Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pris for webshop

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 13. Jun 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg overvejer at købe en eksisterende webshop, som har været i gang ca. 4 år og har 3000-6000 besøgende om dagen.

Shoppen har en ret god placering på Goggle.

Hvad må sådan en webshop koste?

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 13:38
Fra Albertslund
Tilmeldt 18. Oct 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:54

Hvis du skal komme med et kvalificeret bud på sådan en webshop må der vel også foreligge regnskab fra sidste år. Du bliver vel nød til at have en idé om hvor meget du kan regne med at få ind før du smider penge efter det ville jeg mene.

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 15:21

Det kan uden problemer koste 150.000 om dagen i reklame at få 3000 unikke besøgende. Jeg håber virkeilg du ikke bare køber shoppen ud fra de tal :D, for så har jeg også en shop til salg.

Jimmy

Tilmeldt 13. Jun 08
Skrevet kl. 15:21

Jeg får regnskaberne på mandag!

Jeg har en ganske alm. forretning p.t., så når du skriver "konverteringsrate" hvad betyder så det? Er ny i online-faget:-)

Er 3000-6000 besøgende pr. dag at betegne som mange? I mine øjne virker det ret imponerende.

Fra Skive
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 262
Fra  Dynamic-it web & hjemmesider Granitbutikken salg af granit og granitskærver Skrevet kl. 16:47

Hej Saenchai

Konverteringsraten er hvor mange der faktisk ligger en ordre i butikken, ud af de 3000 besøgende. Det kan være det er 10% der vælger at købe noget så giver det jo 300 ordre om dagen.
I din fysiske butik har du nogle "osere" som bare er inde og kigge i butikken. Der har du måske en konvertering på 98% og 2% er bare inde og kigge. (ved ikke hvordan fordelingen er)

Håber du kunne bruge svaret.

Fra Ry
Tilmeldt 2. Jul 05
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 17:10

Ah - en konvertering på 98% i en fysisk butik lyder alligevel meget optimistisk, men det var selvfølgelig også bare et eksempel du kom med? Smile

Jeg kan forstå på andre webshopejere herinde, at en konvertering på 2% (online) er godt?!

Tilmeldt 13. Jun 08
Skrevet kl. 23:10

Hej Jacob

Tusind tak for svaret.

Jo mere jeg kan få at vide desto bedre:-) Jeg har jo temmeligt en del at lære endnu, og synes det er skønt at der er folk, som her på Amino, der gider at dele ud af sin viden.

Jeg kunne se at én anden havde skrevet at en konverteringsrate på ca. 2 % skulle være godt... Det lyder ret lavt i mine øjne, men jeg er jo selvfølgeligt også vant til en helt anden verden.

Tilmeldt 9. Nov 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 23:24

Hej

Hvis der er tale om 3-6000 unikke besøgende om dagen er det en meget velbesøgt shop efter DK standard.

Med hensyn til konverterings raten er der mange parametere som spiller ind.. f.eks kan almindelige "gratis" google søgninger give omkring 0,5% og betalte målrettede besøg som f.eks fra edbpriser give 5-10%  alt efter hvor troværdig og brugervenlig webshoppen er.

Så om 5% i konvertering er godt kommer jo an på hvor meget du skal betale i annoncering pr besøg. 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 01:05

Hej Saenchai

Det er AFGØRENDE, hvilken branche, webshoppen er i.

Er det knappenåle eller nye BMW'er? Altså PRISEN på produkterne.

Er der efterspørgsel på produkterne eller er det gratis konkurrencer, der trækker dæk-sparkere til?

Som andre har skrevet: Hvad det KOSTER at få de mange besøgende (stjæler markedsføringen hele overskuddet, så man sætter penge til?)

Og 100 andre ting.

Jeg kan kun råde dig til een ting: Lad være med at købe en webshop uden kyndig vejledning - risikoen for at brænde fingrene er ALT for stor.

Venlig hilsen,
Christian 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)