1. kan google se den gemte tekst? 2. og indekseres den som 'normal' tekst?
Hvis du sidder med noget forslag til hvordan tekst kan 'gemmes' så den blot kan rulles frem hvis en kunde ønsker at læse mere - og teksten samtidig indekseres i google på normal vis må du meget gerne poste metoden. På forhånd tak.
Hej Christoffer, hvis du laver "Vis kilde" kan du se hvordan Kristian har lavet det. Det handler om at definere et "div" eller et "span" og sætte attributten "display". Den skal være skjult i udgangspunkt og vha. "onclick" procedure ændrer du så display attributten, når der bliver klikket.
Der skulle ikke være nogen problemer i forhold til Google, når det er lavet på denne måde. Mig bekendt læser Googlebot ikke attributter på div og span, men ser blot teksten, som jo hele tiden er "til stede" i html-filen.
nop tror I tager fejl jeg er ikke den store it nørd, men har læst meget om søge-optimering, google læser også skjult tekst, og ranker efter indhold vigtighed, links , den virker efter princippet, f.eks, du ser en reklame for en bog. du går hen og ser på den, læser lige overskiftet og indholdfortegnelsen, køber den og tager hjem og læser den. hvis du stadig ikke er skuffet, har det været et godt køb, google belønner dig for det.
så lad være med at snyde, det straffer bare dig selv , vil jeg tro. men jeg er ikke ekspert.
Det er jo også lige præcis der nævnes i svaret ovenover.
Google læser teksten selvom den er skjult - men Google er opmærksom på "snyd" og selvom det jo egentlig ikke er intentionen her kan det godt opfattes sådan for google kan endnu ikke (så vidt jeg ved) læse javascript.
Problemstillingen er interessant. Jeg sidder selv med en side, hvor der kommer en ret lang FAQ og har derfor tænkt i samme baner. Hvis det laves rigtigt, er det for mig at se, god brugervenlighed. Problemet er dog, at samme taktik, ville kunne bruges til at gemme links m.m. og basalt ser så skjuler man jo noget tekst/indhold.
Jeg har ikke kunne finde noget (endnu) på div SEO fora/debatter, så lytter spændt med i håbet om kloge visdomsord :-)
Christoffer, har du evt. prøvet at skrive til Kristian og spørge ham, hvilke tanker han har gjort sig og om han har set problemer med løsningen. Han plejer, mig bekendt, ikke at kaste sig ud i hovedløse løsning.
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
Google læser skam alle attributter og style sheets - lad os lige starte med at få det på plads! :) - Og det er faktisk ret gode til det. De kan således godt gennemskue (automatisk) de fleste metoder til at skjule og vise tekster. Udfordringen er, at det er "intentionen" de forsøger at afdække.
Der kan være masser af legitime grunde til at noget tekst på en side kun vises ved en bruger-aktion. Hvis Google forstår det er der ingen problemer, men problemet er, at deres systemer ikke altid er perfekte. Det betyder, at du selvom du har et fuldt ud legitimt formål med det du gør, kan ende med at falde for de samme filtre.
For der er også forsøg på at skjule tekst, som Google ikke vil accepterer. Det er typisk hvis teksten skjules på en måde som netop ikke kan siges at være med brugerne for øje. Hensigten.