Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pas På - jeg er morgensur [:(]

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

MetteSkagen:

Greyzone:

Kære Mette.

Det var ikke min hensigt at angribe mandens profession. Ud fra diverse tråde kan jeg se at han gør et godt stykke arbejde. MEN, det ændre ikke på at jeg ville sige det samme en gang til. Ligesom at jeg vil mene at et firma som har med web design at gøre, ikke skal have et grimt design, at en dating konsulent ikke skal være jomfru, at en vægt konsulent ikke skal være fed osv.

Alt respekt til ham for hans frivillige arbejde. Det synes jeg er stort, selvom det måske ikke lyder sådan. Smile Mine egne aktiviteter holder jeg for mig selv, selvom jeg måske ikke burde grundet hr. Demibs indlæg.

Det jeg mener er, at når man som repræsentant for et firma/en profession foretager sig noget i det "private", vil det skinne igennem på personens virksomhed. Så fremt at man som i tilfældet her gør det under sin virksomheds persona.

Jeg forstår så udemærket din pointe, men jeg mener der er en stor forskel - om man har et grimt webdesign eller om man kan tillade sig at være mavesur er for mig i to helt forskellige afdelinger!

Jeg kan fornemme at du her ikke skelner og jeg kan kun sige, at det ville jeg ønske du gjorde.

Mette

Jeg ville skelne hvis det var fordi at han agerede som privatperson. Det kan man ikke sige at han gør.
Jeg synes at det er dybt uprofessionelt, at snakke om at personen skal have penge til en burger, hvor stor en nar den anden person nu end er. Jeg kan kun anbefale Timothy Ferris' 4 hour work week, hvor han snakker om at cutte en kunde fra som giver ham store kvaler. En kunde som er 50 gange værre end det heromtalte. Han svarer ham tilbage, noget så professionelt. Selvom at han er max mavesur. Det har jeg stor respekt for.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:21

Greyzone:
Hvis vi siger at personen reelt set har handlet korrekt, og faktisk har misset disse mails. Synes du så at din fremgangsmåde over for ham har været korrekt?

Hvis man skal vurdere, om en handling er korrekt, må man først opsætte et normsæt for denne vurdering. Jeg antager, at dit normsæt i denne sammenhæng baserer sig på at skabe så effektiv og gnidningsfri en kommunikation som muligt. Udfra denne antagelse kan jeg svare følgende:

For det første har personen ikke handlet korrekt - heller ikke i forhold til de normer, som personen selv giver udtryk for.
Forløbet er følgende:

1. Jeg sender en mail med en faktura i word-format - ikke word 10 eller noget andet fancy - bare godt gammeldags office2000.
  2. Jeg får besked - vist nok pr. telefon - om at modtageren ikke kan læse wordfiler, og derfor ikke kan se fakturaen.
  3. Jeg kvitterer med at sende en ny mail med en pdf-udgave af fakturaen.
  4. Dernæst hører jeg ikke mere, før jeg sender en rykker pr. post.
  5. Resten af forløbet er beskrevet ovenfor

Hvis vedkommende person herefter ikke havde til hensigt at betale, med mindre der kom en papirfaktura, ville det korrekte have været at bede om en papirfaktura - ikke blot at undlade at betale.

Konklusion: Vedkommende har ikke handlet korrekt.

For det andet har jeg ikke på noget tidspunkt hævdet, at jeg har behandlet vedkommende korrekt. Tvært imod har jeg helt åbent stået ved, at jeg har væert perfid. Det korrekte ville vel have været at sende en ny rykker på det manglende rykkergebyr og i sidste ende forsøge dette indrevet gennem retslig inkasso.

Konklusion: Jeg har heller ikke handlet korrekt.

Greyzone:
men i stedet skabe et nuanceret billede af din situation

Jeg har slet ikke behov for et nuanceret billede af noget, der er så simpelt som min egen vrede og irritation. Jeg havde bare i dette tilfælde behov for at give udtryk for den - det gjorde jeg så på en efter dine begreber ukorrekt måde. Det har jeg ingen problemer med. Måske har jeg gjort nogen ked af det ved min adfærd - det har jeg heller ingen problemer med - det ville kun have kostet vedkommende 75 kr. + moms at blive fri for min perfide mail.

Du nævner et eksempel fra 4-hour workweek (som jeg ikke har læst), hvor du har respekt for den professionelle håndtering af en tilsvarende kunde. Så vidt jeg har forstået er formålet med denne bog at effektivisere sin kommunikation. Det var ikke mit formål. Mit formål var at få afløb for min irritation. Rationelt set er der ikke skrevet ét eneste fornuftigt indlæg i denne tråd - de er alle ren spild af tid.
Som kommunikationsmand hygger jeg mig nu vældig godt med det alligevel. Én af mine fritidsinteresser er perfid retorik. Læs blot mine indlæg i mlm-debatterne. Jeg får mentalt set ca. det samme ud af denne sport, som en løber får ud af en god løbetur. Og det er da herligt, at du gider bruge din tid på at forholde dig til korrekthedsgraden i mine handlinger, selv om du ikke vil "bashe" mig.

mvh Hans

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:33

Greyzone:
Jeg ville skelne hvis det var fordi at han agerede som privatperson. Det kan man ikke sige at han gør.

