Så skal vi blot huske, at inflationen for 2008 forventes at blive 2,5 %, hvilket vil sige, at de nævnte 5% forrentning teoretisk set nedskrives til 2,5% værdiførgelse eller 500.000 kr. årligt, hvis man som sagt modregner den forventede inflation.
Korrekt, hvis vi tager udgangspunkt i de 20 mill, 1 million i løn om året, en rente på 5% og en inflation på 2,5%, så holder de 20 millioner ca. 30 år - UDEN at tjen noget som helst andet (med med 2,5% stigning i lønnen hvert år - hvilket så giver knap 2 mill. i årsløn til sidst i forløbet).
Regnestykket kan dog let påvirkes meget. Hvis du blot kan få 7% i snit, frem for 5%, så holder penegen i 53-54 år. Nu ved jeg ikke lige hvor gammel du er, men det er vist rigeligt til mig :)
Korrekt, hvis vi tager udgangspunkt i de 20 mill, 1 million i løn om året, en rente på 5% og en inflation på 2,5%, så holder de 20 millioner ca. 30 år - UDEN at tjen noget som helst andet (med med 2,5% stigning i lønnen hvert år - hvilket så giver knap 2 mill. i årsløn til sidst i forløbet).
Regnestykket kan dog let påvirkes meget. Hvis du blot kan få 7% i snit, frem for 5%, så holder penegen i 53-54 år. Nu ved jeg ikke lige hvor gammel du er, men det er vist rigeligt til mig :)
Jeg er 24. Så jeg har forhåbentligt lidt vej endnu :)
Men er det ikke "for lidt" at få i løn årligt, når man har formået at indtjene 20 millioner kroner til sit eget firma? Vil man ikke gerne ha lidt mere end det. Nu spørger jeg, fordi jeg ikke selv har været i situationen endnu :)
> Jeg går ud fra at der er flere af denne slags fifs.
Der er nu ikke så meget "fif" over at smide pengene ind på et par højrentekonti :)
Hvis vi skal have et fif på bordet, må det vel være noget med at minimerer SKAT's andel af dine hårdt tjente penge.
1) Træk alt fra, hvad der kan trækkes fra. Der er folk, især mindre erhvervsdrivende, der snyder sig selv ved at glemme en benzinkvittering, bruger den private mobil, etc.. Småting, men de løber op.
2) Du kan så årligt udbetale overskud fra driftselskabet til holdingselskabet og senere trække pengene ud af holdingselskabet til din private konto som udbytte. Beskatningen af udbytte er kun 28% for de første 44.600 og kun 48% af resten (satserne er nok et par år gamle, da det ikke er det jeg gør i normalt).
Edit: Fandt lige et indlæg med Peter Revisor. Satserne er: 28% op til 46.700 kr. fra 467.00-102.600 43% fra 102.600 45%.
Men jeg kan ikke få den til at hænge sammen med at jeg idag så omkring 5-8 bygninger til salg hvor nystartede virksomheder eller holdte til, og kan ikke lige finde ud af hvor de er flyttet hen.....
Men det da helt klart et kompliment til lille Danmark, som kun er kendt for sin infrastruktur og Wienerbrød
> Jeg går ud fra at der er flere af denne slags fifs.
Der er nu ikke så meget "fif" over at smide pengene ind på et par højrentekonti :)
Hvis vi skal have et fif på bordet, må det vel være noget med at minimerer SKAT's andel af dine hårdt tjente penge.
1) Træk alt fra, hvad der kan trækkes fra. Der er folk, især mindre erhvervsdrivende, der snyder sig selv ved at glemme en benzinkvittering, bruger den private mobil, etc.. Småting, men de løber op.
2) Du kan så årligt udbetale overskud fra driftselskabet til holdingselskabet og senere trække pengene ud af holdingselskabet til din private konto som udbytte. Beskatningen af udbytte er kun 28% for de første 44.600 og kun 48% af resten (satserne er nok et par år gamle, da det ikke er det jeg gør i normalt).
Edit: Fandt lige et indlæg med Peter Revisor. Satserne er: 28% op til 46.700 kr. fra 467.00-102.600 43% fra 102.600 45%.
Vil det så sige at jeg maksimalt kan betale 45% og ikke de 70% som almindelig lønslave?
Hvem skal man snakke med for at få alle informationer om "udbytte af ens hårdtjente penge"
Så har du bare lige glemt, at overskuddet i selskabet skal beskattes med 25% selskabsskat før du kan udbetale det som udbytte :) Generelt kan du med et selskab arrangere din løn / udbytte således, at du aldrig kommer til at betale satsen for alm. topskat, men derimod rammer en max-beskatning på 58,75 %.
Greyzone:
Vil det så sige at jeg maksimalt kan betale 45% og ikke de 70% som almindelig lønslave? Hvem skal man snakke med for at få alle informationer om "udbytte af ens hårdtjente penge"
Hvis du optimerer din udbytteudbetaling korrekt, kan du ramme en maksbeskatning på 58,75 % (først 25% selskabsskat og herefter 45% udbyttebeskatning) Du skal naturligvis være klar over, at du ved denne afløningsmetode først kan blive aflønnet med overskuddet efter endt regnskabsår. Bemærk at der ikke er taget højde for at udbytteskatten ved udbetaling af <100.000 kr. udbytte er endnu lavere end totalt 58,75%