Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forbes: Danmark, verdens bedste forretningsland!

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:05

Så det er som jeg siger i alle mine iværksætter-foredrag, at Danmark er verdens bedste iværksætterland og længere er den ikke..

Dbh Martin

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:44

Det er nok meget typisk, at vi fokuserer mest på alle de mangler der er i Danmark - som iværksætterland, men sjældent ser de mange fordele vi har. Det er også derfor det er godt med sådanne nogle undersøgelser, uanset at man jo altid kan kritisere de udvælgelseskriterer der anvendes, så andre udefra kan lave en mere objektiv vurdering.

Vi fokuserer tit på den høje skat i Danmark - men faktisk er selskabsskatten i den lave ende af skalaen i dag! Der er naturligvis nogle få ekstremt billige lande, som Irland og Cypern, men der er der så til gengæld så mange andre ting, som ikke fungerer så godt som i Danmark.

Samlet oversigt her:
http://www.skm.dk/tal_statistik/skatter_og_afgifter/4607.html?rel

Så det interessante er den samlede vurdering. Ingen lande er perfekte, og bliver det nok heller aldrig. Jeg synes vi alt i alt har god grund til at være stolte af den måde vi har indrettet os på her - og andre vurderer så, som nu Forbes, at vi altså ikke er helt galt på den ...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:02

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg var engang ved at flytte til USA fordi jeg troede det var umuligt at skabe en rigtig god virksomhed jeg kunne blive virkelig rig af her. Jeg tog fejl. Det kan man godt

Kan du give et eksempel på hvordan? uden at man skal tjene Mærsk milliarder? Her snakker jeg personlige penge. Altså penge jeg kan bruge på store bøffer lørdag aften.

EDIT. Har lige læst dine indlæg igennem i den anden tråd hvor du snakker om den personlige frihed, ved at have penge, og kan ikke give dig andet end fuldkommen ret. Har det på præcist samme måde. Derfor interesserer det mig også hvordan du vil komme til at få få 30 millioner kroner, uden at betale 70 millioner til staten.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:19

Jeg er selv et meget godt eksempel - jeg har fint råd til de bøffer jeg gerne vil have :)

Men der er mange andre eksempler her på Amino, der også klarer sig virkelig godt - med hver deres historie, baggrund og satsning. Fælles for os alle er nok, at vi har kastet os ud i tingene, uden egentligt at spilde så meget tid på at ærgre os over, at der er lande hvor de betaler lidt mindre skat, eller hvad du nu lige er man ikke kan lide her. Og vi er levende eksempler på, at det sagtens kan lade sig gøre. "Sagtens" siger jeg, for jeg har altså hverken uddannelse eller penge med hjemmefra og jeg ved det samme gælder mange andre.

Det betyder naturligvis ikke at det lykkes for alle. Det gør det heller ikke i de lande hvor de betaler nul skat. Der er en stor risiko ved at kaste sig ud i det at være iværksætter, lige meget hvor man bor. Men her har vi trods alt en samlet pakke - et samfund, som alt i alt giver os rigtig gode muligheder. Fokuser på det, frem for alle de mindre detaljer der irreterer dig, så er du på rette vej :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:25

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg er selv et meget godt eksempel - jeg har fint råd til de bøffer jeg gerne vil have :)

Men der er mange andre eksempler her på Amino, der også klarer sig virkelig godt - med hver deres historie, baggrund og satsning. Fælles for os alle er nok, at vi har kastet os ud i tingene, uden egentligt at spilde så meget tid på at ærgre os over, at der er lande hvor de betaler lidt mindre skat, eller hvad du nu lige er man ikke kan lide her. Og vi er levende eksempler på, at det sagtens kan lade sig gøre. "Sagtens" siger jeg, for jeg har altså hverken uddannelse eller penge med hjemmefra og jeg ved det samme gælder mange andre.

Det betyder naturligvis ikke at det lykkes for alle. Det gør det heller ikke i de lande hvor de betaler nul skat. Der er en stor risiko ved at kaste sig ud i det at være iværksætter, lige meget hvor man bor. Men her har vi trods alt en samlet pakke - et samfund, som alt i alt giver os rigtig gode muligheder. Fokuser på det, frem for alle de mindre detaljer der irreterer dig, så er du på rette vej :)

Jeg er godt i gang. Jeg burde indenfor ikke længe have opnået mine første mål. Nogle gange kan det bare være meget demotiverende at vide at jeg skal tjene 10 mil for at få udbetalt 3. Hvis det da reelt er sådan. Det virker ret overkill i mine øjne, og undre mig over hvordan andre kan køre store lækre biler, bo i lækre lejligheder, og "living large" med rejser. osv. hvis de skal tjene så sindsygt meget, før end at de får pengene.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:35

Dit regnestykke er ikke helt korrekt :)

Med f.eks. 20 millioner i dit selskab kan du med en forretning på blot 5% (hvilket slet ikke er umuligt!) lave 1 million i renter, som du så kan udbetale i udbytte og løn uden at æde af kapitalen. Med en fast løn på 1 million kroner om året kommer du langt.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:49

Mikkel deMib Svendsen:

Dit regnestykke er ikke helt korrekt :)

Med f.eks. 20 millioner i dit selskab kan du med en forretning på blot 5% (hvilket slet ikke er umuligt!) lave 1 million i renter, som du så kan udbetale i udbytte og løn uden at æde af kapitalen. Med en fast løn på 1 million kroner om året kommer du langt.

Se det er ikke helt dårligt. Penge som avler penge.

Jeg går ud fra at der er flere af denne slags fifs.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:53

> Jeg går ud fra at der er flere af denne slags fifs.

Der er nu ikke så meget "fif" over at smide pengene ind på et par højrentekonti :)
Der findes sikkert mange andre meget bedre investeringer og "fif". Jeg gider bare personligt ikke spilde min tid med at handle med penge - jeg synes det er røvsygt. Så for mig er en fornuftig bank- eller obligationsrente det der fungerer bedst. Men sådan er vi jo så forskellige

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:58

Mikkel deMib Svendsen:

> Jeg går ud fra at der er flere af denne slags fifs.

Der er nu ikke så meget "fif" over at smide pengene ind på et par højrentekonti :)
Der findes sikkert mange andre meget bedre investeringer og "fif". Jeg gider bare personligt ikke spilde min tid med at handle med penge - jeg synes det er røvsygt. Så for mig er en fornuftig bank- eller obligationsrente det der fungerer bedst. Men sådan er vi jo så forskellige

Har du nogen erfaringer med udbetaling af højere beløb. Hvis man f.eks tjener 2 millioner. Hvordan får man så mest ud af det penge?

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)