul 05
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 21:51
Har du prøvet at kigge på Virk.dk?

I Århus Amt har vi mulighed for gratis rådgivning hos Start og Vækst - måske der findes noget lignende i Nordjyllands Amt?
Tilmeldt 21. Sep 05
Skrevet kl. 22:02
[/QUOTE]
Ja, eller prøv noget helt ekstremt: Sæt dig ind i reglerne!
mvh Carsten

[/QUOTE]

Ehm...Hvis jeg ikke gør et heftigt forøg på at sætte mig ind i reglerne, hvad er det så jeg laver på skat.dk, virk.dk,  lange ture ned på moms/skatteafdelingen? -og her?!  og hos NIN?! Og hvor jeg end ellers finder en mulighed for at finde svar? -Fx kigge ind på de internationale sider for at se hvad amerika har at sige af negativt om alle de problemer de har med handel til EU for at finde ud af om nogen brokker sig over noget vedr. en faktura, som jeg måske kunne lære noget af (fx. mht. moms)?! Glo mine egne gamle fakturaer igennem jeg har fra US/EU?
Hvis det ikke er at sætte mig ind i reglerne, så vil jeg ekstremt gerne have et alternativ der er bedre... for nej, det jeg laver nu virker desværre ikke helt efter planen.  Du må da gerne fortælle hvor alle andre fik/får deres kendskab fra

Jeg kan reglerne for en faktura ved salg i EU og har vidst nok også forstået det for resten af verden... Hvis man handler med FYSISKE varer!!!

...Går da ik ud fra at viden om faktura+moms er en medfødt evne, som jeg er den enste der er  blevet snydt for...?!

Hyg

*Louise
Side 2 ud af 3 (30 indlæg)