Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

guruer eller gaaab

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er igang med at starte en webshop på et marked med masser af konkurrenter, - og sådan er det så. Ikke nogen unik idé om at udleje luften mellem tæerne eller så´n.

Hvad der undrer mig er dog, at når man søger gode råd og informationer om e-webshops så går tendensen i to klare retninger, dog med en enkelt ubehagelig fællesnævner. 

1. at man kan læse og især købe bøger/materiale fra guruer med succes.

2. Hel/halv officielle hjemmesider med oplysning grænsende til det kedsommelige.

Nu er det jo sådan at der er visse formelle krav vedr. moms, regnskab og lign. og det må nødvendigvis formidles lidt formelt, men hvorfor et site som ivækst eller for den sags skyld min a-kasse DANA så mener at et 2 dages kursus i 5-10.000 kr. klassen om "iiih hvor er vi trendy"  er relevant, synes at være lidt plat. (Ironi kan være anvendt her, forfatteren)

Aprpos plathed. Nu kan man jo læse her på Amino at en bestemt bog ikke er til at komme udenom. Det lyder jo fint, og sådan én snupper vi så. Nu kan det godt være at når det regner på præsten, så drypper det på degnen, - men det er vist også mekanismen bag dette røveri ved højlys dag. 1875 gode danske kroner for en fil-overførsel om ligegyldigheder, som med al respekt for liberalismen og det frie erhvervsliv, ikke adskiller sig væsentligt fra "Erik og Annie ges to hollywood". Brug mindst 300.000 kr. hver måned på reklame og prop en spegepølse i halsen på kunderne, og succesen er hjemme. Hvori ligger det uundværlige (og brugbare) lige i dén information? (Ironi er også en oplagt mulighed her, forfatteren)

Hvor vil jeg så hen med dette indlæg? Jeg synes faktisk at vi har brug for flere iværksættere her i Danmark, men at gode initiativer for at hjælpe iværksætterne på vej, lynhurtigt druknes at nye initiativrige iværksættere der ser en mulighed i at ryste kronerne ud af lommen på uerfarne ildsjæle som brænder efter realisere den gode idé.'Det er kannibalisme, og det er ikke holdbart i længden. Uanset hvor unikke vi selv synes vi og vores idé er, så bygger den på andres ideér. Hvad er et anti-virus program uden en computer?

Amino er fyldt med gode mennesker, som gerne deler ud af råd ganske gratis, - og tak til dem. STOR TAK. Det er JERES indsats der bringer iværksætterne, og dermed Danmark, videre.....

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 12:19

Hej erjegtrendynu

Du har mange budskaber i det du skriver og jeg forstår din hensigt Wink

Jeg har fået massiv hjælp på Amino og giver også hjælp/gode råd videre til andre iværksættere. Jeg har fået hjælp til f.eks. at producere et "chili kort" til en rimelige penge og alle har været opmærksomme. Det er det bedste forum, hvor alle får lynhurtigt hjælp. Jeg anbefaler alle iværksættere at benytte Amino.  

Nogle Aminoer er mere aggressive Lightning end andre - og det syntes jeg er ok. Vi sorterer selvStick out tongue Og dem der ikke kan - tja det er vel det man kalder for AV Sleep penge, ikk'

Jeg vil gerne sælge mine ydelser, men her vil jeg nok ikke trænge igennem.

Potentielle kunder bliver ikke tiltrukket af at benytte min virksomhed, fordi jeg deltager i debatterne på Amino.

Men jeg vil rigtig gerne give alt hvad jeg ved videre, for at hjælpe andre iværksættere - det er mit fokus og mål Smile

Held og lykke med din Webshop - glæder mig til at høre mere om dit nye tiltag

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 12:54

Det var da enormt mange ord at bruge på at skrive, at Martin Thorborg burde forære sin viden væk i stedet for at sælge sin bog..

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 13:32
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

erjegtrendynu:
Hvor vil jeg så hen med dette indlæg? Jeg synes faktisk at vi har brug for flere iværksættere her i Danmark, men at gode initiativer for at hjælpe iværksætterne på vej, lynhurtigt druknes at nye initiativrige iværksættere der ser en mulighed i at ryste kronerne ud af lommen på uerfarne ildsjæle som brænder efter realisere den gode idé.'Det er kannibalisme, og det er ikke holdbart i længden. Uanset hvor unikke vi selv synes vi og vores idé er, så bygger den på andres ideér. Hvad er et anti-virus program uden en computer?

Amino er fyldt med gode mennesker, som gerne deler ud af råd ganske gratis, - og tak til dem. STOR TAK. Det er JERES indsats der bringer iværksætterne, og dermed Danmark, videre.....

Tja. Martin har jo taget initiativ til Amino som er gratis og sælger så sin bog som jeg dog ikke selv har købt/læst.

