Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Quest - Danmark bedste søgemaskineekspert?

Side 5 ud af 6 (58 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

> men der er vel ingen der er bedre end det krav som kunden stiller og ønsker.

I min butik er "kunder" dem som har bestilt en ydelse og accepteret min pris. Man er ikke "kunde" hos mig hvis man ikke betaler.

Og nej, kunden har bestemt ikke altid ret. I mit arbejde forholder det sig faktisk som regel omvendt. Ellers vare der vel heller ingen grund til at hyre mig. Hvis virksomheder selv synes det er forbandet kloge til det der SEO, så skal de da bare gøre det selv.

Hvis du havde gidet at lytte lidt mere, i stedet for at skælde dem ud på dem der kommer med gode råd, kunne du sikkert have lært en masse - og måske endda begyndt at forstå, hvor problemerne i deres nuværende strategi ligger. Men det har du udelukket dig selv fra, ved at holde dig for øre og øjne mens du brokker dig over dem der hjælper.

Mystisk strategi, hvis du spørger mig - men det ved jeg du ikke gør :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:43

Selv professionelle fodboldspillere kommer til prøvetræning, før de bliver købt af klubben Wink

Hendes problem er jo reelt nok. Hun har ikke tid til at vente i 30 dage på at se søgemaskine resultater, da hendes annoncer fjernes efter 27 dage.
Hun vil have noget som efter 2-3 dage skaber trafik. Hvis det er muligt.

Det er forkert at udelukke de gamle ræve på området, men uden at kende til deres arbejdsmetoder, kan det være at de ikke kan klare det på 2-3 dage, eller ikke vil. Måske har andre nogle metoder til det. Måske noget AdWords var vejen frem.

Spørgsmålet er vel meget simpelt.
Hvem kan give Malene AnbefalJob de bedste SEO resultater på den periode hun angiver(2-3 dage).?

EDIT: Og stop med at bitche så meget. Seriøst. Folk herinde er af den typiske danske opfattelse: "Nej du. Det kan du bare ikke altså".
Det er der ingen der kan bruge til noget. Vær cool. Vær Konstruktive. Glem det der børnehavenoget.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 16:08

Greyzone:

Hendes problem er jo reelt nok. Hun har ikke tid til at vente i 30 dage på at se søgemaskine resultater, da hendes annoncer fjernes efter 27 dage.
Hun vil have noget som efter 2-3 dage skaber trafik. Hvis det er muligt.

Klart at man ikke linkbygger direkte til url'er der er væk om 30 dage, men indlæg på Amino er typisk indekseret inden for få timer og ranker højt i Google. Med så meget nyt indhold (jobportal) skulle de ikke være svært at blive indekseret ofte, så mere umulig er opgaven altså heller ikke.

Iøvrigt bør man da overveje om man ikke på den ene eller anden måde kan holde på det gamle indhold. Lav et arkiv og list de mest relevante aktive jobs når man ryger i arkivet. Gør man det ordentligt har i et site der bare vokser og vokser med unikt indhold.

Fra København K
Tilmeldt 23. Jun 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 16:20

Er der ikke en funktion så man ikke modtager en mail til netop denne tråd.

Er ved at være godt træt af den Ick!

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:22

Anders Jakobik Kolding:

Er der ikke en funktion så man ikke modtager en mail til netop denne tråd.

Er ved at være godt træt af den Ick!

Kig i bunden af den mail du får 

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 17:00

Det er OK at have en kontant holdning til sine kunder Mikkel, men ens attitude kan også skramme nye potentielle kunder væk – jeg synes jeg har holdt en pæn og ordentlig tone herinde, men når man nedgøre vores hidtidige arbejde og skal kloge sig på alle mulige andre områder, som jeg ikke efterspørger, så kan jeg kun give dig med som råd, at der er godt at lytte og prøve at forstå sine kunder inden man vælter frem med sin bedreviden….

Kigger jeg tilbage fra dine svar er der ikke kommet en konstruktiv tanke, idet du startede ud med at kritisere dette indlæg. Søgemaskineoptimering opfatter du som dit område og som den klart bedste kapacitet på området…det ser også flot ud med udtalelserne på dine hjemmeside, men det skræmmer altså nye kunder væk med en sådan attitude, og sikkert også derfor det kan være svært at finde nye medarbejdere.

Vi har fået øjnene op for at der findes dygtige personer på området, der kan tænke utraditionelt og som forstår at lytte på os som en kunde.

PS: Jeg respekterer de brugere der ikke ønsker flere mails i denne tråd og svarer således ikke på mere nu – det må også være tid til at bruge energien på hjemmesiden igen. Så du er velkommen til at komme med en afsluttende bemærkning Mikkel så den kan komme øverst på listen :o)

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 10:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Christian iMARKETING:
Lige som DeMib og Thomas har jeg flere gange overvejet at blande mig i debatten; men må indrømme, at jeg bliver helt drænet af at prøve at få justeret trådstarters verdensbillede - så derfor skal du have en stor TAK fordi du tager dig tid til at hjælpe de vildfarne på vej når vi andre ikke orker Yes Du beskriver tingene præcist som det forholder sig, så dette er blot en bekræftelse.

