Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AmWay er bedrageri og ulovligt pyramidespil

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Stege
Tilmeldt 28. Aug 05
Indlæg ialt: 20
Fra  Zindex Development Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :
1) Der findes en konstant udskiftning sted blandt kunder og networkere, hvilket tilsikrer en konstant tilførelse af nye potentielle kundeemner.

Ved en udskiftning falder der jo også folk fra, hvilket ikke nødvendigvis skaber en tilgang...


2) Hundrede-tusindvis af 17 år gamle personer bliver hele tiden 18 år og bliver hermed nye potentielle networkere.

Og ligesåmange dør... Stadig ingen tilgang...


3) Forholdene hos mennesker ændrer sig hele tiden, hvilket kan gøre dem mere (eller mindre) interesseret i nye indkomst-muligheder.

Stadig ingen tilgang...


Ved alle disse argumenter er der ligså stor argumentation der taler for det modsatte, altså status quo...

Vil du give mig ret i det?
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

....Ved alle disse argumenter er der ligså stor argumentation der taler for det modsatte, altså status quo... Vil du give mig ret i det?

Pointen er jo ret simpel. Det er utopi at komme med påstanden om, at noget marked kan mættes. At der er en konstant tilvækst af 18''årige er blot en indikation af, at ethvert marked er i bevægelse. Nye mennesker kommer til og nogle falder fra igen. Der opstår nye meninger og holdninger, mens andre forældes og dør. Der er kort sagt intet NM firma i verden der er i nærheden af, at mætte markedet. Denne tanke er som sagt utopi og i praksis helt igennem urealistisk.
 
Men for at lege lidt med, er der vist nok noget med at levealderen er på vej op og en stadig større tilvækst af "gamle" vil komme i årene fremover samtidig med de nye generationer af 18''årige, ligesom der også er en tilvækst af indvandrere og flygtninge i vores lokale marked. - Så noget tyder på at markedet som vi kender det i dag er i vækst.
Fra Stege
Tilmeldt 28. Aug 05
Indlæg ialt: 20
Fra  Zindex Development Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil medgive dig at levealderen stiger, og befolkningen globalt set stiger, hvilket giver flere potientielle emner.

Jeg opponerede blot imod teser der bliver brugt som selvmodsigende bevisførelse, somnår du siger at NM afbejder globalt (krebsens punkt 4), og der kommer flere kunder p.g.a. indvandring.

Det er jo ikke flere, de har bare flyttet sig.

Har du læst Merchants of Deception?
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Zindex
 
Nu sagde jeg jo ikke, at der pga. indvandringen kom flere til (globalt), men nævnte selv at denne tilvækst var tilknyttet det lokale marked (danmark/skandinavien). Desuden var denne tanke i sig selv blot for at lege med på ideen, om markedet blev større/mindre. For den eneste relevante pointe jeg tilslutter mig er den med, at et marked er i bevægelse.
 
Jeg har stiftet bekendtskab med bogen Merchants of Deception for et godt stykke tid tilbage.
Jeg vil indrømme at bogen kun blev skimmet igennem for mit vedkommende, da titlen i sig selv indikerer at den kun leverer en ensidig og negativ side af sagen. Men af samme årsag mente jeg dog, at det var værd lige at kigge den igennem, for at få et indblik fra et andet perspektiv end mit eget. Jeg har dog ikke i sinde at terpe igennem nogensinde.
 
Men hvis du vil hentyde til en pointe eller en frase der er relevant for noget, så skal du være velkommen til at komme med det og så kan vi jo tage den derfra.
 
Mange tak for dit svar.
Fra Stege
Tilmeldt 28. Aug 05
Indlæg ialt: 20
Fra  Zindex Development Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej James

Tak for dit svar.

Der er ikke noget "citat"-agtigt fra bogen jeg har behov for at vifte med. Bogen er dog ikke en fuldstændig endsidig fortolkning. Han bruger den første halvdel til at beskrive hvor positivt det er, og hvor heldig han er.

Samme oplevelse jeg har haft med eks. ACN.

Derefter belyses håndteringen af de kritiske spørgsmål der opstår, og den lange hårde vej mod konklussionen.

Men MEGET spændende at læse for en som mig, der har stiftet bekendtskab med ACN (Ved godt at det er AmWay han beskriver, men systemet og værktøjerne er de samme), jeg valgte nemlig at takke nej, da det gik ALT for hurtigt for mig, og mine alarmklokker begyndte at ringe.

Metoderne til at styre folk er så godt beskrevet i bogen, at man kan starte sin egen MLM virksomhed. Jeg fik kuldegysninger ved at genkende metoderne. Mest overrasket blev jeg over at lære at pengene ikke som jeg troede kom fra hvervning af nye medlemmer, men at det var træning, møder, og træningsmateriale som var det egentlige produkt.

Det samme kan jeg se hos ACN...


