Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP!!! Advarsel: Jeg er sur!

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er SÅ træt af Ålborgs skatte/momskontor!!!! Og jeg beklager på forhånd mit sprogbrug og mine udtryk!!! Jeg bliver sjældent sur, men når jeg gør...

Så altså... Er her nogen med erfarring omkring at være affiliate for et internationalt firma, der betaler med check i dollars? Hvordan skal det dokumenteres til regnskaberne?
-Nogen med specifik erfarring med Clickbank el. lign.?!?!?! (bebebebebebebebebe....)
-Salg af egne elektroniske produkter til udlandet? (Downloadable software, ebooks, mp3''er... whatever, bare det kan sælges internationalt gennem downloads!)

Det kan sg* da ik passe at jeg er den eneste i dette land, som har tænkt sig at være affiliate for nogen, der sender amerikanske checks? Og den eneste i dette land der prøver at sælge elektroniske produkter internationalt?!  Og hvad med google''s adsense? Hvad gør jeg med de fakturaer og regnskaber etc. til det altsammen?!

Er der virkelig ingen andre end mig, eller hvorfor står alle de irriterende mennesker i skat/moms afdelingen altid og glor så sk*de dumt på mig, og siger de ik har hørt om det før? Og hjælpe?! Det gidder de ikke...
Men at brokke sig over at jeg ikke har indtægter?! Det kan de godt...
Give mig doomvarsler, hvis jeg ikke gør det her rigtigt? Det kan de også godt...
Sige til mig alt det jeg ikke må... det kan de også godt, men har de alternativer? NEJ!!! 
Og samtidig klynker de over ikke at kunne forstå hvad jeg siger og afskriver mig?! Jeg skrev en mail... copy-pastede en masse omkring affiliates... fik jeg svar? Næh!!! 
Opsummering: De ved ik hvad jeg vil.. de vil ikke vide det... men jeg skal vide alt det jeg ik må, som de sjovt nok har en del styr over, men ingen idé om hvad jeg så må istedet for...  Og penge skal jeg tjene, siger de, men de vil ik give mig svar på moms eller ikke moms... bare fordi at de deltidspensionister ikke ka finde ud af at betjene et internet eller whatever der sker, så de ikke ved hvad jeg snakker om... men de ved sikkert en hel del hvis mit FORKERTE regnskab og fatura-skrivning skal dissekeres en gang! VI MANGLER UNGT BLOD I SKATTE/MOMS-AFDELINGERNE!!!

Troede den l*rte regiring gerne ville have at Danmark fik hevet nogle kroner hjem fra udlandet og at flere startede virksomhed... men hvordan skal man kunne det, når det der er en af de største trends (ebooks, affiliates, freelance)  andre steder i verden er fuldstændig ukendt for DK, eller også er DK''s regler ikke fleksible nok til området?!?! 
Eller stinker Ålborg''s skat/moms afdeling bare? -Derudover, spør man flere personer, så får man stort set flere forskellige svar end der er personer! -Fordi de ik vil fatte en meter!!!

Har været registreret siden november, men har ingen indtægt endnu, fordi jeg ik ved hvad jeg skal stille op med alt det faktura/moms/regnskabs noget...  *suk*

*Louise

PS: hjælp.....
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:11
Dato: 4/10/2006 1:41:37 PM Forfatter:Trixtar

Jeg er SÅ træt af Ålborgs skatte/momskontor!
[...]
Så altså... Er her nogen med erfarring omkring at være affiliate for et internationalt firma, der betaler med check i dollars? Hvordan skal det dokumenteres til regnskaberne?
[...]
Det kan sg* da ik passe at jeg er den eneste i dette land, som har tænkt sig at være affiliate for nogen, der sender amerikanske checks? Og den eneste i dette land der prøver at sælge elektroniske produkter internationalt?! Og hvad med google's adsense? Hvad gør jeg med de fakturaer og regnskaber etc. til det altsammen?!
[...]
Give mig doomvarsler, hvis jeg ikke gør det her rigtigt? Det kan de også godt...
[...]
Har været registreret siden november, men har ingen indtægt endnu, fordi jeg ik ved hvad jeg skal stille op med alt det faktura/moms/regnskabs noget...  *suk*

Problemet er at du ikke har styr på dine regnskaber, hvilket SKAT bliver brokker sig over - right?

