Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Laptop: Lydløs, god batteri-økonomi - hvilken skal jeg vælge?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Min Compaq bærbar er jeg meget glad for - den er perfekt til mit brug - som ikke overraskende primært er til internet brug... men nu går jeg med trang til nyt udstyr.

Erindrer en tråd tidligere om laptops - kan ikke hitte dem - men jeg vil gerne et par tips om en tough motherfåååker maskine
Et par "krav" er lydløshed og lang batteri levetid. Og kompakt/lille eller "flad".

Sony Vaio er jo topdollar nice - men hvad er der ellers - som fungerer i praksis - markedet bugner jo med nice maskiner.

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 22:03
Martin
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:05
  På trods af at jeg hører til i den kreative branche og måske derfor burde have en bærbar Mac, så må jeg indrømme at jeg sværger til IBM''s laptops.

Selvfølgelig vil en G4 Powerbook med 17" 16:9 skærm fra Apple selvfølgelig være rigtig nice at have - den har et fedt udseende, er tynd og let i forhold til sin størrelse.

Men efter at have haft et utal af forskellige bærbare computere i de sidste 10 år (Dell, HP, Apple, Compaq, Fujitsu og IBM), så har IBM bevist over for mig at deres bærbare kan holde til at blive brugt. Ikke ment på den måde at den skal kunne holde til at blive smidt rundt med - men alligevel; I og med at den er bærbar, så vil den også være lidt mere udsat for knubs end en stationær computer. I de sidste 4-5 år har jeg haft IBM T-modeller og de har alle holdt godt. Det er måske ikke det fedste design deres modeller har - og de er heller ikke letvægtere (heller ikke hvad angår prisen). Men de holder.
Min forrige IBM (en T30) tabte jeg imens jeg gik med den i hånden - i åben og kørende tilstand - direkte ned på gulvet, hvor den landede på siden. Det eneste der var imellem PC''en og betongulvet var et tyndt gulvtæppe. PC''en kørte stadig og der var intet sket andet end at der komme en 5 mm. flænge i den ene side af plastikket omkring tastaturet. Jeg er ret sikker på at de fleste billigere og mere spinkle bærbare ikke var sluppet så heldigt.

Der er heller ikke lykkedes mig endnu at slide IBM''s tastaturer op - det har jeg tilgengæld præsteret på både DELL Lattitude, Compaq pressario og især Apple''s Powerbooks (der lykkedes det mig ligefrem at slide tastaturet op på min Powerbook Duo inden garantien var udløbet).

Så jeg vil hellere betale noget ekstra og undvære et funky design og tilgengæld få en robust og stabil bærbær.

/Jesper
www.MediaMouse.dk    - alt i grafisk kreation & produktion     jesper snabelA mediamouse.dk
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:08
Jesper, jeg kunne ikke være mere enig. Jeg har selv en IBM X41. Den vejer godt et kilo, er helt lydløs, kører ca. 4 timer på det store batteri og den er bare en drøm af en maskine...

Dbh Martin
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 22:47

Dato: 4/6/2006 10:08:10 PM Forfatter: Martin Thorborg Jesper, jeg kunne ikke være mere enig. Jeg har selv en IBM X41. Den vejer godt et kilo, er helt lydløs, kører ca. 4 timer på det store batteri og den er bare en drøm af en maskine... Dbh Martin

Thanx!

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 22:50

Dato: 4/6/2006 10:08:10 PM Forfatter: Martin Thorborg Jesper, jeg kunne ikke være mere enig. Jeg har selv en IBM X41. Den vejer godt et kilo, er helt lydløs, kører ca. 4 timer på det store batteri og den er bare en drøm af en maskine... Dbh Martin

Hvad er jeg gået glip af i farten... hvad er affiliationen mellem "LENOVO" og "IBM".... synes ikke jeg er stødt på det brand/navn før?

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 23:05
Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 23:06
Dato: 4/6/2006 10:50:19 PM Forfatter: Lasse Burholt

Hvad er jeg gået glip af i farten... hvad er affiliationen mellem ''LENOVO'' og ''IBM''.... synes ikke jeg er stødt på det brand/navn før?

Lenovo har overtaget IBM''s PC forretning. Det er mange år siden IBM har haft overskud på den kant. Deres styrke er monsterstore kunder, ikke små virksomheder. Og små virksomheder i IBM regi er alt under 1000 ansatte...
Pointen er at Lenovo bærer IBM gode rygte videre og prøver at få sorte tal på bundlinien. Det er iøvrigt et kinesisk firma.

IBM bærbare er solide sataner. Har selv tabt en i tidernes morgen på et par kilo, som var tændt, der landende på stengulv. Nul skrammer.
MAC er lækre men det er noget skravl.   
Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 23:08
...kom lige i tanke om et dansk firma der laver flade brødristere. www.Zepto.dk
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 23:16
Dato: 4/6/2006 11:05:09 PM Forfatter: Casper Sigaard

http://www5.pc.ibm.com/dk/products.nsf/$wwwPartNumLookup/_UH36ADK?OpenDocument

Vil nok passe fint til dit behov (internet) - hvis jeg har forstået det rigtigt?

95% internet brug... ja!

Tak for linket - interessant model - omend jeg den x41 Thorborg nævner er interessant - dog har jeg lidt svært ved den bette røde dims til at styre rundt med... er de blevet "bedre"? Husker den som værende irriterende... især når man er vant til touchpad... fingertouch... eller hvad vi skal kalde det være barn...

Lasse

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)