Men jeg har også lært at det ikke nytter at præsentere disse betragtninger, jeg kan se det på de folk jeg kender i ACN der stadig er der. Når de har brugt 100.000 kr på 4 år, og tjent 8.000 i bonus (enkeltbonus, ikke passiv indkomst) og omkring en 1000 kr. i passiv indkomst, PLUS en masse timer, fortæller de mig at det koster millioner at starte sin egen virksomhed, og man også der skal knokle.

De VED godt at jeg startede i en lejlighed med en computer og endda et minus på kontoen, fra den ene dag til den anden. Så man kan sagtens, de ved det godt, de har set mig gøre det, men de belærer mig stadig om hvor meget man skal arbejde og hvor mange penge det koster og hvor stor risiko og så videre.

Så vi snakker ikke forretning mere :-)

Min pointe her er manipulation som jeg har oplevet på nærmeste hold, og er MEGET imponeret af.
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Zindex
 
Med det du lige har nævnt må jeg erkende, at bogen måske ikke ville være så tosset at kigge nærmere på.
Men du må give mig ret i, at der findes så uendelig mange lutter positive/negative omhandlinger om NM så man kunne læse fra nu af til man stiller træskoene og derefter lade ens kommende generationer fortsætte læsearbejdet.
 
Når jeg søger stof og info omkring NM bruger jeg ikke alt for meget tid på disse ensidige afhandlinger, men jeg vil da ikke benægte at jeg muligvis har kasseret nogle informative bøger/sider i min vælgen og vragen i urskoven af information.
 
Jeg vil da slå bogen op på ny og give den en chance mere, selvom de detaljer du nævner ikke er et ukendt fænomen for mig. Det kan dog ikke skade at blive lidt klogere på det, men jeg forventer så også at bogen er fornuftigt opbygget og ikke blot er endnu en indbydelse til det obligatoriske mudderkast.
 
Lad os tage bogen op igen når jeg har læst op på den.
Fra Stege
Tilmeldt 28. Aug 05
Indlæg ialt: 20
Fra  Zindex Development Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er helt enig i at man kan læse hvad man vil, der er masser både for og imod, og der er rigeligt af det :-) Og du har også ret i at det oftest er ensporet i den ene eller anden retning.

Derfor synes jeg også bogen er spændende, da han selv kæmper mod alle disse vantro. Han har brugt 10 år af sit liv på det.

Der er ingen tvivl om hans mening i dag (som du selv nævner, så bare titlen :-), men at følge opbygningen og forvaskningen af ham er utroligt spændende, om så ikke bare for et indblik i den menneskelige overlevelsesdrift der kan skabe sig en virkelighed.

Jeg glæder mig meget til at diskkutere bogen med dig og ser frem til at høre fra dig.

MAnge hilsner Lasse
Tilmeldt 2. Apr 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg synes det er MEGET skidt, at man kan bruge et fremragende "Iværksætter-debat forum" til at lukke sådan en lodret løgn ud som thor larholm gør i dette indlæg!!!
Han kan kun gøre det for at ødelægge/standse andres seriøse forretning. 
 
Jeg synes det er pinligt at man lukker sådan noget ud og så bare laver en masse links til en masse skræmmekampagner
 
Jeg er selv Amway-IBO'er og er godt klar over, der vil være en masse modstandere af et sådan kæmpe firma. Der er over 3,6 millioner IBO'er på verdensplan og det er en milliard forretning. Selvfølgelig er der folk der er misundelige og folk der ikke synes om selve ideen bag network marketing. Men prøve at lave dette glimrende site om til et "ekstrablads-pres link-site" synes jeg er lavt.
Sådan føler jeg.
 
Jeg ved godt der ikke er den store tiltro til Network Marketing blandt de folk der skriver mest herinde på debatten(dette kan jeg ikke bevise men det virker sådan:-)). Men prøv at fold faldskærmen ud, bare en smule, og kig ud i resten af verdenen. Det er en lovlig forretningsmulighed som er anerkendt over hele kloden.
 
 

 

Fra Stege
Tilmeldt 28. Aug 05
Indlæg ialt: 20
Fra  Zindex Development Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jonas

Du har nogle gode tal, og dem kunne jeg godt tænke mig blev under bygget med præcise fakta.

1. Hvor mange IBO''er er der (du skriver 3,6 mil)
2. Hvor stort er omsætningen?
3. Hvor stort er overskudet? (Afkast til IBO''er?)

Mvh Lasse
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Man kan sagtens være uenig i det som alverdens medier og personer skriver ikke bare her - men også mange andre steder. Men at kalde Thor''s indlæg "lodret løgn", der alene består af en række links til forskellige skriverier om emnet understreger for meget netop den "religiøse" fanatisme som præger MLM''ere. Det er tilsyneladende tabu (eller "lodret løgn" for at bruge dit eget udtryk) at påpege de mange berettiget kritikpunkter og der findes om MLM. Den attityde skal nok hjælpe på MLMs dårlige omdømme :)
Side 2 ud af 4 (36 indlæg)