Hvad laver du - og kan vi få det gratis?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 13:35

Hvis jeg ved at betale 1.875 kroner kan tjene dem ind igen 10-20 gange, hvorfor skal jeg så ikke gøre det?

Hvorfor skal forfatteren give bogen væk gratis? Arbejder Du selv gratis? 

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 13:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Af naturlige årsager er de fleste her inde iværksættere/selvstændige, og fælles for dem alle, er at de gerne vil tjene penge... (formoder jeg).

Der er mange Aminoer der bruger en masse tid i dette forum og giver gode og gratis råd til andre iværksættere, og folk der overvejer at blive selvstændige, og det syntes jeg er flot. Jeg bruger selv tid på Amino stort set hver dag, både for at hjælpe andre, men også for at lytte til hvad andre har at sige.

Martin har ganske rigtig skrevet en E-bog som sammenlignet med mange andre bøger er temmelig dyr. Men ikke desto mindre, så er den pengene værd, hvis man læser den grundigt, og tager ved lære at det han skriver. Det tror jeg de fleste webshopejere, som har læst den, vil give mig ret i?

Tilmeldt 24. Jun 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:24

Hej.

Jeg har vist ikke udtrykt mig klart nok, og det skal jeg selvfølgelig beklage.

Pointen er ikke at nogen skal forære nogen noget hvis ikke de vil, eller at Martin Thorborg ikke må tjene penge på sine guldkorn. Jeg er også helt på det rene med at et indlæg som mit der går mod noget, -ikke med- , vil møde kritik og slutteligt må enhver selvfølgelig købe hvad de lyster.

Pointen går på, at det efter min mening ikke er særligt fremmende for iværksætteri, når spirende iværksættere der søger information om det at starte virksomhed uanset om de melder sig ind i en a-kasse for selvstændige, - læser ivækst som også Skat og erhvervs-selskabstyrelsen linker til, - eller Amino som her, - bombarderes med "tilbud" som set ud fra mit synspunkt, måske ikke lige er dét nybegynderen behøver. Det kan så være èn ting, (det er jo subjektivt hvad der er nødvendigt i opstartsfasen),  underliggende er det også sådan, at sælgerne af disse ydelser som alle selv har været nye engang, efter min påstand også godt selv er klar over at det ikke er der pengene skal lægges, ihvertfald ikke i første omgang (!)  Deraf vendingen kannibalisme.

Om man vi forære noget væk eller ej, lader jeg være op til den enkelte Smile men hvorfor lade som om man vil hjælpe iværksættere, hvis blot det er omsætning man er efter?

Derfor takker jeg alle de, som stadigvæk holder ved, og øser ud af deres viden ganske gratis. Det er ikke at forære noget væk, - det er at hjælpe. Dét er noget ganske andet. Så er det utrendy, so be it.

Tilmeldt 27. May 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 15:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det var dog en pudsig holdning.

Man kan da udemærket tjene penge på at gøre noget man syntes er godt. Jeg ved med sikkerhed at min kone ikke har valgt at tage en relativ lang uddannelse som pædagog for at tjene penge. Men det er da ikke ensbetydende med at hun ikke skal tage penge for sit arbejde.

Jeg har selv opgivet en stor fast løn for at tage det usikre skridt til at blive selvstændig. I den forbindelse med rådgivning fordi det er klart mere befriende og positivt arbejde. Men det kan jeg jo ikke gøre længe hvis jeg dør af sult.

Jeg er virkelig spændt på at høre hvad du laver som man med god samvittighed kan tage penge for.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 15:33

erjegtrendynu:

Aprpos plathed. Nu kan man jo læse her på Amino at en bestemt bog ikke er til at komme udenom. Det lyder jo fint, og sådan én snupper vi så. Nu kan det godt være at når det regner på præsten, så drypper det på degnen, - men det er vist også mekanismen bag dette røveri ved højlys dag. 1875 gode danske kroner for en fil-overførsel om ligegyldigheder, som med al respekt for liberalismen og det frie erhvervsliv, ikke adskiller sig væsentligt fra "Erik og Annie ges to hollywood". Brug mindst 300.000 kr. hver måned på reklame og prop en spegepølse i halsen på kunderne, og succesen er hjemme. Hvori ligger det uundværlige (og brugbare) lige i dén information? (Ironi er også en oplagt mulighed her, forfatteren)

Nu er det svært at vurdere hvor velbevandret du selv er i ehandel, men hvis du er så dygtig, hvad havde du så egentlig forventet da du købte bogen? Forstår man alle de ideer der luftes i den pågældende bog, så er man nået meget langt som ekøbmand. Så enetn var du allerede nået langt i forvejen, eller også har du måske ikke forstået pointerne.

