Hej, Jeg er netop gået seriøst igang med det firma jeg har haft oprettet for et par år siden og har droppet mit studiejob for at kunne bruge den tid i mit eget firma. Nu står jeg så lidt i det at jeg er usikker på om jeg har nok kunder, således at det betegnes som en virksomhed. Der er ca. 4 kunder, som er aktive og gerne vil have mig til at udføre arbejde. Dog skiller den ene kunde sig ud ved at ligge den hovedsagelige forbrug af tid. 3 af kunderne beder hver om 2-10 timer om måneden. Mens den sidste ligger omtrent det der svarer til 20 timer hver måned, dette igennem en supportkontrakt, hvor der i 1-2 gange vil være videreudvikling til 120-140 timer per måned. Kunden er ikke nogen jeg har været ansat hos og jeg står selv for al indkøb, dette være hardware, software licenser, revisor og så videre. Jeg har ikke andet end professionel kontakt, dog arbejder vi tæt. Der bliver primært arbejdet hjemmefra. Ca.1-2 timer jeg er til møde hos kunden om måneden. Kan jeg komme i klemme for dette? På forhånd tak :) |
Øh...
Du udføre noget konsulentarbejde / vedligeholdelse for 4 virksomheder, inden for IT eller lignene?
For det første, skal du være på deres "lønningsliste" for at være ansat. OG du skal have en ansættelseskontrakt. Så længe det ikke er tilfældet er du ikke under "ansættelsesforhold".
Iøvrigt fakturerer du vel virksomhederne, som du laver noget for? En regning for dit udførte arbejde? OG du er vel CVR registreret?
Hvis de ting er iorden... Hvorfor skulle nogen så tro, at du er ansat hos firmaet? Og i givet fald hvem skulle tro det?