Det kan man sagtens sige - hør bare: "Jeg agerede som privatperson."

Hvis jeg havde været ansat til at arrangere Aminotastic, eller hvis jeg havde arrangeret det på en måde, så det kunne tænkes at give overskud, så ville jeg have ageret som firma. Nu lavede jeg arrangementet i min fritid (sammen med Brian), dermed betragter jeg mig rent faktisk som privatperson i den sammenhæng.
- Men det er altså kun for at du ikke skal få det sidste ord, for i virkeligheden skelner jeg faktisk ikke så skarpt mellem mit private jeg og mit firmajeg. Mit firma er i høj grad baseret på min person - på godt og ondt - ét af mine svagere karaktertræk er, at jeg sjældent takker folk der pisser mig op og ned ad ryggen.

Når det er sagt, findes der masser af ekesmpler på langt mere elegante måde at være perfid på. F.eks. skal et folketingsmedlem engang i en kort bemærkning fra talerstolen have sagt: "Vil det ærede medlem være så venlig at løbe mig i enden."

mvh Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:43

Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation:

Greyzone:

Det kan man sagtens sige - hør bare: "Jeg agerede som privatperson."

Hvis jeg havde været ansat til at arrangere Aminotastic, eller hvis jeg havde arrangeret det på en måde, så det kunne tænkes at give overskud, så ville jeg have ageret som firma. Nu lavede jeg arrangementet i min fritid (sammen med Brian), dermed betragter jeg mig rent faktisk som privatperson i den sammenhæng.
- Men det er altså kun for at du ikke skal få det sidste ord, for i virkeligheden skelner jeg faktisk ikke så skarpt mellem mit private jeg og mit firmajeg. Mit firma er i høj grad baseret på min person - på godt og ondt - ét af mine svagere karaktertræk er, at jeg sjældent takker folk der pisser mig op og ned ad ryggen.

Når det er sagt, findes der masser af ekesmpler på langt mere elegante måde at være perfid på. F.eks. skal et folketingsmedlem engang i en kort bemærkning fra talerstolen have sagt: "Vil det ærede medlem være så venlig at løbe mig i enden."

mvh Hans

Her tænkte jeg mere på dig som repræsentant for dit firma, her på Amino, og ikke som arrangør af Aminotastic.
Du skal med glæde få det sidste ord hvis det betyder noget for dig. Det betyder intet for mig.

Det er ikke længere morgen, så morgensurheden burde være ovre. Op med humøret. Mit forsøg på at skabe en debat ud af dit indlæg lykkedes, men har desværre skabt lidt rysten på hovedet, og enkelte reaktioner. Lidt synd.

Du skriver om morgensurhed.
Du udstiller en kundes mail på nettet.
Du skriver om kunder, uden at lægge alle facts på bordet.

Jeg pointerer dette, og JEG bliver bashed. Big Smile Længe Leve Danmark.

Ps. Dette er mit sidste indlæg i denne tråd. Medmindre at andet er strengt nødvendigt.
Så du har rig mulighed for at få det sidste ord.

God forretnings folkens. Og god aften Smile

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:58

Greyzone:
Du udstiller en kundes mail på nettet.
Du skriver om kunder, uden at lægge alle facts på bordet.

Jeg anonymiserer en medaminos mail, og jeg kunne ikke drømme om at lægge sporbare oplysninger på bordet.

Greyzone:
Jeg pointerer dette, og JEG bliver bashed.

Af mig? - Den præcise betydning af det engelske verbum "to bash" er "at rakke ned på". Det mener jeg ikke at have gjort mod dig, Greyzone.

Greyzone:
Så du har rig mulighed for at få det sidste ord.

OK - godnat, sov godt - og tak for en fin pingpong.

mvh Hans

Fra Køge
Tilmeldt 3. Feb 07
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 10:41

Mikkel deMib Svendsen:
Sorry fister, men det er sgu sådan nogle som dig der gør at det altid er så svært at finde frivillige. Fy for satan en holding. Jeg håber virkelig ikke du har tænkt dig at møde op til nogle Amino-arrangementer - og jeg vil da opfordre dem der arrangere næste gang til at forbyde dig adgang. Du fortjener simpelt hen ikke at nyde andre folks frivillige indsats.

Så skal jeg åbenbart heller ikke med.

