Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

guruer eller gaaab

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Welstrøm, opfordrer du til piratkopiering?

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 21:46

Jesper Jørgensen:

Welstrøm, opfordrer du til piratkopiering?

Her har vi et godt eksempel. Her er der en der ikke har så meget andet, at lave end bare at kommentere. Iøvrigt på et sprog de fleste ikke forstår.

Piratkopiering? Er en pirat ikke nok? Vil du have flere?

Jesper, det er fint du er med på debatten her, men hvad er det du vil? Der var også dette indlæg http://www.amino.dk/forums/p/34600/221318.aspx#221318 der skulle du ligepludselig kalde mig AKA Gummihat?? Ja det er en af mine sider på nettet.. Mærkelig debatetik du har.

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Tilmeldt 24. Jun 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:29
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg driver skam forretning med mursten omkring og ét af de første ord jeg faldt over, var begrebet online og offline. At være off er et negativt ladet ord og uanset det måtte være et fagterm, diskvalificerer man sig selv ved brugen af dette som formidler af brugbar viden til begyndere. Det er jo et faktum at det er de samme 30-40% der handler på nettet, og at omsætningsstigningen i år er baseret på merforbrug blandt disse og ikke flere nethandlende kunder. Hvorfor ialverden man så skal være noget så kreativ og unik for at bejle til de 30-40% i andre også handler med, fremfor at appellere til de 60% der ikke handler endnu? Et underliggende problem er netop en accept af begrebet on-off, og det skal man da ikke modtage nogen form for ros for at formidle. Der er dømt dødssejler her.

Jeg er skam også vidende om grupperinger i fora, -på Amino kender jeg dem ikke- men da man i bogen lærer om hvordan man netop skal deltage i disse fora for så i en sidebemærkning at nævne sine egne produkters fortræffeligheder, så er det vel egentligt bare at de får nogen valuta for pengene ved at kunne deltage i Amino. Så næsegrus beundring for dette gratis forum af stifteren, skal i lede efter hos andre end mig.

Næsegrus beundring skal derimod lyde til de mange der deler ud af deres viden her på Amino, med det formål at hjælpe en spørger på vej. Det er muligt at der er en generation til forskel på mig og nogle af de fremadstormende løver, - men hvor er det dog dejligt at se den uselviskhed og glæde man fornemmer der ligger i svarene. Lige så usselt er det at se, når én spørger ind til ideén om fornuften i at oprette et rengøringsselskab og hvorledes dette gribes an, og så på fornuftigste gennem spørgsmål gelejdes genem pro et contra af velmenende brugere, for så lige at få et indlæg fra en bruger der sådan lige tilfældigvis har et rengøringsselskab til en to-tre millioner til salg. Jeps, - det er nøjagtigt lige så relevant som at læse at successen bag en e-shop er at bruge 300.000+ om måneden på google-reklamer. Nu var der nogen der efterspurgte gratis ydelser fra mig, og jeg tilbyder den gratis service, at hvis i giver mig 300.000 kr. om måneden, så får i flere kunder i shoppen, - eller nogen af pengene tilbage.Wink

Da jeg var yngre og var medlem af et juniorchamber som var datidens Amino, kunne det godt være at man ikke fik at vide hvor varerne kunne fås så billigt, eller hvilken ingrediens der får en langelænder til at knække, men man fortalte gerne hvordan man lagrede telefonnumre eller brugte kalenderen i en mobiltelefon da den slags blev moderne, og der ikke én der fik tanken om at lægge en brugsansvisning mod betaling frem på kommoden. Det ville være usselt dengang, og lur mig om det ikke også er det idag.........

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 23:24

Weltström:

Mærkelig debatetik du har.

Mærkelig forretningsetik du har. Jeg fatter ikke at du opfordrer til piratkopiering af andre iværksætteres produkter.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 277
Skrevet kl. 00:25
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hey der.

Nogle skrive bøger om hvordan dytige virksomhedsledere har gjort.(hvem vil ikke gerne lære af dem)
Nogle skriver bøger om kærlighedsliv(hvem vil ikke gerne lære lidt der)
Nogle skriver bøger om hvordan man kan få et bedre liv med sig selv og sit sind.(hvem vil ikke gerne lære lidt her også)

Det kan man egentlig også kalde manualer som folk tager sig betalt for - og so what. Hvis folk er så dygtige og andre folk vil betale prisen - so be it og glæd dig over at nogen gør det - i stedet for at sidde og holde på al viden.

Det koster jo også penge at være medlem af Junior Chamber selv om du kunne have mødt folk uden at være medlem, men det gjorde du bare ikke! Så hyg du dig derhjemme uden bøger, manualer, og lær af dig selv.