Dine indtægter stammer fra et amerikansk affiliat-program der udbetaler i amerikanske dollars samt AdSense annoncer på din hjemmeside? Har du andre indtægter end det og hvilke udgifter har du? Jeg er ikke helt sikker på om det med salg af software er en del af affiliateprogrammet eller en helt tredje indtægtskilde, kan du ikke også forklare det for mig?

Jeg har ikke selv brugt AdSense men når jeg bruger AdWords plejer jeg at printe den faktura programmet laver og så hæfte den sammen med den kvittering banken giver mig når Google hæver beløbet - det burde være dokumentation nok for udgift. Når du aflevere checken i banken og beder om at få den sat ind, udlevere de vel en kvittering inkl. beløb i dollars samt kroner og dit kontonummer? Gør det samme med den indtægt som jeg gør med min udgift.

Lige et sidst spørgsmål: En "doomvarsel" er det en stavefejl eller hvad drejer den del sig om?

Fra Ry
Tilmeldt 2. Jul 05
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 14:15
Har tidligere hørt under SKAT i Aalborg. De er ikke de mest "brugervenlige" skattefolk jeg har mødt...
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 14:17

Hej,

Prøv at send en besked til Lasse Burholt - så vidt jeg husker postede han et indlæg for få dage siden vedr. problemer med overførsel af provision i USD til en lokal bank. Jeg tror at han har været møllen igennem før, og han er også nordjyde så han hører vel under samme SKAT afdeling.

Iøvrigt virker Lasse hjælpsom

mvh Carsten
Fra Tølløse
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 14:22

Hej,

Med fare for at overforsimple - hvorfor ikke få regnskabshjælp til at få det op at køre - det behøver ikke koste en formue?

Med de ærgrelser og bekymringer du får ud af at gøre det selv, så ser det for mig ud til at du skal bruge dine kræfter på noget andet end regnskab;-)

Mvh.
Claus

Professional Quiz Services - 1st-Quiz.com

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9732
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:43
Jeg har ikke oplevet sådanne problemer med udenlandske indtægter - men de skal naturligvis bogføres og der skal betales almindelig skat af dem, som med alle andre indtægter du har som dansk statsborger..
Tilmeldt 21. Sep 05
Skrevet kl. 19:02
Dato: 4/10/2006 2:10:43 PM Forfatter: Tommy
Problemet er at du ikke har styr på dine regnskaber, hvilket SKAT bliver brokker sig over - right?
Dine indtægter stammer fra et amerikansk affiliat-program der udbetaler i amerikanske dollars samt AdSense annoncer på din hjemmeside? Har du andre indtægter end det og hvilke udgifter har du? Jeg er ikke helt sikker på om det med salg af software er en del af affiliateprogrammet eller en helt tredje indtægtskilde, kan du ikke også forklare det for mig?
Jeg har ikke selv brugt AdSense men når jeg bruger AdWords plejer jeg at printe den faktura programmet laver og så hæfte den sammen med den kvittering banken giver mig når Google hæver beløbet - det burde være dokumentation nok for udgift. Når du aflevere checken i banken og beder om at få den sat ind, udlevere de vel en kvittering inkl. beløb i dollars samt kroner og dit kontonummer? Gør det samme med den indtægt som jeg gør med min udgift.
Lige et sidst spørgsmål: En ''doomvarsel'' er det en stavefejl eller hvad drejer den del sig om?

Hej. Tak for svaret.

Jeg har INGEN udgifter pt. Og heller ingen indtægter...

Regnskaber kender jeg heller ikke noget til, men det ved de ikke.

Jeg forsøger selv at få stykket et par ebooks sammen til salg. ellers så vil jeg sælge andres ebooks og software som affiliate for disse gennem clickbank (det er i hvert fald planen).

Det jeg mangler er at få at vide, hvilken slags moms jeg skal tillægge de forskellige steder, og hvordan jeg får sendt dem en faktura og hvad der skal stå. Eller om jeg kan bruge en anden form for dokumentation for min indtægt. Ved endnu ikke hvordan og hvorledes med clickbank, har ikke haft tid til at signe op endnu (står midt i en gang "hyggeligt" flytterod!).

