Lige som DeMib og Thomas har jeg flere gange overvejet at blande mig i debatten; men må
indrømme, at jeg bliver helt drænet af at prøve at få justeret trådstarters verdensbillede - så
derfor skal du have en stor TAK fordi du tager dig tid til at hjælpe de vildfarne på vej når vi
andre ikke orker Yes
Du beskriver tingene præcist som det forholder sig, så dette er blot en bekræftelse.
...snip...
Hvis dine traditonelt tænkende SEO'er udelukkende har koncentreret sig om on-page / teknisk SEO,
og ikke har anbefalet linkbygning, så har du været svært uheldig med dit valg af SEO'er.
Linkbygning er det eneste der kan sikre dig høje placeringer på konkurrenceprægede søgeord, og
der findes traditonelle såvel som utraditionelle måder at skaffe links på. Men har i budgettet
til at betale det kvalitetshåndværk koster?
Hej Malene
Jeg er helt enig med Christians kommentar, du trænger til at få justeret dit SEO
"verdensbillede", læg mærke til at det er der mange meget dygtige SEO folk herinde der siger til
dig/jer. Husk at vi til daglig er konkurrenter i SEO markedet og ofte skal konkurrere i det
samme marked om de samme kunder, men ingen af os springer til og tilbyder vores hjælp, alle
siger derimod at I skal sætte jer meget grundigere ind i tingene og få en basis SEO viden (Og
den har I altså ikke), og derefter skal I bliver meget bedre til at screen markedet og finde en
god SEO leverandører der kan sit håndværk.
Jesper skriver at I skulle overveje linkbuilding såfremt I ikke har arbejdet med den deciplin
indtil nu, men det er ikke det eneste I skal arbejde på.
Jeg har været inde og se jeres nuværende website på AnbefalJOB.dk og jeg kan godt forstå du
efterlyser hjælp til optimering af websitet, for det er ikke kun linkbuilding I har brug for,
jeres sider på AnbefalJOB.dk er HTMLmæssigt, ja undskyld mit ordvalg, elendigt optimeret.
Der er ikke noget at sige til at I eventuelt får en del henvendelser om hjælp, for enhver med
junior SEO kompetancer kan hjælp jer langt:
- I har mange grundlæggende mangler i jeres HTML
- Jeres interne URL struktur er opbygget på en måde der gør at I ALDRIG kommer til at ranke
godt på alle jeres sider, I har alt for mange parametre med og der er en katastrofe at I har en
session parameter med. I vil derimod for nu og i al evighed døje med at Google ikke vil
indeksere alle jeres sider. Jeg satte vores egen søgerobot til at indeksere jeres website, og
ganske rigtigt, efter at have crawlet 22 sider på jeres website, så havde vores søgerobot
indentificeret ca. 2.200 nye URL'er den også skulle forbi, simpelthen fordi jeres CMS er så
dårligt programmeret at I har en session parameter med i jeres URL'er, der hele tiden skifter
for hver side, fordi en søgerobot IKKE accepterer session og CMS systemet derfor hele tiden tror
der er tale om en ny bruger. Sådan et website siger alle store søgemaskiner nej tak til.
- I har et stort antal skjulte links på jeres website som betyder at I bryder Googles
retningslinier (Cloaking) (CSS: display: none;), I har PageRank bleeds til den store
guldmedalje, og jeg vil vædde med at I slet ikke er klar over det, for hvorfor skulle I
frivilligt acceptere en et stort område på jeres website, der har overskriften 'Andre
websteder, som bruger Dancms'.
At I har brugt mange SEO penge på det website I har nu er tæt på pinligt, ikke kun fordi I er
blevet dårligt rådgivet, men det er også I høj grad op til jer at I har folk inhouse der sætter
sig ind i tingene inden I køber en vare ude i byen, det gælder ikke kun når du køber en brugt
bil, det gælder også SEO.
Det er OK at have en kontant holdning til sine kunder Mikkel, men ens attitude kan også skramme
nye potentielle kunder væk – jeg synes jeg har holdt en pæn og ordentlig tone herinde, men når
man nedgøre vores hidtidige arbejde og skal kloge sig på alle mulige andre områder, som jeg ikke
efterspørger, så kan jeg kun give dig med som råd, at der er godt at lytte og prøve at forstå
sine kunder inden man vælter frem med sin bedreviden….
Mikkel skræmmer dig væk helt bevidst, for du vil jo ikke lytte til en mand der ved hvad han snakker om, så du er jo en potentiel kunde der bliver umuligt at hjælpe, dem er der altså ingen seriøse SEO folk der orker at samle på. Mikkel klogeåger overhovedet ikke, det er dig der er Klogeåge, når du ikke lytter til de råd der kommer i denne tråd. Følgende meget dygtige og kompentence SEO folk her på Amino har give dig samme svar.
Karsten Nygaard
Jesper Jørgensen
Mikke deMib
Christian "iMarketing"
Thomas Rosenstand
Kurs Mosjkær
(Undertegnede er heller ikke helt tabt bag en SEO vogn)
og du vil ikke lytte til en eneste af os, men fortsætter med at tale om din "konkurrence", som
du ikke engang kan se teknisk ikke engang kan lade sig gøre, og mener i stedet vores kritik er brok. Hvis 7 dygtige SEO folk her på Amino, der til daglig er konkurrenter, og som er helt enige i den konstruktive kritik du får i denne tråd, så er det altså ikke brok, så er det dig der stikker fingrene i øerne og siger højt "Jeg vil ikke høre noget, jeg vil ikke høre noget, jeg vil ikke høre noget".
/Grosen Friis
|