PS. Dette er mest met som en anti jante mail - for hvorfor H....... findes der STADIG folk der har ondt i røven over at Martin bare TØR, GØR og KAN det pis, vi andre sidder og græder over vi aldrig fik muligheden for at gøre..hyl hyl hyl

Vorherre bevares - han har endda givet os et debatforum til at hyle i.....han er sgu stor af sind den dreng :-) griner

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 00:50
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

I Danmark koster det INTET at starte en virksomhed.

I Danmark er der centre hvor du kan modtage et par timers gratis rådgivning når du starter

I Danmark kan du med dit sygesikringsbevis låne ALLE de bøger du har lyst til...også om iværksætteri og andet

I Danmark er det adgang til nettet på bibliotekerne så du GRATIS kan søge på alt den viden der ligger derude.

I Danmark er der et sikkerhedsnet så du altid har brød på bordet hvis alt andet går galt.

Så hvis din irritation skyldes at du for speciel viden skal betale penge....tør øjnene og find noget andet at lave....

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 02:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er sgu da ikke meget kød på den kritik. Det må du da kunne gøre bedre ...

Når du siger at det er kanibalisme at tjene penge på iværksættere, så er det helt sort snak i mine øre. Hvorfor skulle det være specielt mere odiøst at tjene penge på iværksættere, end skolelærere, skraldemænd, eller rengøringsdamer? Det forstår jeg ganske enkelt slet ikke.

Dene eneste grund til at folk som Martin Thorborg eller jeg selv, kan tillade os at bruge så relativt meget tid på at hjælpe folk i åbne gratis debatter, blogs, artikelskrivning eller foredrag er da at vi tjener så godt på de andre ting vi laver, og som vi tager penge for. Og hverken Martin eller jeg, eller ret mange andre herinde, sælger varer jeg vil betegne som "fusk" - det er helt legitime produkter eller services, som folk så kan vælge at købe eller lade være. Hvis vi har nogle gode tilbud til hinanden holder vi det i et enkelt forum, og forurener ikke alle debatterne med det.

Omkring prisen på en bog er det noget der altid er spændende at diskutere - og det har det i den grad også været. Emnet førte også for noget tid siden til en meget lang diskusion på min blog. Som du kan se af diskusionen er der både fordele og ulæmpe ved såvel en lav pris og en høj pris strategi. I sidste ende må det altid være enhver iværksætters pligt, at tage de valg som han/hun tror vil føre til de mål der er sat.

Det virker somom at du forventer at iværksættere skal have alting foræret. Men hvem skal forære dem det? Mig? Min mor? Dig? Du skriver, at du ikke synes det er rimeligt, at nye iværksættere hele tiden mødes af tilbud om at få hjælp - men mod betaling. Eneste alternativ jeg kan se er, at der er nogle andre der samler regningen op. Ting kommer ikke af sig selv eller gratis.

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 02:46

Tidspunktet taget i betragtning kan i gætte jer til resten...

Jeg vil lige give et forsvar for trendy. Det handler ikke om Martins bog eller om Jespers og Welstrøms uenigheder. Trendy skriver, at han synes "nogle" folks svar på "andres" indlæg er at købe "nogles" produkter. Det må vi på Amino da anerkende eksisterer, men problemet er jo netop at jer der skriver i denne tråd ikke tilhører denne gruppe, da i ellers havde tilbudt jeres fantastiske løsning på Trendys problem.

Trendy lufter en utilfredshed og jeg er for så vidt enig. Jeg kan bare ikke se alternativet. Skulle Aminoer holde op med at tilbyde deres fantantastiske MLM-koncepter, SEO, coaching, design, webshops og   m o b i l m a r k e d s f ø r i n g   osv? Jeg ser det ikke ske og det er trendy's eget job at sortere i kvaliteten og hvem han lytter til. De andre skal for fanden ikke censureres på Amino. Trendy, du kan ikke forvente at folk, der lever af deres viden, giver den gratis til dig.

Derfor: Hvad er du selv kommet med, trendy?      (spørger helt uden at have læst indlæg du har skrevet, har du f.eks. afsluttet indlæg hvor du spørger om noget med 'tak'?)

Og jer andre: Hvis jeg hører mere om e-pusher så køber jeg sgu' bogen, læser den ikke og skriver at man sagtens klare sig uden. MAO, så er det ikke Martins bog det handler om, men et mere generelt emne. Trendy valgte bare et dårligt eksempel, fordi I jo er mange der oprigtigt synes den er god, så det er den sikkert også.

