Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jun 05
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg er røget ud i noget mærkeligt noget med en af min tidligere leverandører som truer mig med bål og brand vedr. betalingen (RKI og konkurs)
Forløbet har været at jeg har fået varer fra denne grossist som vinden blæste. Han er mange  gange blevet væk (ikke leveret som han skulle )og skulle blandt havde hentet noget inventar hos mig som jeg havde solgt til ham i forbindelse med vores flytning.
Jeg modtager så nogle fakturaer fra ham som er datereret 2½ mdr før poststemplet (har gemt kuverterne), men kan ikke få tlf. kontakt ej heller mail kontakt.
Så kommer jeg hjem igår fra messe hvor vi så har fået Rekommanderet breve, med kopi af rykkere i, som jeg aldrig har modtaget . Den ene rykker er dateret før jeg får de første regninger. Dvs. at i hans hans rækkefølge har han altså sendt rykkere før han har sendt regninger????
Nå vi brugte så lidt tid i nat på at finde ud af ham, da hans firma så er blevet overtaget af et andet firma. Som så viser sig at være den samme mand
 
Det tidl firma eksisterer ikke mere på cvr (navnet kan ikke findes, samt det nye firma er opstået pr. d. 1/1 06) og det har så nu skiftet navn til noget andet, hvor det så viser sig at firmaet stadig har de samme gl. mail adr. Altså 2 firmanavne . Der optræder 3 forskellige adresser...
Manden har også skiftet navn, og i af de fiktive rykkerer er der et andet navn uden uden underskrift, men han har ingen ansatte..... udover hans eget gl. navn, optræder han så med sit nye navn...
Han har ligeledes i sine regning lige pludeselig lagt fra fakuraen til rykker  1 lagt ca 1/4 mere på regningerne.
Da jeg både har haft omsætningstab på de varer fra ham (da de ikke kom til tiden) og det ikke er korrekt det der er lev. ifht det er faktureret til mig, er jeg jo stærk uenig med manden om disse regninger. Vi har ikke kviteret for disse varer på fragtbreve.
Men som sagt har han været som sunket i jorden meget længe og har så efterflg. skiftet personligt navn samt navn på firmaet.
Når jeg gennemgår mit regnskab, skulle jeg hvis det står til ham altså have købt varer ind i snit for mere end hvad jeg har solgt for på denne gruppe.
Hvad pokker gør jeg???? Er der nogen der kender en sindssyg god advokat?
Manden er ude på at lukke mit livsværk og min eksistens. Skal sige min økonomi er god nok, det ikke det der er problemet.... men denne her sag har været meget speget.. og har derfor ikke villet betale noget til et firma jeg ikke har kunne i kontakt med vedr. alle disse forhold
jeg har virkelig brug for hjælp, så der sidder så mange kloge mennesker her, så jeg sætter virkelig min lid til jer.
Er bare så ked af det over denne sag
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, pia...

Jeg vil faktisk vove at påstå, at du ikk engang behøver en sindssyg god advokat. Tag fat i den lokale, din nuværende, what ever og fortæl historien MED dine beviser. Jeg er sikker på, at de kan hjælpe dig betydeligt mere end hvad vi kan herinde. Der er jo to ting at tage højde for her.
1 er at du ikke betaler, hvilket er forståeligt, men ikke nødvendigvis korrekt Det er naturligvis en mindre detalje i det her, da du reelt ikke kan vide hvilket firma der fakturerer dig mere, og hvad de fakturerer dig for.
Noget andet er, at din tidligere leverandør "lusker". Det vides ikke hvorfor han "lusker" og om dette rent faktisk er lovligt. Din advokat vil 100% kunne gå alt igennem og vurdere, om der er en sag, om du kan kræve at få dine fakturaer gennemgået med leverandørens administration eller måske noget helt tredie. Og få det gjort så hurtigt som overhovedet muligt. Der er simpelthen ikke noget værre end "negativer" der hænger og svæver i luften, som selvstændig. Det skal bare ud af verden, så du kan komme videre

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 30. Jun 05
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Mange tak for dit svar , jeg har brug for alle de vinkler jeg overhovedet kan finde. Jeg har ikke haft brug for en advokat før nu. Så jeg ved faktisk ikke hvilken slags jeg skal have fat i.
Det er massivt meget lusk i denne sag, det jeg har jo forgæves har forsøgt at træffe manden.
Det vil man højest sandsynligt kunne se af mine tlf. regninger, da jeg får udskrifter med tlf.nr (da jeg kører blandet tlf hjemmefra) og derfor vil have dok. iorden ifht skat.
Men jeg har bare ikke brug for det her...det har du ret i..men jeg vil på den anden heller ikke snydes og humbugges.
 
 
 
 
Tilmeldt 30. Jun 05
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja så jeg fik hjælp idag, har fået mig en advokat, sat told og skat på opgaven og RKI, som meget gerne vil se alle de papirer.

Jeg siger tak til Marcel , som den eneste herinde  det brugte lidt tid på mig...
Du har ret, er kravlet op på hesten igen, så må vi se hvad der sker. Dårlige vinde er bad karma, så ud med dem, spøg til side, det går fremad og mange af mine grossister har været meget behjælpelige med tips til hvad jeg skulle gøre, så nogen gange kommer hjælpen fra hvor man mindst venter det...
 
 
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var godt jeg kunne være behjælpelig. Lad os endelig høre hvordan det løser sig...

Med hensyn til de andre herinde, kan det være mange ting. Tidspunktet, hvem var online, osv. Tror mange bruger "Indlæg i dag"-linket, og der kan din jo hurtig forsvinde i mængden... En anden ting kan også være at det var svar nok i det med advokaten, og så ville det virke håbløst at skrive det samme som mig.
 
Smid gerne nogle flere indlæg herinde. Der skal nok komme mange flere gode svar end dem jeg kan give

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 30. Jun 05
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er nok det, at jeg forsvandt i mængden. Elles har det været lidt svært med at finde hjælpen...

nå men jeg skal nok skrive hvordan det går, idag har jeg lært at det f.eks er ulovligt at true andre med RKI hvis man ikke er tilmeldt, som bruger af RKI.
 
Det var så mit dagens tip til andre....
 
Det har været en lang dag men jeg er godt nok blevet klogere....
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/10/2006 9:58:14 PM Forfatter: Pia Lund

Ja det er nok det, at jeg forsvandt i mængden. Elles har det været lidt svært med at finde hjælpen...

nå men jeg skal nok skrive hvordan det går, idag har jeg lært at det f.eks er ulovligt at true andre med RKI hvis man ikke er tilmeldt, som bruger af RKI.
Det var så mit dagens tip til andre....
Det har været en lang dag men jeg er godt nok blevet klogere....


Kære Pia

Så får du også et godt tip af mig.
Glæd dig over den hjælp du har fået, istedet for at ærgre dig over den du ikke fik :-)

Dbh Martin
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hehe... Den skal jeg huske. Tror dog ikke jeg vil bruge den overfor en besværlig kunde *LOL*

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 30. Jun 05
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det må du ikke, det står faktisk inde på deres side...

så lad være med det du må finde på noget andet...

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)