Når bogen nævnes så mange gange herinde, så er det primært fordi der stilles rigtigt mange spørgsmål som tyder på at spørgeren mangler en grundlæggende forståelse for ehandel. Jeg vil våge den påstand at nybegyndere inden for ehandel kan spare rigtigt mange penge hvis de sætter sig ind i grundbegreberne INDEN de kaster 10.000 vis af kroner ud på en specialdesignet shopløsning. Denne forståelse kan de bla. få gennem, E-pusher. Ved at læse bogen kan de få svar på mange spørgsmål som de ikke engang havde overvejet at de burde stille, og som kan spare dem mange penge.

Det er ikke længe siden at en ny ekøbmand bad os beundre hendes shop herinde på Amino, men da hun var kommet itl at købe en løsning baseret på frames, var hun allerede handicappet fra dag 1 i forhoold til at trække besøgende til sin shop. Synd og skam, og kunne formentligt være undgået for under 2000 kr.

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 20:43

erjegtrendynu:

Hej.

Jeg har vist ikke udtrykt mig klart nok, og det skal jeg selvfølgelig beklage.

Pointen er ikke at nogen skal forære nogen noget hvis ikke de vil, eller at Martin Thorborg ikke må tjene penge på sine guldkorn. Jeg er også helt på det rene med at et indlæg som mit der går mod noget, -ikke med- , vil møde kritik og slutteligt må enhver selvfølgelig købe hvad de lyster.

Pointen går på, at det efter min mening ikke er særligt fremmende for iværksætteri, når spirende iværksættere der søger information om det at starte virksomhed uanset om de melder sig ind i en a-kasse for selvstændige, - læser ivækst som også Skat og erhvervs-selskabstyrelsen linker til, - eller Amino som her, - bombarderes med "tilbud" som set ud fra mit synspunkt, måske ikke lige er dét nybegynderen behøver. Det kan så være èn ting, (det er jo subjektivt hvad der er nødvendigt i opstartsfasen),  underliggende er det også sådan, at sælgerne af disse ydelser som alle selv har været nye engang, efter min påstand også godt selv er klar over at det ikke er der pengene skal lægges, ihvertfald ikke i første omgang (!)  Deraf vendingen kannibalisme.

Om man vi forære noget væk eller ej, lader jeg være op til den enkelte Smile men hvorfor lade som om man vil hjælpe iværksættere, hvis blot det er omsætning man er efter?

Derfor takker jeg alle de, som stadigvæk holder ved, og øser ud af deres viden ganske gratis. Det er ikke at forære noget væk, - det er at hjælpe. Dét er noget ganske andet. Så er det utrendy, so be it.

Jeg synes du har forklaret dig krystalklart. Jeg opfatter ikke dit indlæg som kritisk. Jeg synes det er skønt at høre at der er andre der stiller sig lidt kritisk overfor en pdf fil til 1800,- eller hvad den nu koster. Jeg har ikke selv købt eller læst bogen. Jeg synes ikke det er nødvendigt. Dette siger jeg ikke fordi jeg ikke kan lide Martin Thorborg. (Men sådan bliver det opfattet) Men fordi jeg mener at jeg sagtens selv kan finde ud af det. Indtil videre er det gået meget godt. Også selvom oraklerne herinde mener noget andet. Lån pdf-filen af en anden, eller hent den på nettet på steder som ikke findes.. Hvis du absolut vil læse den, ellers så vent og skriv din egen bog.

Men med det sagt så er Amino et godt og gratis forum. Der er masser af gratis hjælp at hente. Det gælder bare om at spørge rigtigt. Desværre vil du nok opleve at hvis du først har lagt dig ud med trojkaen, så er det ikke sikkert at der er så mange der vil hjælpe dig. Så må du nøjes med at læse med sidelinien. Jeg antager at du nok heller ikke er typen der bliver slået ud lige med det samme. Men herinde er det svært at gå mod strømmen, det er ligesom om at indlæg der går mod strømmen skal og vil blive misforstået. Men der er sikker succes ved at skrive brunnæse indlæg om ejeren af domænet. Måske der er et håb om at der kommer lidt af de dryp du talte om...

Jeg er enig med dig i at der er mere der burde være gratis eller billigere til iværksættere. Men mon ikke det hænger lidt sammen med at det sommetider kan være nemmere at sælge noget til netop denne gruppe. Mangt en annonce på de gule sider er solgt til nystartede håndværksvirksomheder for aldig at blive gentegnet igen... Men igen med amino, så er der ind imellem nogle tilbud aminoer imellem.

Du er velkommen til at skrive til mig hvis du vil have gratis råd om det ene eller andet, jeg er på 4 virksomhed, alle kører mere eller mindre online, alle med succes. Der er efterhånden flere herinde jeg mailer med, tror de synes det er ok det jeg siger.

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)