(Inden i overfalder mig kan jeg oplyse at jeg har købt og læst 'Iværksætter til jeg dør' og den var alt for kort. Det var sgu' for dårligt, Martin, var det virkelig alt du ville fortælle? Det er ikke fordi jeg føler mig snydt. Det er fordi jeg føler bogen var for kort)

Godnat, folkens

Tilmeldt 24. Jun 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:19
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Som udvikler ganske rigtig har opfattet det,er mit indlæg ikke et anti-Martin crusade, og da jeg ikke kender forfatteren og efter hans verdensopfattelse (endnu) er off-line og han on-line kan jeg ikke jante ham nogen steder hen. Til dem som er bekymret om jeg kan læse og forstå pointer i det købte materiale,kan jeg oplyse at det kan jeg godt, ligesom jeg også kunne da jeg læste Kejserens nye klæder. Så er den ged vist barberet.

Til kommentaren om at jeg har et "uheldig" valg af eksempel pga bogen (og forfatterens?) tilhængere, er svaret at eksemplet skam er bevidst valgt.

Hvad er det så lige jeg bidrager med?, spørger udvikler så. Måske er jeg i min research omkring webshops som off-liner ført ind i en verden af on-liners der er selvfede på den ufede måde. Frit citeret (jeg gider ikke de citatindsats i indlægget) så spørges der om hvorfor ialverdn man ikke skulle kunne tage penge for noget man har udviklet og brugt tid på. Tillad mig at svare med et modspørgsmål. Synes du at kvaliteten af det resultat dine anstrengelser/tidsforbrug har frembragt er noget du kan være bekendt at tage penge for? Et naturligt svar ville være at det afgører kunderne, og TA-DAA!! du er er nu tilbage ved mit startindlæg, som du/i skulle prøve at læse uden + og minus Martin briller på.

Hvorfor (igen frit citeret) må hajer ikke svømme i farvand hvor iværksættere færdes? Det må de også godt, hvis der sættes et skilt op. Det er bestemt af markedsføringsloven som i alle kender udenad. Det er nemlig sådan at Amino markedsføres som en portal for iværksættere, senest omkring den kommende iværksættermesse 08. Et Amino som det hajerne lægger op til er en webshop, - så enkelt er det (!)

Hvorfor skal iværksættere have "alting" gratis? (fremover er alt frit citeret, okay?) - er det ikke nok at bibliotekerne, skolerne osv. er gratis? Her er der virkelig brug for at føre en tilsyneladende on-liner til off-line virkeligheden. Biblioteket, skolen m.v. er ikke gratis: de finansieres via finansloven hvis midler finansieres af skatteyderne og forvaltes af politikerne gennem vedtagelsen af finansloven. Skatteyderne er mennesker der betaler skat, - det gør jeg - og i sidste ende skal iværksættere in spe bidrage som skatteydere, som så engang med tiden skal sørge for alle de onlinere der tabt bag dansen af vognen ikke ligger og fylder i papkasser på gaden.

Nu vender jeg tilbage til emnet som det tilsyneladende er svært at forholde sig til for nogen, uden at gå efter manden og ikke bolden.

Jeg forlanger ikke at der hverken udøves censur eller at nogen som helst skal give noget væk ufrivilligt. Har man ikke lyst til at hjælpe andre videre, kan man jo lade være. Sværere er det heller ikke. MEN hvis man absolut VIL markedsføre sin/sit produkt på noget der markedsføres som en iværksætterportal, kunne man så ikke evaluere kvaliteten af det/de produkter/ydelser man tilbyder, så man ikke mod bedre vidende slagter økonomien hos dem der skal bære Danmark frem. For DANMARKs og iværksættermiljøets skyld, om ikke andet.

Se det var pointen,og ikke alt det andet crap om Matin dit og dat, og hvad jeg vil forære væk. Tudekiksene skal vist også omadresseres til taxameter-guruerne der vil se afkast af deres indlæg, og nu føler de får et rap over fingrene af undertegnede. 

Og igen, det kan ikke skrives for tit. TAK for de frivilliges uegennyttige indsats med hjælp til iværksættere, såvel off som on. Der efterlyses et indlæg fra min side der slutter med tak. Tak.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

> MEN hvis man absolut VIL markedsføre sin/sit produkt på noget der markedsføres som en iværksætterportal, kunne man så ikke evaluere kvaliteten af det/de produkter/ydelser man tilbyder, så man ikke mod bedre vidende slagter økonomien hos dem der skal bære Danmark frem. For DANMARKs og iværksættermiljøets skyld, om ikke andet.

Du strør om dig med meget underlige og upræcise anklager. Hvad mener du egentligt. Det eneste produkt du nævner er Martins bog - og så kommer ovenstånde smøre. Jeg må jo læse det sådan at du mener Martin er en haj, og at han slagter økonomien hos iværksætterne uden at tage hensyn til kvaliteten af hans produkt.

Magen til mavesur og bitter udmelding skal man sgu lede længe efter. Jeg fatter slet ikke hvad din mission med det her er. Meget, meget underligt ...

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)