Kære Amino'er Det er med store forventninger at jeg ser frem til at starte som direktør på Amino den 1. juli. Amino er på kort tid blevet et fantastisk medie for iværksættere og selvstændige erhvervsdrivende, der ønsker at hente inspiration hos hinanden, få gode råd eller lave konkret business. Aktive brugere og medarbejdere med ildsjæle er kernen på et medie som Amino. Som ny mand i Amino vil jeg, sammen med resten af Amino-teamet fokusere på, at udvikle nye tjenester til fælles gavn, så vi her på Amino i endnu højere grad kan lave business med hinanden både i Danmark men også på tværs af landegrænser. Jeg er forretningsmand helt ind i hjertet og glædes hver dag, når jeg ser ofte skæve ideer og tanker udvikle sig til flotte resultater. Det er oftest ved at tænke utraditionelt at det unikke skabes. Her er lidt om hvad jeg har brugt de seneste år på: Jeg har altid brændt meget for iværksætteri og investering. Blandt andet var jeg i 1998 initiativtager til Foreningen Unge Aktionærer, som på ganske kort tid gik fra 0 til 1.500 medlemmer. Målet med Unge Aktionærer var at skabe et netværk af unge med interesse for investering og dansk erhvervsliv. Siden år 2000 har jeg været en af drivkræfterne bag investorportalen Euroinvestor.com, senest som adm. direktør. Euroinvestor driver bl.a. Danmarks største aktiedebat - hvor brugere kan hente inspiration om aktier og give hinanden gode aktietips – samt står bag den uafhængige boligportal Boliga.dk. I 2007 var jeg med til at børsnotere Euroinvestor på Københavns Fondsbørs. Jeg ejer desuden investeringsselskabet Acasma, hvis formål er at investere i spændende virksomheder med stort potentiale. Teltpælene har jeg slået ned i Søborg, hvor jeg bor sammen med min hustru Sidse og min datter Celine på 1½ år. I er altid velkommen til at skrive til mig på min mail nicolai@amino.dk – Jeg ser frem til at møde jer på iværksættermessen Iværk ’08 den 12. og 13. september i Forum. De bedste hilsener Nicolai Frisch Partner & Adm. direktør i Amino |
Velkommen hertil.
Hilsen Jakob