Jeg har netop lavet et nyt site der hedder Slip angsten! Se: www.slipangsten.dk
Det er en hjemmeside der omhandler angst, med viden og fakta. Her kan man også dele ud af sine erfaringer og få hjælp via et forum.
Jeg kunne godt tænke mig at høre hvis der er nogen der har nogle gode råd til hvordan jeg kan forbedre sitet så det bliver brugervenligt og interessant nok til at man har lyst til at bruge forum derinde.
Hvis der er nogen der ønsker at være anonyme i deres feedback - kan de skrive til:
Fin side. Jeg vil nok gøre billedet med navnet lidt mindre, så man ikke skal scrolle for meget ned hele tiden. Og den solide grønne bjælke lige nedenunder vil jeg også gøre lidt mindre. I forum vil jeg gøre skriftstørrelsen mindre. Dine Google-annoncer vil jeg måske forsøge at få placeret indenfor dit billede, så siden bliver pænere at se på. Og så vil jeg få centreret billedet. Den nederste grønne bjælke vil jeg nok også gøre mindre - Den virker meget bombastisk.
Men ellers synes jeg at den virker fin i navigation for mig. Jeg har ikke kikket alt igennem men det er fint, at du bruger billeder og tekst, så det bliver en let og behagelig side. Billederne kunne godt være lidt mindre uden at det gør noget.
Sikke et godt initiativ med denne her side! I det store hele fungere siden ganske godt, men med min subjektive mening kunne du have fokus på følgende:
De 2 top menuer samt "hvor er jeg" kunne godt laves på 1 linie tror jeg. tager meget fokus nu. Måske også fordi den ene del er sort.
Kan godt se meningen med links, men alt andet end lige leder det bare folk væk fra din side.
Jeg kører med oldnordisk opløsning 1024x768, så dit adsense indhold forsvinder ud af siden. Måske det også gør for andre, og så er der ihvertfald ikke mange penge i det.
Den nederste grønne bjælke er stor, det tekst du har kunne du bare lægge på en linie, og måske er der ikke engang brug for den grønne farve. Den stjæler en del opmærksomhed fra selve indholdet.
Tak for jeres gode ideer. Hvor er det fedt at få nogle andre øjne på, og nu ved jeg at jeg kommer til at nørde i weekenden pga. det, men hey hvad, - de lover alligevel regn regn regn.
Jeg har noteret mig alle jeres kommentarer, og der er sådan set bare et jeg ikke er helt med på: og det er til dig JakobN, du skriver at jeg skal gøre teksten i forum mindre. Hvad for en af teksterne tænker du på? Jeg kan nemlig ikke umiddelbart se nogen der kan blive mindre uden at det kommer til at gå ud over brugervenligheden... Men jeg lytter gerne til dine argumenter hvis du har tiden :-)
Rigtig fin hjemmeside. Et par hurtige kommentarer:
* Dine artikelsider kunne godt bruge nogle billeder. Du kan købe dem billigt på www.istockphoto.com. * Dine litteraturhenvisninger bør linke til boghandlere, der sælger bøgerne. Se om du kan finde steder, der kører med en affiliate-løsning som fx Amazon.co.uk Associates. * Du skal have optimeret din AdSense-implementering. Annoncerne skal placeres tættere på indholdet, og du bør anvende et bredere annonceformat. Din nuværende 120*600, der hænger frit adskilt fra selve hjemmesiden, kan umuligt give en tilfredsstillende indtjening.
Held og lykke med det.
Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.
Faktisk har jeg haft Amazon afiliates på men der var ikke een der klikkede på dem. Jeg tænker at det måske var fordi teksten var på engelsk? - Så jeg hev dem af.
Mht. Google annoncerne så er indtjeningen af disse er også ret spartansk, så jeg er villig til at prøve dét som flere af jer har foreslået - at sætte dem ind i designet somehow.