Jeg er SÅ træt af Ålborgs skatte/momskontor!!!! Og jeg beklager på forhånd mit sprogbrug og mine udtryk!!! Jeg bliver sjældent sur, men når jeg gør... Så altså... Er her nogen med erfarring omkring at være affiliate for et internationalt firma, der betaler med check i dollars? Hvordan skal det dokumenteres til regnskaberne?
-Nogen med specifik erfarring med Clickbank el. lign.?!?!?! (bebebebebebebebebe....)
-Salg af egne elektroniske produkter til udlandet? (Downloadable software, ebooks, mp3''er... whatever, bare det kan sælges internationalt gennem downloads!)
Det kan sg* da ik passe at jeg er den eneste i dette land, som har tænkt sig at være affiliate for nogen, der sender amerikanske checks? Og den eneste i dette land der prøver at sælge elektroniske produkter internationalt?! Og hvad med google''s adsense? Hvad gør jeg med de fakturaer og regnskaber etc. til det altsammen?!
Er der virkelig ingen andre end mig, eller hvorfor står alle de irriterende mennesker i skat/moms afdelingen altid og glor så sk*de dumt på mig, og siger de ik har hørt om det før? Og hjælpe?! Det gidder de ikke...
Men at brokke sig over at jeg ikke har indtægter?! Det kan de godt...
Give mig doomvarsler, hvis jeg ikke gør det her rigtigt? Det kan de også godt...
Sige til mig alt det jeg ikke må... det kan de også godt, men har de alternativer? NEJ!!!
Og samtidig klynker de over ikke at kunne forstå hvad jeg siger og afskriver mig?! Jeg skrev en mail... copy-pastede en masse omkring affiliates... fik jeg svar? Næh!!!
Opsummering: De ved ik hvad jeg vil.. de vil ikke vide det... men jeg skal vide alt det jeg ik må, som de sjovt nok har en del styr over, men ingen idé om hvad jeg så må istedet for... Og penge skal jeg tjene, siger de, men de vil ik give mig svar på moms eller ikke moms... bare fordi at de deltidspensionister ikke ka finde ud af at betjene et internet eller whatever der sker, så de ikke ved hvad jeg snakker om... men de ved sikkert en hel del hvis mit FORKERTE regnskab og fatura-skrivning skal dissekeres en gang! VI MANGLER UNGT BLOD I SKATTE/MOMS-AFDELINGERNE!!!
Troede den l*rte regiring gerne ville have at Danmark fik hevet nogle kroner hjem fra udlandet og at flere startede virksomhed... men hvordan skal man kunne det, når det der er en af de største trends (ebooks, affiliates, freelance) andre steder i verden er fuldstændig ukendt for DK, eller også er DK''s regler ikke fleksible nok til området?!?!
Eller stinker Ålborg''s skat/moms afdeling bare? -Derudover, spør man flere personer, så får man stort set flere forskellige svar end der er personer! -Fordi de ik vil fatte en meter!!!
Har været registreret siden november, men har ingen indtægt endnu, fordi jeg ik ved hvad jeg skal stille op med alt det faktura/moms/regnskabs noget... *suk*
*Louise
PS: hjælp..... |
Jeg er SÅ træt af Ålborgs skatte/momskontor!
[...]
Så altså... Er her nogen med erfarring omkring at være affiliate for et internationalt firma, der betaler med check i dollars? Hvordan skal det dokumenteres til regnskaberne?
[...]
Det kan sg* da ik passe at jeg er den eneste i dette land, som har tænkt sig at være affiliate for nogen, der sender amerikanske checks? Og den eneste i dette land der prøver at sælge elektroniske produkter internationalt?! Og hvad med google's adsense? Hvad gør jeg med de fakturaer og regnskaber etc. til det altsammen?!
[...]
Give mig doomvarsler, hvis jeg ikke gør det her rigtigt? Det kan de også godt...
[...]
Har været registreret siden november, men har ingen indtægt endnu, fordi jeg ik ved hvad jeg skal stille op med alt det faktura/moms/regnskabs noget... *suk*