Jeg kører endnu ikke Adsense, men overvejer det. Og jeg kunne bare ike se nogen mulighed for at sende dem en faktura? Og hvad der skal stå på den hvis jeg har 20 forskellige reklamer kørende... Id*oterne ved jo ik om jeg skal tage dem under ét eller seperat...

Det folk ikke kan finde ud af er, hvad jeg skal gøre med de ebooks jeg selv skriver. Id*oterne dernede blev vidst nok enige om sidst, at affiliates vil være det samme som banner reklamer, så jeg skulle IKKE tage moms for det, når brugslandet ikke var Danmark specifikt  og det samme med freelance... men hvad så hvis det er i EU? Indehaveren af produktet bor jo måske i EU, men formidler sit produkt gennem clickbank og internationale kunder over hele verden køber... De svarede ikke specifikt på det, men gentog bare, at jeg ikke skulle tage moms... da jeg spurgte igen så de bare forvirrede ud.

Men ebooks, der ligger på en dansk server, hvor folk downloader fra... det kan de ikke kapere. Og så begyndte de at snakke om forenklede fakturaer og sådan noget?! 

Jeg har ingen indtægter primært af den grund, at de dokumentationer der skal medfølge regnskabet, dem ved jeg ikke hvad skal indeholde. Udover mit SE/CVR nummer... et fortløbende fakturanummer... etc...

Så når jeg er på clickbank, skal jeg så lave ét serienummer for alle checks fra clickbank når jeg sælger flere forskelllige produkter? Når alle produkter bliver lagt sammen til en sum? ØV hvor er det svært at forklare... Så denne del forstår jeg i det mindste at de ik forstår, når jeg spørger dem. 

Håber du forstår det?

Nå... lang mail... mange flere spørgsmål...
Tilmeldt 21. Sep 05
Skrevet kl. 19:06

Dato: 4/10/2006 2:15:23 PM Forfatter: Andyman Har tidligere hørt under SKAT i Aalborg. De er ikke de mest ''brugervenlige'' skattefolk jeg har mødt...

Hvor findes resten så?! Er på vej til Sønderjylland... så jeg håber de kan findes der.... Jeg gifter mig eddermame snart med én der kan alt det der BS... og jeg er meget desperat når jeg siger noget som at jeg vil giftes!!!
Tilmeldt 21. Sep 05
Skrevet kl. 19:07
Dato: 4/10/2006 2:16:45 PM Forfatter: Carsten Jacobsen

Hej,

Prøv at send en besked til Lasse Burholt - så vidt jeg husker postede han et indlæg for få dage siden vedr. problemer med overførsel af provision i USD til en lokal bank. Jeg tror at han har været møllen igennem før, og han er også nordjyde så han hører vel under samme SKAT afdeling.
Iøvrigt virker Lasse hjælpsom
mvh Carsten

Nå... jamen så skal jeg jo på "jagt", hehehehehe
Tilmeldt 21. Sep 05
Skrevet kl. 19:19
Dato: 4/10/2006 2:22:26 PM Forfatter: Kreabizz

Hej,

Med fare for at overforsimple - hvorfor ikke få regnskabshjælp til at få det op at køre - det behøver ikke koste en formue?
Med de ærgrelser og bekymringer du får ud af at gøre det selv, så ser det for mig ud til at du skal bruge dine kræfter på noget andet end regnskab;-)
Mvh.
Claus

Min mor kan evt. hjælpe med årsregnskab (min far har kørt landbrug og hun har stået for regnskaberne)... ellers har jeg ikke råd til en revisor. Jeg prøvede en revisor igennem NIN, men det kiksede ret heftigt! Lige nu er jeg ved at få etableret en aftale med en advokat og så må jeg se om jeg kan få en tid hos en anden revisor inden jeg flytter.

Så eh... Kan du anbefale steder hvor jeg kan få billig hjælp til regnskaber?  Hvis det der står i biblen virkelig er sandt... så håber jeg at jeg kommer samme sted hen som opfinderne af moms, skat og regnskab når jeg dør og så får de ellers bare hele turen!!! Uanset om jeg starter i himlen eller helvede, så skal jeg nok ryge det modsatte sted hen bagefter.... *LOL*

*Louise
Side 1 ud af 3 (30 indlæg)