Jeg mener bestemt også, at hvis man melder sig til at gøre en frivillig indsats, så må man tage det, der følger med. Man skal naturligvis ikke finde sig i hvad som helst, men man skal altså heller ikke blive overrasket over, at man ikke blot kan smide tøjlerne, når det bliver surt.

Det vigtigste er nok lige at overveje, at der også er andre frivillige involveret i den samme opgave, så hvis man pludselig vælter lort ud over nogle, så kan det altså også nemt smitte af på de andre frivillige.

Det bliver lidt ligesom drengefodbold, hvor nogle går hjem, hvis de ikke får lov til at skyde straffespark, for så kan det være lige meget. Og det er da ikke fair over for resten af spillerne.

Jeg har tidligere deltaget en del i frivilligt arbejde, og så må jeg tage det sure med det søde. I øjeblikket har jeg ikke overskud til at yde den indsats, som der er påkrævet, og så lader jeg være med at melde mig.

Den der holdning med, at "jeg får jo heller ikke penge for det, og jeg kunne sagtens finde noget andet at lave", den holder ganske enkelt ikke. Hvis alle frivillige havde den holdning, så ville det frivillige arbejde da først gå helt i stå.

Til gengæld så kan vi sikkert godt blive enige om, at frivillige ofte ikke får den ros og påskønnelse, som de burde have, men det bliver da ekstra surt, hvis ens omdømme pludselig bliver ramt af, at en enkelt person føler sig trådt over tæerne. Hvis man er med i en frivillig forening, så er det stadig foreningen man repræsenterer og ikke kun sig selv.

Tilmeldt 24. Feb 08
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 10:42

Jeg vil gerne lige melde mig på GreyZones bane.

Bare for at skabe lidt fair hold. Synes det er trist at se at "Amino-ånden" åbenbart også betyder at man beskytter sine egne, og direkte angriber folk der kommer med fair og saglig kritik.

Fra Køge
Tilmeldt 3. Feb 07
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 10:59

Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation:

Én af mine fritidsinteresser er perfid retorik. Læs blot mine indlæg i mlm-debatterne. Jeg får mentalt set ca. det samme ud af denne sport, som en løber får ud af en god løbetur.
mvh Hans

Ha ha. Det er også vigtigt at holde sig i god form, uanset om man løber eller eller leger med ord.

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:01

Cafe
Her er ordet frit. Her snakker vi om alt andet end iværksætteri.

Sådan lyder overskriften for den kategori, hvor jeg lagde mit morgensure indlæg.

Johnny Speiermann:
Til gengæld så kan vi sikkert godt blive enige om, at frivillige ofte ikke får den ros og påskønnelse, som de burde have, men det bliver da ekstra surt, hvis ens omdømme pludselig bliver ramt af, at en enkelt person føler sig trådt over tæerne.

Til alle frivillige på Aminotastic 2008: Hvis nærværende indlæg på nogen måde har skadet jeres omdømme, beklager jeg på det dybeste.

Johnny Speiermann:
Jeg har tidligere deltaget en del i frivilligt arbejde, og så må jeg tage det sure med det søde.

Personligt laver jeg rigtig meget frivilligt arbejde, og jeg nyder det - især det søde. Selvom jeg på forhånde havde forestillet mig den situation, som er beskrevet i dette indlæg - og selvom det har gjort mig sur - ville jeg alligevel have lavet Aminotastic. Jeg tager nemlig også det sure med det søde - men det behøver ikke betyde, at man skal finde sig i alt - f.eks. er det vigtigt for mig, at det bliver deltagerne og ikke Martin Thorborg, der kommer til at betale.

mvh Hans

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9743
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:02

Jeg kan slet ikke se noget hverken fair eller sagligt i at kritisere Hans, der frivilligt stiller op for at arrangere Amino-arrangementet, for at han altså ikke gider at skulle spille bussemand for at kræve det ganske lille beløb op som deltagerne skulle betale. Faktisk synes jeg det er ekstremt højrøvet af folk der ikke har løftet en finger, mener at det følger med "jobbet". Gu gør det ej! Hans har sagt ja til at arrangere Amino-tastic - men sgu da ikke, at han skulle betale gildet selv, eller jagte deltagerne - vennerne her på Amino, for at trække de penge ind som de selv accepterede at betale, for at dække fællesudgifterne. Det er altså helt ude i hampen!

Og det er jo netop det der er min pointe - hvis I mener, at man som frivillig hjælper på et arrangement som dette, også samtadig skal acceptere at dække underskuddet selv, og alle andre konsekvenser, så er det da ikke så underligt at det er svært at skaffe frivillige. Hvis man vil have folk til at tage det ansvar I forventer, så må man betale dem for det. At forvente, at I får den service I forventer helt gratis er altså temmelig arrogant.

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)