Jesper Jørgensen:
...snip... Hvis dine traditonelt tænkende SEO'er udelukkende har koncentreret sig om on-page / teknisk SEO, og ikke har anbefalet linkbygning, så har du været svært uheldig med dit valg af SEO'er. Linkbygning er det eneste der kan sikre dig høje placeringer på konkurrenceprægede søgeord, og der findes traditonelle såvel som utraditionelle måder at skaffe links på. Men har i budgettet til at betale det kvalitetshåndværk koster?

Hej Malene

Jeg er helt enig med Christians kommentar, du trænger til at få justeret dit SEO "verdensbillede", læg mærke til at det er der mange meget dygtige SEO folk herinde der siger til dig/jer. Husk at vi til daglig er konkurrenter i SEO markedet og ofte skal konkurrere i det samme marked om de samme kunder, men ingen af os springer til og tilbyder vores hjælp, alle siger derimod at I skal sætte jer meget grundigere ind i tingene og få en basis SEO viden (Og den har I altså ikke), og derefter skal I bliver meget bedre til at screen markedet og finde en god SEO leverandører der kan sit håndværk.

Jesper skriver at I skulle overveje linkbuilding såfremt I ikke har arbejdet med den deciplin indtil nu, men det er ikke det eneste I skal arbejde på.

Jeg har været inde og se jeres nuværende website på AnbefalJOB.dk og jeg kan godt forstå du efterlyser hjælp til optimering af websitet, for det er ikke kun linkbuilding I har brug for, jeres sider på AnbefalJOB.dk er HTMLmæssigt, ja undskyld mit ordvalg, elendigt optimeret. Der er ikke noget at sige til at I eventuelt får en del henvendelser om hjælp, for enhver med junior SEO kompetancer kan hjælp jer langt:

• I har mange grundlæggende mangler i jeres HTML
  • Jeres interne URL struktur er opbygget på en måde der gør at I ALDRIG kommer til at ranke godt på alle jeres sider, I har alt for mange parametre med og der er en katastrofe at I har en session parameter med. I vil derimod for nu og i al evighed døje med at Google ikke vil indeksere alle jeres sider. Jeg satte vores egen søgerobot til at indeksere jeres website, og ganske rigtigt, efter at have crawlet 22 sider på jeres website, så havde vores søgerobot indentificeret ca. 2.200 nye URL'er den også skulle forbi, simpelthen fordi jeres CMS er så dårligt programmeret at I har en session parameter med i jeres URL'er, der hele tiden skifter for hver side, fordi en søgerobot IKKE accepterer session og CMS systemet derfor hele tiden tror der er tale om en ny bruger. Sådan et website siger alle store søgemaskiner nej tak til.
  • I har et stort antal skjulte links på jeres website som betyder at I bryder Googles retningslinier (Cloaking) (CSS: display: none;), I har PageRank bleeds til den store guldmedalje, og jeg vil vædde med at I slet ikke er klar over det, for hvorfor skulle I frivilligt acceptere en et stort område på jeres website, der har overskriften 'Andre websteder, som bruger Dancms'.

At I har brugt mange SEO penge på det website I har nu er tæt på pinligt, ikke kun fordi I er blevet dårligt rådgivet, men det er også I høj grad op til jer at I har folk inhouse der sætter sig ind i tingene inden I køber en vare ude i byen, det gælder ikke kun når du køber en brugt bil, det gælder også SEO.

Malene anbefaljob:
Det er OK at have en kontant holdning til sine kunder Mikkel, men ens attitude kan også skramme nye potentielle kunder væk – jeg synes jeg har holdt en pæn og ordentlig tone herinde, men når man nedgøre vores hidtidige arbejde og skal kloge sig på alle mulige andre områder, som jeg ikke efterspørger, så kan jeg kun give dig med som råd, at der er godt at lytte og prøve at forstå sine kunder inden man vælter frem med sin bedreviden….

Mikkel skræmmer dig væk helt bevidst, for du vil jo ikke lytte til en mand der ved hvad han snakker om, så du er jo en potentiel kunde der bliver umuligt at hjælpe, dem er der altså ingen seriøse SEO folk der orker at samle på. Mikkel klogeåger overhovedet ikke, det er dig der er Klogeåge, når du ikke lytter til de råd der kommer i denne tråd. Følgende meget dygtige og kompentence SEO folk her på Amino har give dig samme svar.

Karsten Nygaard
Jesper Jørgensen
Mikke deMib
Christian "iMarketing"
Thomas Rosenstand
Kurs Mosjkær
(Undertegnede er heller ikke helt tabt bag en SEO vogn)

og du vil ikke lytte til en eneste af os, men fortsætter med at tale om din "konkurrence", som du ikke engang kan se teknisk ikke engang kan lade sig gøre, og mener i stedet vores kritik er brok. Hvis 7 dygtige SEO folk her på Amino, der til daglig er konkurrenter, og som er helt enige i den konstruktive kritik du får i denne tråd, så er det altså ikke brok, så er det dig der stikker fingrene i øerne og siger højt "Jeg vil ikke høre noget, jeg vil ikke høre noget, jeg vil ikke høre noget".

