Jeg har lavet en startside til eget brug, men synes egentligt resultatet er blevet meget godt. Derfor har jeg valgt at publicere den, men jeg mangler et godt navn. Har i nogle forslag? Alle forslag er velkomne, også de helt skørre, så længe der hører et godt slogan med.
Tænkte også på sådan en forkortelse, lige efter jeg skrev indlæget. Der er rigtig "hård" konkurrence på internet startsider, og derfor foretrækker jeg et lidt mere sigende navn, da jeg har en opfattelse af at det er nemmere at huske?
På den anden side er målet jo at gøre den pågældende side til alles startside, så navnet burde måske være irrelevant. Men så opstår dilemmaet, hvordan skaffer jeg folk ind på siden :) SEO er sikkert ikke nok, når der allerede findes veletablerede startsider på nettet som har mange år bag sig. Et relevant ord (som har noget med "internet startside" at gøre) i domænenavnet hjælper betydeligt på placering i google.
Jeg er en smule forvirret kan i se, har du/i andre forslag?
Det tror jeg heller ikke at nogen gør mere. Det er et levn fra 90'erne at man kan have et mere eller mindre statisk billede af internettet via en startside, som endda ikke er personlig.
Min "startside" er google.dk og en flok bogmærker i firefox.
Det tror jeg heller ikke at nogen gør mere. Det er et levn fra 90'erne at man kan have et mere eller mindre statisk billede af internettet via en startside, som endda ikke er personlig.
Google har faktisk gjort et godt stykke arbejde med deres iGoogle, som man kan customisere som man vil. Har dog ikke selv brugt det, men kender mange som gør
Jeg er glad for at du skriver "tror" for det lyder skisme da godt nok som den mærkeligste påstand jeg længe har hørt. De fleste jeg kender bruger forskellige start sider, mest brugt i min omgangskreds er igoogle. Nu har jeg ingen tal på det og vil derfor ikke begynde at påstå noget, men mit gæt er skam at det lever i bedste velgående
Jeg ved at både kvikstart.dk og internetstart.dk har op i mod 10.000 daglige unikke besøgende, så er spørgsmålet jo naturligvis hvor stor en procentdel af disse besøgende der har siderne som deres startside..
Kickstart lyder faktisk godt, men er desværre optaget. Jeg bryder mig ikke særlig meget om it delen, da jeg forbinder det med noget teknologi af en eller anden art. Konceptet er en ganske almindelig startside, der vil lette folks færden på nettet.