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 11:00

Sejt at du orker, Grosen! Det er yderst godt beskrevet og historien i en nøddeskal. Som du sikkert selv oplever jævnligt, er der cases, der er uden for "pædagogisk rækkevidde". Måske så du, at jeg ret tidligt i denne tråd spurgte lidt ind til de datoer, der er opgivet (annoncen lagt på den 1. juli men i Googles cache den 26. juni). Det kom der ikke en hel masse svar på...

Nuvel - der er ingen tvang forbundet med SEO, og det står enhver frit at entrere med hvem som helst. Heldigvis da. Og jeg kan nu godt forstå, at Malene har brændte fingre, for er der lavet SEO på det site, er hun blevet godt snydt.

Lad os i stedet nyde det gode vejr og de gode tider!

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 11:40

[quote user="Grosen Friis [OP.dk]"]Jeg satte vores egen søgerobot til at indeksere jeres website, og ganske rigtigt, efter at have crawlet 22 sider på jeres website, så havde vores søgerobot indentificeret ca. 2.200 nye URL'er den også skulle forbi, simpelthen fordi jeres CMS er så dårligt programmeret at I har en session parameter med i jeres URL'er, der hele tiden skifter for hver side, fordi en søgerobot IKKE accepterer session og CMS systemet derfor hele tiden tror der er tale om en ny bruger.[/quote]
Korrektion, det var ikke efter ca. 22 sider, men efter at have crawlet ca. 560 sider, at vores søgerobot stadigvæk havde ca. 2.200 sider den manglede at gennemlæse. Den løbende tilførelse af nye URL'er er der, den er bare ikke så kraftigt som min trykfejl antydede. Beklager fejlen.

Jeg glemte i den forbindelse ligeledes at nævne at Google i skrivende kun har indekseret ca. 120 sider fra anbefaljob.dk:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=site:anbefaljob.dk&start=110&sa=N&filter=0

Sammenligner man disse tal, så kan man derudaf se, at den skiftende session ID gør at enhver søgerobot vil køre i ring, og det er der naturligvis ingen søgemaskiner der vil risikere og det er derfor der er så stor forskel på det antal sider som CMS systemet genererer og det antal sider som søgemaskinerne vælger at medtage!

Jeg beklager fejlen, uden at det dog ændrer på mine konklusioner.

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 11:43

Hej Malene

Jeg når heller ikke at deltage i din konkurrence af de samme årsager som andre har skrevet klogt om tidligere, men jeg har tænkt mig lige at sige et par korte ting om sagen (ikke konkurrencen).

Hvis du gerne vil have hurtig indeksering og god ranking af nye sider på dit website, så skal du sørge for 2 ting: Dit website skal være vel søgemaskineoptimeret internt og der skal være masser af gode relevante links til det fra andre (gode og relavnte) websites. Det er opskriften på succes.

Jeg har lavet et eksempel til dig, som du kan se nærmere på. Amino.dk er nemlig et ret veloptimeret website, som har masser af gode links pegende på sig udefra. Derfor bør man ret let kunne ranke på de grønlandske søgeord, som du nævner ved at poste opslaget hér.
Dét har jeg gjort og mon ikke vi kan finde amino-test-siden, Immikkoortortaqarfik Kujataani Ini, i løbet af få timer på google på denne søgning?

Når det så er sagt, så synes jeg også jeg vil nævne sproget som et muligt problem. Personligt ville jeg fx ikke kaste mig ud i søgeordsmålrettet linkbuilding på grønlandske søgeord. Jeg ville ikke have en kinamands chance for at finde gode grønlandske websites på grønlandsk som kunne linke på grønlandsk til mine sider på grønlandsk. Jeg forstår ikke sporget og kan derfor ikke arbejde med det. Derfor vil en linkbuilding (målrettet søgeord på grønlandsk) foretaget af sådan en som mig bare være en masse webspam. Jeg ville finde engelske og danske websites, som ikke har noget i mod at linke på grønlandsk selvom deres brugere ikke kunne forstå hvad det var. Den slags links har ikke særlig stor værdi og du risikerer at du betaler for linkbuilding, som senere bliver dømt værdiløs. Ikke en opgave for mig. Jeg vil anbefale dig at få lavet linkbuilding til sider på grønlandsk af en som kan sproget og som primært skaber de links på gode og helst relevante websites på samme sprog.

På din side, http://www.anbefaljob.dk er der både indlæg på dansk og på grønlandsk uden en skarp opdeling i hver sin sektion. Det kan godt gå hen og blive et problem, men muligvis er konkurrencen på søgemaskineplaceringer for jobannoncer på dansk for Grønland og for samme på grønlandsk så lav, og det i praksis ikke betyder noget.

Hvis du gerne vil have en dansk seo på banen som ikke kan grønlandsk, vil jeg anbefale at du ansætter ham eller hende som konsulent der skal stille krav og følge op overfor den seo som skal lave benarbejdet (som kan grønlandsk).

Håber det giver mening eller noget nær. :-)

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Side 5 ud af 6 (58 indlæg)